AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #1 Skrevet 16. mai 2015 Hei! Har ei katte som er et skikkelig matvrak! Hun stjeler all mat hun kommer over, og gjerne gammel mat i gryter, chips, etc. Hun virker helt desperat, og vi vet ikke hva vi kan gjøre. Hun får Royal Canin Sterilised blandet med Kitten, tørrfôr altså, pluss Royal Canin Instinctive våtfôr nå og da (ca to dager i uken). Så hun sulter ikke, men det virker som om hun mangler noe! Tip? Anonymous poster hash: de58e...c15
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #2 Skrevet 16. mai 2015 * Tips? Skulle det stå på slutten der.. Anonymous poster hash: 60293...96a
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #3 Skrevet 16. mai 2015 Hvorfor blander du med kitten? Anonymous poster hash: 91dcd...25d
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #4 Skrevet 16. mai 2015 Hva med å bytte for til en type med høyere protein og fettinnhold og gi ca like mye som du gir i dag, maten vil da være enda mer mettende for katten. Snakk med veterinæren din om det.Anonymous poster hash: 539eb...6ad
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #5 Skrevet 16. mai 2015 Samme problem her! Katten maser noe vanvittig etter mat og glefser glatt i seg en hel dagsrasjon på 1-2-3 om hun fikk alt på en gang. Har prøvd mye forskjellig men ingen virker å være bedre enn noen annen..Anonymous poster hash: f9017...3aa
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #6 Skrevet 16. mai 2015 Hvorfor blander du med kitten?Anonymous poster hash: 91dcd...25d For hun er ikke året enda. Anonymous poster hash: 60293...96a
Meadow Skrevet 16. mai 2015 #7 Skrevet 16. mai 2015 Hvorfor ikke fri tilgang på mat? Jeg er vant til det med min katt, hun regulerer selv og er i passe hold, og ikke noe mas!
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #8 Skrevet 16. mai 2015 Hvorfor ikke fri tilgang på mat? Jeg er vant til det med min katt, hun regulerer selv og er i passe hold, og ikke noe mas! Hun har fri tilgang til tørrfôr Anonymous poster hash: 60293...96a
Meadow Skrevet 16. mai 2015 #9 Skrevet 16. mai 2015 (endret) Hun har fri tilgang til tørrfôr Anonymous poster hash: 60293...96a Aha, ja da skjønner jeg ikke helt hvorfor hun maser så fælt, kanskje dere må kutte ut våtfor og annet "snacks" for å tvinge henne til å spise seg mett på tørrfor og ikke forvente noe annet? Endret 16. mai 2015 av Meadow
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #10 Skrevet 16. mai 2015 Er det ute- eller innekatt? Om det er innekatt ville jeg vært forsiktig med fri tilgang, de blir fort tjukke Om det er utekatt ville jeg sjekket for mark/orm, spør dyrlegen. Det finnes egne diettfor og for som skal gi mer metthetsfølelse.. mener RC har et av sistnevnte men jeg husker ikke akkurat hva det heter..spør i dyrebutikken? Anonymous poster hash: 7331a...2a7
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #11 Skrevet 16. mai 2015 Er det ute- eller innekatt? Om det er innekatt ville jeg vært forsiktig med fri tilgang, de blir fort tjukke Om det er utekatt ville jeg sjekket for mark/orm, spør dyrlegen. Det finnes egne diettfor og for som skal gi mer metthetsfølelse.. mener RC har et av sistnevnte men jeg husker ikke akkurat hva det heter..spør i dyrebutikken?Anonymous poster hash: 7331a...2a7 Tusen takk for svar! Hun er utekatt, og får ormekur jevnlig for hun fanger stadig noe ute også (Alt er mat!) Må bnok høre med veterinæren ja, hun er bare helt utrolig hòl hele tiden. Men hun er slank og normalvektig. Anonymous poster hash: 60293...96a
Gjest Canario Skrevet 17. mai 2015 #12 Skrevet 17. mai 2015 Sterilised appetitt control fra royal canin Fungerer supert på min evig sultne katt
Gjest Lille-pus Skrevet 17. mai 2015 #14 Skrevet 17. mai 2015 La meg drive litt 'reklame' her nå. De aller, aller fleste tørrfor til katt er faktisk tilsatt apetittvekkende duftstoffer, noe som gjør at katten spiser mer enn den trenger og også etter at den er mett fordi disse duftstoffene påvirker følelsen av metthet. Noen fortyper inneholder ikke slike apetittvekkende duftstoffer, og Eukanuba er ett av disse forene som er uten apetittvekkende duftstoffer.. Jeg forer mine med et Eukanuba for og merker veldig godt forskjellen på matmengden de tre ønsker dersom jeg åpner et liten prøvepose av et for som er tilsatt disse duftstoffene.
Tannkost Skrevet 22. mai 2015 #15 Skrevet 22. mai 2015 Katten min var desperat etter mat og glefset i seg alt hun kunne finne, som du beskriver. Etter et dyrlegebesøk fant vi ut at hun hadde parasitter. Fikk Imacillin mikstur og etter en uke ble hun "normal" og holder seg unna kjøkkenbenkene, bord og søppel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå