Gå til innhold

Snakke om sex med foreldre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så vanskelig å snakke om sex og sånt med foreldre? For meg hadde det gått fint og snakke om det med venner, venners foreldre, ja selv onkler og tanter og til og med besteforeldre (ikke at jeg har det for vane da), men foreldre går ikke. Noen flere som har det sånn eller som vet hvorfor?

Anonymous poster hash: f4dbc...f57
Videoannonse
Annonse
Gjest morhjertegod
Skrevet

Tror det er vanskelig for oss foreldre også. Nå lærte minste min om sex på newtons pubertet programmet, så da slapp vi den "hvordan blir barn til".

Har en eldre datter, som jeg har måtte tatt alvorspraten med, da hun er femten. Men det går mer på prevansjon, at hun må føle seg klar osv.

Men kjenner at det er litt kleint for både mor og datter, ungdommen vet alt det meste, og flott at man kan prate med kompiser.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke kleint i det hele tatt.

Det handler om å kunne ha et naturlig, sunt og åpent forhold til kropp, nakenhet og sine barn fra de blir født.

Er det kleint så er det den voksne og ikke barnet som har noe å jobbe med.

Anonymous poster hash: 762a3...b8b

AnonymBruker
Skrevet

Om man har store barn som rødmer og helst vil slippe hele samtalen, så kan det for bli kleit. Betyr ikke at foreldrene ikke har et naturlig forhold til kropp, nakenhet, sex for det.Men at settingen for kan bli klein, som denne ts sier. Ts mener jo også at denne praten tar de med venner, forde det virker mer naturlig for noen. Samme hvor man får det fra, bare praten blir bra.

Anonymous poster hash: 37620...9f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...