AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #1 Skrevet 17. mai 2015 Er så skuffa, har kjøpt meg nytt penantrekk til i dag, som satt kjempefint på i butikken, men som nå ser helt forferdelig ut. Skjønner jo at det må ha vært juksespeil med slankende effekt i butikken, for jeg syntes selv jeg så slankere ut i antrekket. Men nei, i hjemmespeilet er det virkelig ikke like bra. Flere som har hatt liknende opplevelser? Anonymous poster hash: 77b61...8a5
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #2 Skrevet 17. mai 2015 Folk har jo ulik høyde, så er vel vanskelig å lage et juksespeil alle ser bra ut i? Hvis det er slankende over hele linja burde jo folk se at ansiktet og hoftene deres blir sammenpresset og smalt også. Anonymous poster hash: b8e9d...93b 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #3 Skrevet 17. mai 2015 Det kan jo være speilet ditt hjemme det er noe galt med også da. Anonymous poster hash: 2b21d...850 3
hjertesukka Skrevet 17. mai 2015 #4 Skrevet 17. mai 2015 Man ser forskjellig ut alt ettersom hvordan lyset er, vinkelen man står i osv. Ikke fortvil, du er helt sikkert smashing! 6
Tirkes Skrevet 17. mai 2015 #5 Skrevet 17. mai 2015 Jeg tror jeg har juksespeil hjemme, jeg føler alltid at jeg ser bredere ut i prøverom.. 1
Puny Skrevet 17. mai 2015 #6 Skrevet 17. mai 2015 er ikke dette litt sånn myte som aldri vil dø, at det fnnes noe som heter juksespeil i butikker? Det må jo være snakk om belysning etc...?
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #7 Skrevet 17. mai 2015 Jeg er uenig med deg. Jeg synes belysningen i butikker ofte er forferdelig, og alle speilene i alle vinkler gjør jo at man virkelig får se sine dårlige sider. Jeg tar det jeg ser i speilet i butikken med en klype salt, og dersom det ser bra ut der er jeg sikker på at det ser bra ut ellers. Anonymous poster hash: 7130e...ade 2
Gjest imperio Skrevet 17. mai 2015 #8 Skrevet 17. mai 2015 Hvordan kan du være sikker på at det du ser er ekte? Du har jo aldri sett deg selv, sånn på ekte. Aldri! Så ikke stol på det du selv ser, det er ikke 100% ekte, spør noen andre.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #9 Skrevet 17. mai 2015 Hvordan kan du være sikker på at det du ser er ekte? Du har jo aldri sett deg selv, sånn på ekte. Aldri! Så ikke stol på det du selv ser, det er ikke 100% ekte, spør noen andre. Har man ikke sett seg selv? Jaha? Så når jeg ser ned på føttene mine er det ikke ekte? Eller når jeg ser ned på tastaturet der hendene mine taster, så ser jeg egentlig ikke hendene mine? Eller når jeg ser nedover mot kroppen min? Eller når jeg snur meg for å se bakre del? Man har jo en relativt klar mening om hvordan kroppen ens ser ut (jeg regner med at klesplagget ikke involverte noe i ansiktet eller noe hodeplagg) uten speil, men speil hjelper deg til å få et helhetlig bilde og se også kroppsdeler som du ellers ikke ville ha sett. Herre min hatt.. Anonymous poster hash: 7130e...ade 2
Gjest imperio Skrevet 17. mai 2015 #10 Skrevet 17. mai 2015 Har man ikke sett seg selv? Jaha? Så når jeg ser ned på føttene mine er det ikke ekte? Eller når jeg ser ned på tastaturet der hendene mine taster, så ser jeg egentlig ikke hendene mine? Eller når jeg ser nedover mot kroppen min? Eller når jeg snur meg for å se bakre del? Man har jo en relativt klar mening om hvordan kroppen ens ser ut (jeg regner med at klesplagget ikke involverte noe i ansiktet eller noe hodeplagg) uten speil, men speil hjelper deg til å få et helhetlig bilde og se også kroppsdeler som du ellers ikke ville ha sett. Herre min hatt.. Anonymous poster hash: 7130e...ade Du har ikke sett hele deg selv nei, ja deler av kroppen (hender, føtter, mage osv). Men ansiktet blant annet har du aldri sett med dine egne øyne, kun via speil eller kamera.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #11 Skrevet 17. mai 2015 Du har ikke sett hele deg selv nei, ja deler av kroppen (hender, føtter, mage osv). Men ansiktet blant annet har du aldri sett med dine egne øyne, kun via speil eller kamera. Ja, men hvorfor er ansiktet relevant med mindre hun prøver en finlandshette? Anonymous poster hash: 7130e...ade 2
Gjest imperio Skrevet 17. mai 2015 #12 Skrevet 17. mai 2015 Ja, men hvorfor er ansiktet relevant med mindre hun prøver en finlandshette? Anonymous poster hash: 7130e...ade poenget er at man har aldri sett hele seg med sine egne øyne (uten kamera og speil). makan, hvor har det blitt av de normale, hyggelige folkene? Virker som at det kun er de sure trollene som er igjen på KG idag.
altflyter Skrevet 17. mai 2015 #13 Skrevet 17. mai 2015 Jeg føler meg alltid verre i prøverom på grunn av det sterke lyset. Men er enig i at det er en drastisk forskjell på det du ser i speilet i butikken og det du ser hjemme, men min erfaring er at det ser bedre ut hjemme fordi da er ikke lyset så sterkt at du ser absoulutt alle skavankene dine 3
Berit Skrevet 17. mai 2015 #14 Skrevet 17. mai 2015 (endret) Tror neppe det er normalt å bruke juksespeil i klesbutikker. Spesielt ekslusive butikker er opptatt av at kunden blir veldig fornøyd med det de kjøper. Og at de da ikke kommer hjem og blir skuffet eller angrer. Det lønner seg ikke for butikken om kundene blir skuffet. Da kommer de ikke igjen. God service av de som ekspederer er å være ærlige, hyggelige og hjelpsomme med kundene. Sånn vinner de kunder. Ikke ved at det er om å gjøre å prakke på alt mulig bare kunden kjøper. Endret 23. november 2015 av Berit
Gjest Lille-pus Skrevet 17. mai 2015 #15 Skrevet 17. mai 2015 Hvordan kan du være sikker på at det du ser er ekte? Du har jo aldri sett deg selv, sånn på ekte. Aldri! Så ikke stol på det du selv ser, det er ikke 100% ekte, spør noen andre. Du har et meget godt poeng. Det er riktignok noen år siden nå, så jeg holder det helt åpent at alle butikker har byttet disse speilene, men jeg tillater meg å holde tvilen min åpen. Artikkel i KK fra 2008
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #16 Skrevet 17. mai 2015 Jeg har det helt motsatt. Synes jeg bare ser feit og jævlig ut og ingen klær passer meg om jeg prøver klær i prøverom på butikken. Ender alltid med å ikke kjøpe noe. Handler jeg på nett blir jeg som oftest fornøyd når jeg prøver de hjemme.Anonymous poster hash: e03a4...80c 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #17 Skrevet 17. mai 2015 KappAhl sine speil reagerer jeg på, de MÅ det være noe muff med. Hvorfor skulle ikke butikkene jukse? Det er en kjempefordel for dem at man føler seg fin i butikken, da kjøper man plaggene. Noen returnerer selvsagt klærne hvis de oppdager at de ser verre ut enn de trodde når man kommer hjem. Men jeg tror også at mange ikke gidder å ta seg bryet med å returnere klær. Andre har kanskje ikke helfigurspeil hjemme og vil derfor ikke "oppdage" at klærne ikke er like flatterende i et "ekte" speil. Anonymous poster hash: 77b61...8a5
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #18 Skrevet 17. mai 2015 Jo da, men ikke inne I prøverommet ;-) På Lindex hadde de slankespeil. Kjøpte en bukse da jeg var veldig tynn og var allerede fortvilet fordi jeg måtte ned til minste størrelse selvom jeg er overdrevent lang. Så fikk jeg se meg selv i speilet utenfor prøverommet og trodde jeg holdt på å bli gal. Så ut som en utsultet Navi (fra avatarfilmen). Fikk megaknekk I selvtilliten, men så gikk jeg tilbake i prøverommet og skjønte at jeg bare var litt tynnere enn jeg burde og ikke på vei inn på sykehuset pga. underernæring. (Begikk feilen å kjøpe buksen og vokste ut av den på noen få måneder...) Så ta det du ser der med en klype salt. Men det er nok ikke så ille som du tror, det ble bare litt anderledes, sikkert fint uansett :-) Anonymous poster hash: 78f91...a90
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #19 Skrevet 17. mai 2015 Butikkene har en annen belysning. Noen bruker "naturlys" lik slik lyset utendørs er. Når man kommer hjem i vanlig innendørs belysning, ser man annerledes ut. Jeg har dårlig belysning i rommet hvor mitt eneste helspeil henger, burde ha hengt det ute på terrassen isteden I noen butikker kan man slå på en bryter som skifter mellom innelys og utelys. Ganske smart. Om lyset er fordelt i flere spotter eller har en stor som lyser rett ned har også mye å si. Hvordan lyset treffer deg. Ellers kan vinkelen på speilet ha noe å si. Jeg hadde et stort speil som sto på gulvet og støttet seg mot veggen. Da gikk det utover helt nederst og jeg så bredere ut. Så hengte jeg det opp i en tråd og da bikket fremover, da så jeg lavere ut. Så hang jeg det opp å veggen med feste, og da så jeg slik andre på min høyde ser meg, og slik jeg er alltid har vært vant til å se meg selv i helspeil så jeg følte meg finere. Jeg føler også at i de større prøverommene så ser jeg mindre ut. Du får deg selv på avstand. Derfor går jeg ofte ut av prøverommet og ser meg selv i heilspeilet som er utenfor. Så det er nok ingen juksespeil, men likevel noen faktorer som spiller inn. Anonymous poster hash: d3704...228
kjøttmeis Skrevet 17. mai 2015 #20 Skrevet 17. mai 2015 Jeg synes jeg får mer former i prøveromsspeil. Egentlig ser jeg annerledes ut i alle speil... Utrolig irriterende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå