Gjest Cuddly Skrevet 28. august 2004 #1 Skrevet 28. august 2004 Kjøpte Vichy leir-maske forleden, og brukte den for to døgn siden. I kveld merker jeg at huden er rød, nuppete og øm ved siden av nesen på begge sider.... Er det noen som har opplevd noe lignende ved bruk av masker eller annet? Har ikke brukt noen andre nye produkter de siste dagene, så det er kanskje mest nærliggende å tro at det er dyprensemasken? Har apotekene sånn "levere tilbake hvis allergisk-ordning", tro?
Alterna Skrevet 28. august 2004 #2 Skrevet 28. august 2004 Jeg ville holdt meg langt unna hudprodukter fra apoteket.
Gjest Anonymous Skrevet 29. august 2004 #3 Skrevet 29. august 2004 Jeg ville holdt meg langt unna hudprodukter fra apoteket. Hmmm...hvorfor det? :-?
Gjest Ethereal Skrevet 29. august 2004 #4 Skrevet 29. august 2004 Jeg tror at den rett og slett har tørket ut huden din for mye. Jeg har en leiremaske fra Vertargil (kjøpt hos hudpleier, fås også på apotek), og har opplevd noe av samme type reaksjon. Tipper den er for sterk for huden; unngå å bruke den andre steder enn akkurat lokalt. To leiremasker jeg tåler bra: Masken med leire og urter fra Decleor So Clean fra Estee Lauder Vichy og Avene er de eneste apo-merkene jeg selv ville brukt, så akkurat dét tror jeg ikke har så mye å si.
Søtpotita Skrevet 29. august 2004 #5 Skrevet 29. august 2004 Eg skreiv også eit innlegg her for ei veka sidan ca om akkurat same reaksjon..Eg brukte ein nattkrem frå vichy, og fekk først raude parti i ansiktet som klødde. Deretter fekk eg mange små kviser rundt nesa og på eine sida av ansiktet. Så blei huden tørr og flassa og mange "vanlige" kviser dukka opp...Huden kjentes ut som sandpapir, nuppete og fæl:( Er ikkje heilt bra igjen endå, men ser ikkje fullt så fæl ut...Eg vurderte å klaga, men kan me det?
Gjest agurk Skrevet 29. august 2004 #6 Skrevet 29. august 2004 Eg vurderte å klaga' date=' men kan me det?[/quote'] Klart dere kan klage!
Gjest Cuddly Skrevet 29. august 2004 #7 Skrevet 29. august 2004 Eg skreiv også eit innlegg her for ei veka sidan ca om akkurat same reaksjon..Eg brukte ein nattkrem frå vichy' date=' og fekk først raude parti i ansiktet som klødde. Deretter fekk eg mange små kviser rundt nesa og på eine sida av ansiktet. Så blei huden tørr og flassa og mange "vanlige" kviser dukka opp...Huden kjentes ut som sandpapir, nuppete og fæl:( Er ikkje heilt bra igjen endå, men ser ikkje fullt så fæl ut...Eg vurderte å klaga, men kan me det?[/quote'] Etter dusj i dag, kun med vann i ansiktet, hadde jeg fortsatt nuppene, og huden var blitt skikkelig tørr og "hard" og litt flassete. Tenkte jeg skulle ta med meg maska på apoteket i morra, men har kasta kvitteringa... men tror jeg prøver likevel :-?
Gjest Myumi Skrevet 29. august 2004 #8 Skrevet 29. august 2004 Jeg ville def. klaget til apoteket. Når det gjelder rød og sprukken/sår hud så anbefaler jeg litt Eight Hour Cream på partiene i ansiktet og ikke make-up før huden har bedret seg.
Gjest Cuddly Skrevet 29. august 2004 #9 Skrevet 29. august 2004 Jeg har smurt med Dermalogica Intensive Moisture Balance, og litt Aloe Vera gele under. Det er ikke så rødt og ømt lengre, men jeg kjenner nuppene i huden, akkurat som masse bittebittesmå blemmer :-? Vasker kun med vann, og jepp; i morra skal jeg klage
Gjest Cuddly Skrevet 31. august 2004 #12 Skrevet 31. august 2004 Det var jo bra Ja, ikke sant? Og grei informasjon til feks. Nivea som lurte på om det er noen vits å klage...
Søtpotita Skrevet 31. august 2004 #13 Skrevet 31. august 2004 Jepps grei informasjon:) kjekt å høyra at det gjekk så bra!! Er du heilt kvitt plagene du fekk no?
Gjest Cuddly Skrevet 31. august 2004 #14 Skrevet 31. august 2004 Er du heilt kvitt plagene du fekk no? Tjaaa... har enda litt "sandpapir-følelse", og huden flasser litt rundt nesa :-? Men det er ikke ømt lengre, og i går hadde jeg på litt foundation uten at det forverret situasjonen :-)
Søtpotita Skrevet 31. august 2004 #15 Skrevet 31. august 2004 Ja, virka som din reaksjon er ganske så lik min. Eg og hadde den fæle sandpapirfølelsen lenge. Men eg fekk også maaange kviser:(((( No er eg heldigvis på bedringens veg, huden har begynt å bli mjuk igjen:) Lykke til vidare på vegen vidare mot sunn hud:) (hmmm er det ikkje slik at vichy har slagordet: "Kilden til sunn hud"...yeah right...)
Thea Skrevet 31. august 2004 #16 Skrevet 31. august 2004 Jeg gikk til innkjøp av en hel Vichy serie jeg med ansiktsvask,toner,ansiktskrem,nattkrem og øyekrem.Brukte en 8-900,- på det og har aldri hatt så mye kviser noen gang. Vichy sucks
Gjest Cuddly Skrevet 31. august 2004 #17 Skrevet 31. august 2004 Jeg bruker en skikkelig rik krem nå, for å få opp fuktiget- og fett nivået igjen. Om et par dager kommer jeg til å peele FORSIKTIG, for å få bort tørr, død, flassete hud. Kilden til sunn hud... er i hvert fall glad i Vichys body lotion - så det er ikke bare æsj
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå