Gå til innhold

Dere som har flere dyr, er dere mer glad i den ene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker ikke sånn at dere forskjellsbehandler, for det ville ikke vært særlig pent. Jeg tenker mer på om den ene er litt mer spesiell? Om dere er litt mer glad i den ene, uten at dere nødvendig viser det sånn at den andre føler seg mindre verdsatt? Om det f.eks er trofaste eldstemann som "alltid" har vært der eller om det er lille søte nykomlingen aka "babyen"?:)

Anonymous poster hash: c40c4...218
Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Liker hunden mye bedre enn katten.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to hunder som er omtrent jevngamle, men jeg er helt klart mer glad i den ene av dem. Vi har personligheter som matcher mye bedre og han er glad og med på hva det skulle være.

Den andre er mer sur og innesluttet. Gjemmer seg hvis jeg finner frem båndet for å gå tur f.eks.

Anonymous poster hash: d1f44...b75

Gjest hells bells
Skrevet

Nei, jeg er like glad i dem alle.Har en hund og to katter, ville ikke ha vært uten noen av dem.

Skrevet

Vi har en hund og to katter. Jeg er mer knyttet til den ene katten enn den andre. Dette fordi eldstepus overtok vi som voksen. Det var opprinnelig husvertens katt der vi leide for noen år siden, og jeg hadde dermed bevisst et litt distansert forhold til katten siden hun ikke var vår. Vi endte med å overta henne, og jeg er selvsagt glad i henne, men jeg har ikke samme forhold til henne som til hannpusen som vi fikk som kattunge.

Det kan også ha med å gjøre at hun er mer selvstendig, ligger for seg selv og er litt sær og egen. Blir fort sur og klabber, vil ikke bli løftet osv. Hannkatten er en kosegris som ligger mellom putene til meg og samboeren om natten, som daglig vil ha kos, som kommer når vi roper, som synes det er helt greit å bli bært rundt osv.

Skrevet

Jeg er glad i alle sammen, men kan innrømme at jeg føler et sterkere bånd med noen. Og så foretrekker jeg kattene. Hunden er koselig, men jeg får ikke samme vennskap med ham som med kattene.

Skrevet

Er nok mest glad i eldstepus, til tross for at hun er litt sær og ikke så kosen som småen. Men forskjellsbehandler dem selvsagt ikke.

Gjest Belle âme
Skrevet

Vi har 2 puser. Den eine er meir min(Han er ein bortskjemt kosete godklump som finner seg i alt.)

Den andre er mamma sin(Utrolig klok katt med sterk personlighet, kosete på sine egen prinsipper og altfor tynn.)

Liker best min ❤️❤️

Skrevet

Har tre puser, og hun yngste har helt klart sneket seg dypest inn i hjertet mitt. Hun er skikkelig mammadalt og er mye mer til å ligge på fanget og kose enn de to andre. Hun var egentlig bare i fosterhjem, men jeg greide ikke gi henne fra meg... Hun måtte bare bli her.

Er utrolig glad i de to andre frøknene mine og, og tanken på å miste noen av dem er helt forferdelig.

AnonymBruker
Skrevet

Relasjoner mellom individer er aldri 100% jevne, samme om det er dyr eller mennesker. Dyrene i husstanden har ulik tilknytning til oss mennesker, og mange har åpenbare favoritter, og det går også andre veien. To av kattene har vært mine babyer, og hunden og en annen katt har vært hans babyer, og de andre kattene har vært mer "allround" i husstanden. Men dette har bare hatt betydning i dagliglivet, sorgen når vi har mistet noen har blitt avgjort av omstendighetene.

Anonymous poster hash: 3f515...1c0
Skrevet

Like glade i begge kattene mine, men føler jeg må passe på den yngste mye mer, så det blir en helt annen relasjon :)

Skrevet

Jeg "elsker" kattene mine på forskjellige måter, men jeg tror jeg er like mye glad i begge. Dette har jeg aldri tenkt på egentlig. :klo:

Gamlepus er en kosegris av rang og kommer gjerne og legger seg hos en av oss uansett hva vi gjør.

Minstemann er litt for travel til å ha tid til å ligge stille og kose, men noen ganger kommer han og krever kos. Virkelig krever altså, han presser snuta si innunder nærmeste hånd og krever å bli klødd på hodet eller hals og nakke.

AnonymBruker
Skrevet

Ha ha, er dette en parodi på barnetråden?

Anonymous poster hash: 4823b...6ce
Gjest imperio
Skrevet

Hjemme hos mamma og pappa så har jeg to hunder. Han ene er jeg kjempe glad i, og skulle ønske jeg fikk lov til å ta han med meg da jeg flyttet. Men mamma og pappa er for glad i han.

Han er verdens nydeligste hund, en liten moroklump som får meg til å le på de mørkeste dagene. Han andre bare luffer rundt og bare er der, elsker han også så klart. Men han andre har en spesiell plass i hjertet mitt.

Her har jeg to katter, og jeg er glad i begge. Men han ene er mer kos, han sovner i armkroken min om nettene, han andre er bare innpåsliten. Snubler i han daglig, for han skal gnu seg om føttene mine mens jeg går. Han andre prater hele tiden, og han må absolutt følge etter meg om jeg forlater rommet, som er kjempe kos.

AnonymBruker
Skrevet

Ha ha, er dette en parodi på barnetråden?

Anonymous poster hash: 4823b...6ce

Nei. Jeg visste ikke at det fantes en lignende tråd om barn.

TS

Anonymous poster hash: c40c4...218

Skrevet

Jeg har hunder, samboeren papegøye. Jeg kommer ikke særlig overens med fuglen, så bryr meg lite om den. Synes den er litt irriterende også egentlig..

Hundene har noe spesielt på hver sin måte, og velger ikke den ene over den andre.

AnonymBruker
Skrevet

Har en katt og en hund. Liker hunden mye bedre enn katten. Katten er bare der. Sutrer og maser, og gir meg egentlig ingenting. Hunden er spesiell for meg, og er med meg overalt. Katten er forresten min samboers, så er sånn sett ikke min katt.

Anonymous poster hash: f404b...f2b

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en hund og en katt, vil egentlig ikke si at jeg er mer glad i den ene... Begge to er greie og veldig kontaktsøkende og kosete. Men hvis jeg bare kunne hatt én av dem hadde det blitt hunden, rett og slett fordi han også er en tur- og treningkompis. :)

Men jeg har egentlig funnet ut at jeg sjeldent greier å ha to dyr av samme art uten å ubevisst sammenligne (og dermed foretrekke, selv om jeg er glad i begge to). Hunden og katten setter jeg pris på på forskjellige måter, det blir litt annerledes.

Skrevet

Jeg har to katter og elsker begge to. :hjerte: Ho katten var vel min favoritt en stund, ho var kosete og god, mens guttepusen ikke hadde tid til kos. Men det endra seg da han sommern 2013 brakk foten. Nå er han blitt en ordentlig kosegris :fnise: jeg får dårlig samvittighet dersom jeg tenker at jeg fortrekker den ene fremfor den andre. :fnise: Kunne ikke vært uten noen av dem og nyter tiden vi har sammen. :catmilk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...