Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke vært på IRC siden 90-tallet, kom plutselig til å tenke på det men kom ikke på hvordan det funka. Lasta ned MIRC igjen men så var det stopp. Hvor er man "nå til dags"? Er man på mIRC overhodet? Hvilke kanaler? Kanskje bare folk på 40+ som kan svare på denne, hehe..

Anonymous poster hash: b9217...47f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man er fortsatt på IRC, IKKE på mIRC. mIRC er en klient som brukes over IRC. På samme måte finnes det en rekke mobiltelefoner, Nokia, HTC, Sony, iPhone, osv. Man sier ikke "iPhone" om en Nokia-mobil. Man sier "mobilen" eller "nokiaen" om en Nokia-mobil.

Det finnes nemlig en rekke klienter som kan brukes for å kommunisere over IRC.

F.eks. BitchX.

BitchX_by_l23456789.jpg

Eller ViRC:

visualirc2.jpg

Begge er overlegne mIRC på alle måter.

Anonymous poster hash: 1a241...176
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg er der fremdeles... bruker det nesten hver dag. Men er bare på 1-2 interne kanaler pluss at jeg har et par private chatter gående med venner. Har hørt at #norge på EFnett fremdeles er aktivt så du kan jo sjekke ut den :P

(Er btw bare 28, men studerte it og brukte det som chatteverktøy i den forrige jobben min..)

Anonymous poster hash: e3322...091
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg vet at mIRC er en klient, er liksom derfor jeg spurte "er du på IRC" og om man overhodet bruker "mIRC" lengre. At det er kommet andre og bedre verkøy siden mIRC siden tidenes morgen bør ikke overraske noen, men det burde da være opplagt ut fra mitt første innlegg. Så du imponerer ikke, hvis det var det du prøvde på. Sorry. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gosh. Finnes det noen på Kvinneguiden som er født før 1975????????? Overhodet?????

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...