AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #41 Skrevet 17. mai 2015 Her tar wiki feil. I stavanger deles blå og rødruss inn i hvilke skoler man går på Sant nok, er noen blåruss-skoler tidligere yrkesfagskoler, men det er en stund siden Anonymous poster hash: 02681...587 Samme på sørlandet.... Anonymous poster hash: 042d5...946
Gjest Gjest_mann1979 Skrevet 18. mai 2015 #42 Skrevet 18. mai 2015 Var det barn i en Espira barnehage, de er grønne
Gjest Bond Skrevet 18. mai 2015 #43 Skrevet 18. mai 2015 Trådene om grønn russ fletter. Bond, forumansvarlig
Gjest Skrevet 18. mai 2015 #44 Skrevet 18. mai 2015 Det har hvertfall vært sånn i rundt 10 år eller noe, så da burde wiki ha fått det med seg Når begynte de med dette? Anonymous poster hash: 02681...587 Wiki får det ikke med seg med mindre noen oppdaterer informasjonen i Wiki. Så om vedkommende som har skrevet artikkelen i Wikipedia ikke er fra Stavanger kan man ikke forvente at Wiki "vet" noe som helst uavhengig av antall år. I en by jeg har bodd i var blåruss de som var ferdig med yrkesfag, før de ble lærlinger. Året etter flyttet jeg til en by hvor blårussen plutselig var svart. I begge skolene var blå/svartrussen rødruss året etter, fordi yrkesfaglinja de gikk også tilbød et 3. år som ga studiekompetanse, eller folk tok påbygg.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #45 Skrevet 18. mai 2015 Wiki får det ikke med seg med mindre noen oppdaterer informasjonen i Wiki. Så om vedkommende som har skrevet artikkelen i Wikipedia ikke er fra Stavanger kan man ikke forvente at Wiki "vet" noe som helst uavhengig av antall år. I en by jeg har bodd i var blåruss de som var ferdig med yrkesfag, før de ble lærlinger. Året etter flyttet jeg til en by hvor blårussen plutselig var svart. I begge skolene var blå/svartrussen rødruss året etter, fordi yrkesfaglinja de gikk også tilbød et 3. år som ga studiekompetanse, eller folk tok påbygg. Hehe jeg vet da det De(n) som har skrevet dette, burde vite det, siden den skriver spesifikt om Stavanger. Er ganske forvirrende siden det er så forskjellig fra by til by. Anonymous poster hash: 02681...587
Alex Turner Skrevet 18. mai 2015 #46 Skrevet 18. mai 2015 Grønnruss = landbruk sortruss = yrkesfag/lærling hvitruss (som regel bare et ben) = russestyret Merkelig hvordan folk har forskjellige ''systemer''. Her er hvitruss folk som går idrettslinja, har aldri i mitt liv sett noen med en farge for hvert ben. For å svare TS er grønnruss her folk som går naturbruk
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #47 Skrevet 18. mai 2015 På min hjemplass var de grønnruss når de er ferdige med ungdomsskolen Men det har blitt avviklet her, da noen bestemte seg for å fylle HELE gangen med vann fra brannslangen på skolen. Tror nok det også hadde noe med at det ble mye fyll blant mindreårige. Anonymous poster hash: a4a03...601
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #48 Skrevet 19. mai 2015 Tydelig at det er store forskjeller her i landet. Nå er det lenge siden jeg gikk på vgs så jeg er ikke helt sikker på hvordan ordningen er med allmenn/studiespesialiserende lenger. Rødruss: De som går vanlig allmenn/studiespesialiserende og de som går yrkesfag som helse og sosial/ tegning form og farge (som det het den gangen, og alt var 3 årig) Blåruss: De som tar allemenn/studiespesialiserende med økonomi Svartruss: Yrkesfag som mekanikere, snekkere, elektrikere ol. Grønnruss: Naturbruklinjer som gartner, agronom ol. De var også 3 årig. Ett hvitt ben: Russepresident Anonymous poster hash: b3cca...480
Minya Skrevet 20. mai 2015 #49 Skrevet 20. mai 2015 Russefargene ser ut til å variere over hele landet. Der jeg har fulgt med på russen (flere hjemsteder) har det vært slik; Rødruss; Vanlig allmenn (og yrkesfaglig på den ene videregående jeg gikk ett år på) Blåruss; Økonomilinja Svartruss; Alle linjer på skolen jeg gikk som avgangselev (Teie videregående yrkesskole het den), tre linjer varte til VK2, så vi var "ekte" russ. Grønn/Orangeruss; Landbruk, naturlinjer og lignende, de som gikk på videregående i Melsomvik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå