AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #1 Del Skrevet 16. mai 2015 Har datet en mann i 5 måneder nå, men i det siste har kommunikasjonen mellom oss blitt mindre og mindre hyppig. Jeg vet selv at jeg hele veien har tatt mest initiativ. Forrige gang vi møttes var det jeg som tok initiativ. Synes det er hans tur nå, men han spør aldri og sender melding sjeldnt… Betyr dette at han prøver å la ting mellom oss dø ut? Er det noe jeg kan gjøre for å fange interessen hans igjen? Jeg vil jo ikke virke for masete heller og spørre enda en gang om han vil treffes... Føler også det blir litt teit å spørre han rett ut hva han tenker og, fordi hvis han er det minste interessert vll det nok være spikeren i kistens for hans del… Anonymous poster hash: fa151...f2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 16. mai 2015 #2 Del Skrevet 16. mai 2015 Når snakket du med han sist? Kommer an på hvor ofte dere har kontakt/møtes. Kan jo være at han synes dere møtes ofte nok, mens du ser på det at det ikke er ofte nok. Tror jeg ville ventet og latt han ta initiativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #3 Del Skrevet 16. mai 2015 Når snakket du med han sist? Kommer an på hvor ofte dere har kontakt/møtes. Kan jo være at han synes dere møtes ofte nok, mens du ser på det at det ikke er ofte nok. Tror jeg ville ventet og latt han ta initiativ. Sist vi snakket sammen var for 1 uke siden (jeg tok initiativ til samtalen). Sist vi dro på date var 3-4 uker siden. Vet ikke hvor lenge jeg orker å vente… TS Anonymous poster hash: fa151...f2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandie Skrevet 16. mai 2015 #4 Del Skrevet 16. mai 2015 Direkte kommunikasjon er tingen.Har dere datet i nesten et halvt år synes jeg det er på sin plass å spørre rett ut.At det vil være slutt på forholdet om du spør tror jeg ikke.Kanskje han tvert i mot vil sette pris på et sånt spørsmål? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #5 Del Skrevet 16. mai 2015 Sist vi snakket sammen var for 1 uke siden (jeg tok initiativ til samtalen). Sist vi dro på date var 3-4 uker siden. Vet ikke hvor lenge jeg orker å vente… TS Anonymous poster hash: fa151...f2f Hei på deg. Er i litt samme situasjon Har ikke snakket med han siden sist søndag og da var det jeg som tok initiativ. Sendte han en melding nå for 5 min siden der jeg skreiv "Hei, alt bra? Føler det er lenge siden jeg har snakket med deg. Hva driver du med?:)" Uææ.. Anonymous poster hash: fbd6f...155 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #6 Del Skrevet 16. mai 2015 Hei på deg. Er i litt samme situasjon Har ikke snakket med han siden sist søndag og da var det jeg som tok initiativ. Sendte han en melding nå for 5 min siden der jeg skreiv "Hei, alt bra? Føler det er lenge siden jeg har snakket med deg. Hva driver du med?:)" Uææ.. Anonymous poster hash: fbd6f...155 Bra skrevet! Da blir han tvunget til å forklare seg litt! Synes det er en skikkelig kjip situasjon… Skulle ønske jeg visste hvor jeg hadde han. Og dersom han ikke er interessert synes jeg det er råttent å ikke si det. TS Anonymous poster hash: fa151...f2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 16. mai 2015 #7 Del Skrevet 16. mai 2015 Sist vi snakket sammen var for 1 uke siden (jeg tok initiativ til samtalen). Sist vi dro på date var 3-4 uker siden. Vet ikke hvor lenge jeg orker å vente… TS Anonymous poster hash: fa151...f2f Ja, det høres litt lenge siden ut når dere har datet i 5 mnd. Synes det var lurt å sende en sånn melding som Ab over her. La det være opp til han og ta initiativ. Han virker jo litt tafatt hvis det er du som må ta initiativ hele tiden. Jeg hadde nok latt det være opp til han og selv vært stille en stund. Hvis det går enda en uke og jeg hadde vært veldig forelsket, hadde jeg nok kontaktet han da og bedt ham med på noe. Hvis han ville, så hadde jeg snakket mer med han senere om dette var noe vi ønsket å satse på, si at det var det jeg ville. Jeg ville sagt tydelig hva jeg ville, og latt det bli opp til han og si det han ville. Hadde han hele tiden virket nølende, hadde jeg trukket meg tilbake. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #8 Del Skrevet 16. mai 2015 Mitt beste råd er bare å la det dø ut. Det feigeste, men mest hyppigste måten å "kvitte" seg med noen man ikke lengre er interessert i. Dessverre. Hvis du begynner mase, eller fortsetter, ender du bare opp såret. La det dø ut, så føler du i hvert fall at du hadde litt kontroll du også. Anonymous poster hash: 7633b...2c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #9 Del Skrevet 16. mai 2015 Ja, det høres litt lenge siden ut når dere har datet i 5 mnd. Synes det var lurt å sende en sånn melding som Ab over her. La det være opp til han og ta initiativ. Han virker jo litt tafatt hvis det er du som må ta initiativ hele tiden. Jeg hadde nok latt det være opp til han og selv vært stille en stund. Hvis det går enda en uke og jeg hadde vært veldig forelsket, hadde jeg nok kontaktet han da og bedt ham med på noe. Hvis han ville, så hadde jeg snakket mer med han senere om dette var noe vi ønsket å satse på, si at det var det jeg ville. Jeg ville sagt tydelig hva jeg ville, og latt det bli opp til han og si det han ville. Hadde han hele tiden virket nølende, hadde jeg trukket meg tilbake. Ok, må bare forsikre meg om at jeg forstod hva du mener: Du synes jeg skal gjøre 1) Sende han en melding av samme slag som ab 2) Avvente litt til og spørre om han vil møtes - men da tar jeg jo isåfall initiativ til samtale/møte to ganger 3) På daten (gitt at det blir en date) snakke med han om hva han tenker fremover? Ellers takk for et fint svar TS Anonymous poster hash: fa151...f2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #10 Del Skrevet 16. mai 2015 Mitt beste råd er bare å la det dø ut. Det feigeste, men mest hyppigste måten å "kvitte" seg med noen man ikke lengre er interessert i. Dessverre. Hvis du begynner mase, eller fortsetter, ender du bare opp såret. La det dø ut, så føler du i hvert fall at du hadde litt kontroll du også. Anonymous poster hash: 7633b...2c6 Men det er så vanskelig når jeg er så innmari forelsket…. Er stolthet virkelig så farlig da? TS Anonymous poster hash: fa151...f2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #11 Del Skrevet 16. mai 2015 Bra skrevet! Da blir han tvunget til å forklare seg litt! Synes det er en skikkelig kjip situasjon… Skulle ønske jeg visste hvor jeg hadde han. Og dersom han ikke er interessert synes jeg det er råttent å ikke si det. TS Anonymous poster hash: fa151...f2f Ja sant. Har ikke fått svar enda men kan si ifra hva han svarer isåfall Send en sånn melding du og. Vis at du har baller! Hva så om vi får avslag, da slipper vi ihvertfall gå rundt som to kyllinger som ikke vet. Anonymous poster hash: fbd6f...155 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaffefrøken Skrevet 16. mai 2015 #12 Del Skrevet 16. mai 2015 Er han veldig opptatt? Om dere har datet i fem måneder, og det er tre-fire uker siden sist dere traff hverandre - er jeg redd han har mistet interessen. Det beste er å spørre ham rett ut - om hva han tenker fremover. Det er bare vondt å gruble slik som du gjør nå. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 16. mai 2015 #13 Del Skrevet 16. mai 2015 (endret) Ok, må bare forsikre meg om at jeg forstod hva du mener: Du synes jeg skal gjøre 1) Sende han en melding av samme slag som ab 2) Avvente litt til og spørre om han vil møtes - men da tar jeg jo isåfall initiativ til samtale/møte to ganger 3) På daten (gitt at det blir en date) snakke med han om hva han tenker fremover? Ellers takk for et fint svar TS Anonymous poster hash: fa151...f2f 1) Ja, det var en grei melding som er naturlig å sende, og bare vennskapelig uten å stille noe krav eller noe han kan oppfatte krevende. 2) Ja, sende meldingen, men ikke mer enn det. La det bli opp til han. 3) Ja, det ville jeg ha gjort først når/hvis dere treffes igjen. Er egentlig usikker på om jeg hadde spurt han hva han føler og hva han mener om forholdet, men hadde jeg spurt er jeg i hverfall helt enig med de andre om å spørre han rett ut tydelig. Men tror jeg hadde heller vist ham at jeg var trygg på meg selv, fortelle hva jeg føler, ikke vært redd for hva han måtte syntes. Enig med deg det med å "tape" stolthet" er ikke farlig. Det er bare dumt å tenke slik. Du viser mye mer "storhet" når du kan fortelle det du tenker og føler. Ikke spørre ham ut om følelser. Det merker du jo. Jeg ville heller vært opptatt av å vise hva jeg tenkte, og så kunne det være opp til han. Endret 17. mai 2015 av Berit 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #14 Del Skrevet 16. mai 2015 1) Ja, det var en grei melding som er naturlig å sende, og bare vennskapelig uten å stille noe krav eller noe han kan oppfatte krevende. 2) Ja, sende meldingen, men ikke mer enn det. La det bli opp til han. 3) Ja, det ville jeg ha gjort først når/hvis dere treffes igjen. Er egentlig usikker på om jeg hadde spurt han hva han føler og hva han mener om forholdet, men hadde jeg spurt er jeg i hverfall helt enig med de andre om å spørre han rett ut tydelig. Men tror jeg hadde heller vist ham at jeg var trygg på meg selv, fortelle hva jeg føler, ikke vært redd for hva han måtte syntes. Enig med deg det med å "tape" stolthet" er ikke farlig. Det er bare dumt å tenke slik. Du viser mye mer "storhet" når du kan fortelle det du tenker og føler. Ikke spørre ham ut om følelser. Det merker du jo. Jeg ville heller vært opptatt av å vise hva jeg tenkte, og så kunne det være opp til han. Tusen takk! Du var god til å gi fine råd:) Setter pris på det:) TS Anonymous poster hash: fa151...f2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #15 Del Skrevet 16. mai 2015 Men det er så vanskelig når jeg er så innmari forelsket…. Er stolthet virkelig så farlig da? TS Anonymous poster hash: fa151...f2f Det handler ikke om stolhet. Det handler om at typen åpenbart ikke er interessert. Altfor mange mennesker lider pga denne feige måten å avslutte noe på. Man innbiller seg at fyren/dama har masse gode grunner for at hun aldri tar kontakt... Nja. Som oftest er det ett av to. 1. Han er ikke interessert, men klarer ikke avslutte det på en ordentlig måte. (Feig) 2. Han holder deg på gress, til han finner noen han virkelig faller pladask for. Tro meg, når man er forelsket (både kvinner og menn) tar man kontakt. Noen ganger for hyppig. Og man prioriter. Hadde han gjengjeldt dine følelser, hadde ikke du laget denne tråden. Kjipt å være kjip, men noen må si sannheten. Folk gir altfor snille råd, som igjen setter griller i hodet på de forelskede ofrene, som igjen gjør at man ikke tar hintet..... Og ender opp såret. Anonymous poster hash: 7633b...2c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avida30 Skrevet 16. mai 2015 #16 Del Skrevet 16. mai 2015 Jeg syns den er "hans tur , min tur" greia er for fjortisser. Ta initativ når du føler for det! Men om han ikke SVARER deg på mange henvendelser så bør du nok ta hintet om at han ikke er like interessert i deg som du er i han. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #17 Del Skrevet 17. mai 2015 Har datet en mann i 5 måneder nå, men i det siste har kommunikasjonen mellom oss blitt mindre og mindre hyppig. Jeg vet selv at jeg hele veien har tatt mest initiativ. Forrige gang vi møttes var det jeg som tok initiativ. Synes det er hans tur nå, men han spør aldri og sender melding sjeldnt… Betyr dette at han prøver å la ting mellom oss dø ut? Er det noe jeg kan gjøre for å fange interessen hans igjen? Jeg vil jo ikke virke for masete heller og spørre enda en gang om han vil treffes... Føler også det blir litt teit å spørre han rett ut hva han tenker og, fordi hvis han er det minste interessert vll det nok være spikeren i kistens for hans del… Anonymous poster hash: fa151...f2f Det kan jo være at du ikke var så spesiell alikevel? Anonymous poster hash: 2c98d...014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 17. mai 2015 #18 Del Skrevet 17. mai 2015 (endret) Det handler ikke om stolhet. Det handler om at typen åpenbart ikke er interessert. Altfor mange mennesker lider pga denne feige måten å avslutte noe på. Man innbiller seg at fyren/dama har masse gode grunner for at hun aldri tar kontakt... Nja. Som oftest er det ett av to. 1. Han er ikke interessert, men klarer ikke avslutte det på en ordentlig måte. (Feig) 2. Han holder deg på gress, til han finner noen han virkelig faller pladask for. Tro meg, når man er forelsket (både kvinner og menn) tar man kontakt. Noen ganger for hyppig. Og man prioriter. Hadde han gjengjeldt dine følelser, hadde ikke du laget denne tråden. Kjipt å være kjip, men noen må si sannheten. Folk gir altfor snille råd, som igjen setter griller i hodet på de forelskede ofrene, som igjen gjør at man ikke tar hintet..... Og ender opp såret. Anonymous poster hash: 7633b...2c6 Ja, handler ikke om stolthet. Og han er feig som bare kanskje avslutter det (virker jo litt sånn) ved å ta mindre og mindre kontakt, og ikke si hva han føler og tenker. Ts vil ikke gjøre det slutt, og det er ikke hennes feil at de har mindre kontakt nå enn før, tvert om; hun ønsker det. Og det har hun også gitt klart uttrykk for også ved å ha tatt mer initiativ enn han i det siste. Hvis det er sånn at det er det HAN vil, så er det opp til HAN å gjøre det og hvordan. Men enig med deg at det er feigt å avslutte et forhold på den måten å bare trekke seg unna. Men det er da den som avslutter det på denne måten sin skyld og ansvar, i dette tilfelle IKKE Ts. Så hvis Ts velger å bare ikke mer ta initiativ, trekke seg fordi han ikke snakker, så er det ikke noe galt i det. Det er HAN som da avslutter det på en feig måte. Har inntrykk av at mange ganger kan det virke som at den ene partneren (ofte damer, dessverre) omtrent presser partneren sin til å gjøre det slutt enda det var det motsatte som var meningen og ønskelig. F.eks fordi mannen har sin stille periode, det kan være problemer på jobb, familie, et eller annet som gjør at følelsene har stilnet akkurat bare i en periode. Så reagerer damen med å bli panisk og redd for at ting er galt med forholdet, skal snakke, grave og spørre han om hva han egentlig vil. Så føler mannen seg enda mer oppgitt enn det han var fra før og kanskje så oppgitt at han bare orker ikke mer, eller blir mer lei. Jeg tror faktisk at flere kjærlighetsforhold kunne holdt, hvis partnere var mer villig til å akseptere hverandres måte å være på, ikke grave ut og spørre om noe er galt i forholdet, på en måte desperat "bli hos meg, eller gjør det slutt". Endret 17. mai 2015 av Berit 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 17. mai 2015 #19 Del Skrevet 17. mai 2015 Jeg syns den er "hans tur , min tur" greia er for fjortisser. Ta initativ når du føler for det! Men om han ikke SVARER deg på mange henvendelser så bør du nok ta hintet om at han ikke er like interessert i deg som du er i han. Enig med det. Men hvis han ikke tar initiativ til noe over veldig lang tid, og likevel er man forelsket i han, så er ikke det lurt av damen å hele tiden ta initiativ for å "huke" han inn igjen. Det oppnår man ingenting med. Det er vel det du også sier Til slutt må man jo selv bare ta hintet. Jeg ville vel bare poengtere at det i noen tilfelle ikke er så lurt å hele tiden ta initiativ dersom man ikke får noe tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #20 Del Skrevet 17. mai 2015 Ja sant. Har ikke fått svar enda men kan si ifra hva han svarer isåfall Send en sånn melding du og. Vis at du har baller! Hva så om vi får avslag, da slipper vi ihvertfall gå rundt som to kyllinger som ikke vet. Anonymous poster hash: fbd6f...155 Hei! fikk du no svar eller? ))) TS Anonymous poster hash: fa151...f2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå