AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #1 Skrevet 17. mai 2015 Jeg er 24 år, har en bachelorgrad og har en bil og nylig kjøpt leilighet som jeg pusser opp. Ingen hjemme hos meg har førerkort og de har leid leilighet i evigheter. Jeg fikk fast jobb og tenkte å kjøpe så foreldrene mine blir fornøyde. Jeg har aldri hatt betalingsanmerkninger i motsetning til foreldrene mine. Mine søsken har fått alt servert på fatet og blitt kjørt frem og tilbake av meg og nå skal de bo hos meg. Nå har jeg lånt fra flere for å pusse opp, brukt 30 000 på kreditt og han som pusser opp skal også betales. Jeg som alltid hadde buffer, har ingenting nå. Er redd jeg havner i samme situasjon som foreldrene mine og drukner i gjeld. Leiligheten jeg har kjøpt var ikke beboelig og måtte pusses opp. Har jeg ingen vei tilbake? Jeg føler at ikke kommer til å kunne nyte livet før om mange mange år. Og broren min har idag kræsjet bilen min som er total vrak. Har ikke råd til ny bil, jeg brukte den til å frakte ting og tang mens han pusser opp. Det er en 15 år gammel bil med delkasko. Jeg ligger i senga og gråter. Jeg har rett og slett havnet i noe jeg ikke vil befinne meg i. Jeg var mer fri tidligere når jeg hadde masse buffer, jobbet og spiste og gjorde det jeg ville. Jeg føler at friheten er borte. Vet ikke hvor jeg vil med det innlegget men måtte bare lufte tankene litt..Anonymous poster hash: 355a2...cdf
Gjest Mythic Skrevet 17. mai 2015 #2 Skrevet 17. mai 2015 Jeg skjønner ikke hvor utakknemlighet kommer inn her? Du må sette foten ned overfor søsken og familie. Ditt liv, dine penger, dine valg. Ikke la de overkjøre deg og utnytte deg. Det nytter lite å innta en offerrolle hvis du ikke tar ansvar for å sette grenser for de rundt deg.
stan Skrevet 17. mai 2015 #3 Skrevet 17. mai 2015 Du må stille krav og sette grenser. Det er riktig at du skal hjelpe familien, men de skal heller ikke utnytte deg. Skal de bo hos deg bør de forplikte seg til å betale sin del av kostnadene. Men som du beskriver dem tror jeg det er best du ikke lar dem bo hos deg. Snakk med broren din om hvordan han kan erstatte bilen. Uansett tror jeg det er noen ubehagelige samtaler med familien du står ovenfor. Lykke til med å bli herre i eget hus og liv.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #4 Skrevet 17. mai 2015 Takk for svar:) Jeg må nok skjerpe meg.Anonymous poster hash: 355a2...cdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå