Gå til innhold

Hvordan kan folk spise 10 000 kcal ++?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har sett en rekke videoer med folk som spiser typ 10 000 - 20 000 kcal i ett måltid (challenges)?! Hvordan er det mulig? Alle de er jo heller ikke overvektige på noen måte.. Bare skjønner det ikke?

Anonymous poster hash: 788fe...371

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også litt på. Jeg er selv overvektig, noe som naturlig nok kommer av at jeg spiser for mye usunt. Men jeg er ikke i stand til å spise de mengder som jeg ser andre kan klare. F.eks en hel Grandiosa-pizza. Hadde aldri fått det ned.

Skrevet

Dette lurer jeg også litt på. Jeg er selv overvektig, noe som naturlig nok kommer av at jeg spiser for mye usunt. Men jeg er ikke i stand til å spise de mengder som jeg ser andre kan klare. F.eks en hel Grandiosa-pizza. Hadde aldri fått det ned.

En hel grandis er jo nesten bare luft og whatnot. Det kunne jeg fint spist tidligere. En skikkelig pizza med ordentlig fyll og bunn og ost i samme størrelsen, derimot, hadde ikke funket.

• Liker 11
Skrevet

En hel grandis er jo nesten bare luft og whatnot. Det kunne jeg fint spist tidligere. En skikkelig pizza med ordentlig fyll og bunn og ost i samme størrelsen, derimot, hadde ikke funket.

Hvis jeg er normalt sulten, så klarer jeg tre stykker. Er jeg margsulten, spiser jeg kanskje fire.

Skrevet

Hvis jeg er normalt sulten, så klarer jeg tre stykker. Er jeg margsulten, spiser jeg kanskje fire.

Stykker sier jo ingenting med mindre du sier noe om hvor mange stykker du deler den i. ;)

• Liker 5
Skrevet

Stykker sier jo ingenting med mindre du sier noe om hvor mange stykker du deler den i. ;)

Åtte. ;)

Skrevet

Har klart det et par ganger med iskrem :fnise: Utrolig hva jeg kan få til når jeg er skikkelig godtesyk, likevel skjer dette såpass sjeldent at jeg er godt normalvektig

AnonymBruker
Skrevet

Men da har du kanskje spist mye annet før på dagen? En sjokoladebit her og der i tillegg til vanlige måltider blir fort mye kalorier og da er det naturlig at en ikke orker så mye til middag.

Anonymous poster hash: 1cf4a...dde

AnonymBruker
Skrevet

Har klart det et par ganger med iskrem :fnise: Utrolig hva jeg kan få til når jeg er skikkelig godtesyk, likevel skjer dette såpass sjeldent at jeg er godt normalvektig

Is er FARLIG hehe

Skrevet

Men da har du kanskje spist mye annet før på dagen? En sjokoladebit her og der i tillegg til vanlige måltider blir fort mye kalorier og da er det naturlig at en ikke orker så mye til middag.

Nei, har jeg spist tull og tøys før på dagen slik at jeg ikke er særlig sulten, så klarer jeg 1-2 slike stykker.

AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke. Har du/dere foresten sett Mukbang? Det er et sørkoreansk fenomen, om folk som spiser live på youtube. (Så det som del av master oppgaven i psykologi ) De spiser helt hinnsides mye, og foruten å være veldig... spesielt, så viser det godt hvordan psyke ligger bak overspising og godfølelse mange får av å spise.

Anonymous poster hash: fe875...328
  • Liker 2
Skrevet

Aner ikke. Har du/dere foresten sett Mukbang? Det er et sørkoreansk fenomen, om folk som spiser live på youtube. (Så det som del av master oppgaven i psykologi ) De spiser helt hinnsides mye, og foruten å være veldig... spesielt, så viser det godt hvordan psyke ligger bak overspising og godfølelse mange får av å spise.

Anonymous poster hash: fe875...328

Overspising, som f.eks i noen lister jeg har lest av hva enkelte med bulimi spiser, forstår jeg ikke. Og jeg er som sagt overvektig. Det er langt over min forstand at folk klarer å få i seg så mye mat.

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg hadde bulimi/sf kunne jeg spise en time i strekk ( du spiser i skive på 2 min ) og spise da også fort. Så det ble mye... Tror det kan ha noe med at magen ikke registrerer det er mat i magen før det har gått en viss tid ? Eller at en jo kan tøye en mage større om en er vant til store porsjoner

Anonymous poster hash: 903ad...da2
AnonymBruker
Skrevet

Skulle stå: ( du spiser EN brødskive på 2 min )

AnonymBruker
Skrevet

Men Matt Stonie f.eks, i videoene hans så spiser han jo enorme mengder kalorier, men han er ikke feit eller overvektig i det hele tatt?

Det er DET jeg lurer på, ikke hvorfor overvektige lurer seg selv til å tro at de spiser lite.

• Liker 1
Skrevet

Men Matt Stonie f.eks, i videoene hans så spiser han jo enorme mengder kalorier, men han er ikke feit eller overvektig i det hele tatt?

Det er DET jeg lurer på, ikke hvorfor overvektige lurer seg selv til å tro at de spiser lite.

Har lest en plass at Matt Stonie faster gjennom uka med kalorirestruksjoner. Han "øver" seg med å spise utrolige store mengder med mat rundt annenhver uke

Skrevet

Har hørt at en av hovedutfordringene for de som driver toppidrett, hvor dietten må ligge på 10 000 kcal om dagen, for at de skal greie å trene som de gjør, er å greie å spise nok.

Det går nok an hvis man spiser for eksempel ribbe, drikke en flaske olivenolje ol ;). Tror man skal slite hvis man skal spise 10 000 kcal i gulrøtter :ler:.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert noe med vanen. En tror den størrelsen har på måltidene en normale...

Dette + at mange mulig ikke teller med alt de små-spiser. Observerer det ofte når jeg sammen ett par tre overvektige venninner jeg har

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert noe med vanen. En tror den størrelsen har på måltidene en normale...

Dette + at mange mulig ikke teller med alt de små-spiser. Observerer det ofte når jeg sammen ett par tre overvektige venninner jeg har

Oj da. så nå det var det du IKKE lurte på. Sorry. :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kusinen min måtte legge på seg da hun skulle på en eller annen ekspedisjon. Hun spiste mye is og rent animalsk fett (uuughh)...

Anonymous poster hash: 6471b...112

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...