Gå til innhold

Hvor ofte påføre Dove Summer Glow lotion (gradvis tan)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har påført et lag Dove Summer Glow lotion som gradvis gir mørkere farge jo oftere man påfører (ett lag per dag). Jeg tenker å påføre det siste laget i kveld, men hvor ofte per uke bør jeg påføre det for å beholde fargen? Noen som bruker denne?

Utrolig fornøyd med den sålangt forresten! Gir et veldig naturlig resultat synes jeg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan fungerer produktet? Er det som en selvbruningkrem bare lettere? Kan den brukes i ansiktet? Mange spørsmål, haha.

Skrevet (endret)

Hvordan fungerer produktet? Er det som en selvbruningkrem bare lettere? Kan den brukes i ansiktet? Mange spørsmål, haha.

Det er en lotion som gir fra seg en lett brunfarge (man kan ikke se det når man påfører - fargen kommer sakte, men sikkert), og mer farge dersom du bruker den flere ganger. Og så blir ikke huden flekkete når den forsvinner - den forsvinner gradvis. Ja, den kan brukes i ansiktet. Det ser ut som jeg har vært i syden i en ukes tid akkurat nå :) veldig fint resultat.

Lurer bare på hvor ofte den bør påføres dersom jeg vil beholde det som det er. Kanskje med et par dagers mellomrom eller noe...

edit:skrivefeil

Endret av kjøttmeis
Skrevet (endret)

Det er en lotion som gir fra seg en lett brunfarge (man kan ikke se det når man påfører - fargen kommer sakte, men sikkert), og mer farge dersom du bruker den flere ganger. Og så blir ikke huden flekkete når den forsvinner - den forsvinner gradvis. Ja, den kan brukes i ansiktet. Det ser ut som jeg har vært i syden i en ukes tid akkurat nå :) veldig fint resultat.

Lurer bare på hvor ofte den bør påføres dersom jeg vil beholde det som det er. Kanskje med et par dagers mellomrom eller noe...

edit:skrivefeil

Er dette noe du må vaske av før du feks tar på klær og sånt, eller kan jeg ta det på om kvelden å legge meg med det?

Edit: Sorry at jeg ikke har noen svar til deg, kun spørsmål. :fnise:

Endret av Alethia
Skrevet (endret)

Er dette noe du må vaske av før du feks tar på klær og sånt, eller kan jeg ta det på om kvelden å legge meg med det?

Edit: Sorry at jeg ikke har noen svar til deg, kun spørsmål. :fnise:

Hahaha :fnise: Det går greit :laugh: Du må la det synke inn i huden i ca. en halvtime før du tar på deg klær. Så fargen kommer etter en stund. Du trenger ikke dusje det av, for det setter seg ikke på klærne dersom du har latt det tørke inn først. Du kan godt dusje deg morgenen/dagen etter.

Jeg dusjet og renset kropp + ansikt. Deretter tørket jeg kroppen godt før jeg smurte kremen rett på uten noen annen lotion først. KUN denne. Jeg smurte den på i sirkelbevegelser, og passet på å smøre hele kroppen og i ansiktet for å få en jevn farge. Så tok jeg på meg en gammel, løs topp og en truse. Lot det tørke en stund før jeg gikk og la meg. Da jeg våknet hadde jeg en fin, naturlig solbrun farge! Brukte medium to dark, og har nå latt det andre laget tørke. Sommerfølelseee!! :)

Jeg fant en video: https://www.youtube.com/watch?v=tyu6zMdjNco

Endret av kjøttmeis
Skrevet

Morgen og kveld i 3 dager syns jeg gir fin farge :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns også denne gir en utrolig flott og fin naturlig brunfarge.

Ulempen er at når den forsvinner så blir det skikkelig flekkete og fælt.

Så ut som jeg hadde sprukket hud på leggene. Og det enda jeg er

flink til å skrubbe huden og smøre meg. Nei holder meg til St. Tropez jeg.

Litt mer styr og jobb med påføring og skylling, men fargen er jevn og fin,

samt blir ikke like ille når den går bort igjen.

Anonymous poster hash: 29f49...6dd
Skrevet

Jeg syns også denne gir en utrolig flott og fin naturlig brunfarge.

Ulempen er at når den forsvinner så blir det skikkelig flekkete og fælt.

Så ut som jeg hadde sprukket hud på leggene. Og det enda jeg er

flink til å skrubbe huden og smøre meg. Nei holder meg til St. Tropez jeg.

Litt mer styr og jobb med påføring og skylling, men fargen er jevn og fin,

samt blir ikke like ille når den går bort igjen.

Oi, ja kanskje det er veldig individuelt. Hørt flere si at den ikke gir flekker, men kanskje veldig forskjellig fra person til person. Håper nå at jeg ikke får flekker! :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Oi, ja kanskje det er veldig individuelt. Hørt flere si at den ikke gir flekker, men kanskje veldig forskjellig fra person til person. Håper nå at jeg ikke får flekker! :fnise:

Ja jeg hadde også hørt mye positivt. Men fikk altså flekker som minnet om sprukken hud.

Vanskelig å forklare, men så helt jævlig ut en periode og jeg skrubbet som en gal.

Håper du slipper det :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk ønsker tan, men ok. Jeg tror neppe at produktet vil gi langvarig tan om den ikke på magisk vis fører til produksjon av melanin som bare UV-stråler gjør. Anbefaler helst å bare sole seg enn å kaste bort penger på slikt.

Anonymous poster hash: f1043...00a
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk ønsker tan, men ok. Jeg tror neppe at produktet vil gi langvarig tan om den ikke på magisk vis fører til produksjon av melanin som bare UV-stråler gjør. Anbefaler helst å bare sole seg enn å kaste bort penger på slikt.

En farge du får av solen varer heller ikke lenge, med mindre man soler seg jevnlig så jeg klarer ikke å forstå poenget ditt. Hvis du har et poeng i det hele tatt.

Det er bedre å smøre seg med fake tam enn å risikere hudkreft og rynker i tidlig alder.

Anonymous poster hash: 90519...5bc

• Liker 6
Skrevet

En farge du får av solen varer heller ikke lenge, med mindre man soler seg jevnlig så jeg klarer ikke å forstå poenget ditt. Hvis du har et poeng i det hele tatt.

Det er bedre å smøre seg med fake tam enn å risikere hudkreft og rynker i tidlig alder.

Anonymous poster hash: 90519...5bc

Det er bare å smøre seg inn med fake tan om man vil, men ekte er den ikke. Hvorfor lide slikt når man kan være fornøyd med den hudfargen man har?

Skrevet

Å være fornøyd med den hudfargen man har er jo et godt råd. Men om alternativene er solarium eller Dove Summer Glow, er jo det siste mye bedre :danse: Jeg pleier å smøre meg med den to ganger i uken, synes det gir en fin farge til min hud. Er ganske lys, så tviler på om jeg hadde sett særlig bra ut om jeg smurte meg morgen og kveld i tre dager. :fnise:

Skrevet (endret)

Jeg vet ikke; alt jeg vet er at jeg ser sunnere ut, av en eller annen grunn, og så foretrekker jeg en lett solbrun farge på meg. Som jeg får hver sommer. Å ta solarium øker bare sjansen for kreft og rynker i tidligere alder; så nei takk. :) I tillegg varer ikke fargen så lenge på meg uansett. Så da prøver jeg litt selvbruning hjemme. Blir ikke brun, men ser ut som jeg har vært ute i sola en sommer; sånn som jeg ser ut hver august etter ferien, fra sola. (Skal flytte til sommeren, så jeg får ikke tid til å ligge i sola..)

Ja jeg hadde også hørt mye positivt. Men fikk altså flekker som minnet om sprukken hud.

Vanskelig å forklare, men så helt jævlig ut en periode og jeg skrubbet som en gal.

Håper du slipper det :)

Ja, jeg håper det! Var ei som ga råd om å smøre huden sin jevnlig med en god lotion. Jeg bruker kaldpresset kokosnøttolje. Håper at fargen varer lengre da. Og at den forsvinner med stil... hahaha :)

Endret av kjøttmeis
Skrevet

Det er bare å smøre seg inn med fake tan om man vil, men ekte er den ikke. Hvorfor lide slikt når man kan være fornøyd med den hudfargen man har?

Å lide er vel å overdrive sterkt :fnise: Alt man gjør er å smøre seg inn i lotion. :) Men, jeg ser poenget ditt. Er veldig glad i hudfargen min. Jeg kler den. Og jeg kler også min "sommerfarge". På vinteren og våren synes jeg det er fint å være bleik, men når sommeren kommer er det godt å få litt farge på kroppen igjen. Elsker jo min lyse hud også. Dette har ikke noe med å ikke akseptere seg selv. ;)

Men jeg får vel bare eksprimentere selv og finne ut hvor ofte jeg trenger smøring. :danse:

• Liker 1
Skrevet

Fordi de aller fleste ser sunnere ut når de ikke er skummetmelkblå i huden.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fornøyd med fargen, men har jeg på mer enn en gang per "runde", så blir det flekkete og stygt når fargen gradvis forsvinner igjen. Så jeg må ha på en gang, vente kanskje en uke, og så ha på igjen. Dermed blir jo også bruningseffekten begrenset, men det er akkurat nok for meg.

Anonymous poster hash: bb4b5...9b2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar på to ganger i uken ca,da blir jeg ikke blå,men litt gyllen, og slipper krøll med flekker og flassing. Skal jeg noe spesielt tar jeg gjerne på to lag to påfølgende dager,men da blir det tidvis litt flassing noen dager etter.

Anonymous poster hash: 2e2e0...2ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...