AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #1 Skrevet 16. mai 2015 Ser i andre tråder at noen mener jeans er no-no når man skal pynte seg. Inspirert av dette, hva mener du man ikke kan ha på seg når man skal pynte seg? Tenker da på type plagg faktisk en del bruker til pent, som du mener er feil. Selv mener jeg jeans kan være ok antrekk på hjemmefester, ut å spise med jobben o l, men IKKE i bryllup, på 17. mai osv. Det verste jeg ser, som er ganske utbredt, er at menn (og også en del guttebarn) tar på seg hettegenser til pent. Det er mye styggere enn jeans og aldri et passene penantrekk, ei heller på vennefester. Slike gensere bør ikke voksne menn bruke overhode, egentlig, men ihvertfall ikke når det forventes et minimum av fine klær. Jeg synes hettegensere kun er fint på barn og da til uformell bruk som skole/barnehage/hjemme. Cowboyhatt er en annen ting jeg ikke synes noe om, det er bare blodharry og hører kun hjemme på vaskeekte cowboyer i en arbeidssituasjon. Anonymous poster hash: 03551...652 1
Gjest Caress Skrevet 16. mai 2015 #2 Skrevet 16. mai 2015 Synes alle kan gå med nett det de vil, jeg. Om jeg noen gang gifter meg kan folk få komme i OnePiece, cowboydrakt, leopardskinn eller bare gå splett naken om de vil det. ^^ 5
belle_ Skrevet 16. mai 2015 #3 Skrevet 16. mai 2015 Enig med bruker over! Latterlig at andre skal mene hva som er riktig å gå med når og hva som er finklær. Man går i det man føler seg vel i og liker. Om jeg vil gå med jeans på 17. mai, så gjør jeg det! Er så lei det presset om å pynte seg. Er det rart folk sliter i verden? NEI. La folk gå som de vil, hva du TS, eller andre måtte mene er irrelevant. Ferdig snakka. 3
malla1992 Skrevet 16. mai 2015 #4 Skrevet 16. mai 2015 Jeg er enig med deg synes jeans passer til hjemmefester, ut på byen og når man skal ut å spise middag. Men ikke på 17 mai eller bryllup. Men hvis det regner så bruker jeg gjerne sorte jeans på 17 mai med en fin topp og en blazer og noe høyhelte sko. Gidder ikke gå rundt å fryse. Hvis det er greit vær så bruker jeg selfølgelig kjole Synes foresten jeans kan være veldig pyntet hvis man styler den riktig.
Stråbærry Skrevet 16. mai 2015 #6 Skrevet 16. mai 2015 Jeg er i utgangspunktet enig med Caress og Belle, men vil likevel påpeke at crocs det bør man aldri gå med på hverken 17 mai eller andre dager. 2
Gjest Tigress Skrevet 16. mai 2015 #7 Skrevet 16. mai 2015 Enig med bruker over! Latterlig at andre skal mene hva som er riktig å gå med når og hva som er finklær. Man går i det man føler seg vel i og liker. Om jeg vil gå med jeans på 17. mai, så gjør jeg det! Er så lei det presset om å pynte seg. Er det rart folk sliter i verden? NEI. La folk gå som de vil, hva du TS, eller andre måtte mene er irrelevant. Ferdig snakka. Synest du verkeleg det er eit press i Noreg om å pynte seg??
Gjest Inggolf Skrevet 16. mai 2015 #8 Skrevet 16. mai 2015 (endret) Hotpants på 17.mai!! Endret 16. mai 2015 av Noz
Rosa Sitron Skrevet 16. mai 2015 #9 Skrevet 16. mai 2015 Alt til sitt bruk. Kan gå på byen i jeans, men ville aldri gjort det til jul eller 17. mai. Ikke fordi det ikke kan være pent, men det virker respektløst for mange av de jeg feirer disse dagene med. Den holdningen smitter selvsagt, så om 20 år er det jeg som syntes det er respektløst tenker jeg. 1
Gjest Blondie65 Skrevet 16. mai 2015 #11 Skrevet 16. mai 2015 Min mening er at det er et tid og et sted for alt, og at det man velger å kle seg i vil - uansett hva man mener selv - fortelle noe om en selv. Dersom vertskapet i et bryllup ikke har noe i mot at folk kommer i hullete dongeri og hettegenser så må gjestene gjerne gjøre det. Har vertskapet derimot presentert en kleskode på invitasjonen forteller det mye om gjesten dersom denne stiller i dongeribukse til kleskoder mørk dress f.eks. Det er rett og slett respektløst. Det man sier er at det man kler seg i er så viktig for meg at jeg driter i aboslutt alle andres mening om saken. Det samme gjelder 17.mai. Med mindre du landet med fly og ankom Norge for aller første gang i løpet av uken som var er det faktisk fullt mulig å få med seg at i Norge pynter man seg på nasjonaldagen. Når mange går i bunad er ikke dongeri- eller joggebukse passende antrekk denne dagen. Dette handler om å respektere de som feirer selv om en selv driter i hele feiringen. Når det gjelder ut på byen eller vennefest gjelder det som resten av gjengen går i. Personlig synes jeg blå dongeri passer best til de minst formelle anledningene, det er sjelden jeg bruker dette. Samtidig kan jeg gå rett fra jobb til ut på byen og har gjerne valgt en penere topp den dagen. Dersom jeg går hjemom skifter jeg til sort dongeri, pen bukse eller skjørt.
belle_ Skrevet 16. mai 2015 #12 Skrevet 16. mai 2015 Synest du verkeleg det er eit press i Noreg om å pynte seg?? Vel, det har vært flere lignende tråder her inne den siste tiden. Synes folk skal få gå i hva de vil, er ikke alle som har råd til å kjøpe finklær til en hver anledning, synes likevel man skal kunne gå i de klærne man har uten å bli sett ned på fordi man ikke er pyntet nok. Virker jo som flere her inne har den holdningen ovenfor det, spesielt vedr. 17. mai. 1
Lanista1984 Skrevet 16. mai 2015 #13 Skrevet 16. mai 2015 Synest du verkeleg det er eit press i Noreg om å pynte seg?? Godt spørsmål:)
Lanista1984 Skrevet 16. mai 2015 #14 Skrevet 16. mai 2015 Enig med bruker over! Latterlig at andre skal mene hva som er riktig å gå med når og hva som er finklær. Man går i det man føler seg vel i og liker. Om jeg vil gå med jeans på 17. mai, så gjør jeg det! Er så lei det presset om å pynte seg. Er det rart folk sliter i verden? NEI. La folk gå som de vil, hva du TS, eller andre måtte mene er irrelevant. Ferdig snakka. Wow, tøff du. Kanskje ikke like gjennomtenkt bestandig når du sier noe? 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #15 Skrevet 16. mai 2015 Dette er no-no for meg når det gjelder pynting: Jeans (enig at det går til hjemmefester, ut å spise osv men ikke feks 17. Mai) Hettegenser Shorts!!! (Shorts og heler? Grøss!) Vest (90-tallet er OVER jenter!) Minikjole med dyp utrigning og åpen rygg (du må velge! Og hold dere unna de mest ekstreme tilfellene) Strandkjole i formelle selskap Joggebukse (som noen her på KG kommer til å bruke 17. Mai - skam dere!!) Joggesko/converse Sko med plattform og stripperhel Jeg synes det er en uting å ikke klare å kle seg i forhold til situasjon. Som voksen må man kunne klare å pynte seg selvom man ønsker å beholde komfort og egen stil. Liker man ikke skjørt og kjoler? Finn en penbukse/dressbukse i det minste. Å møte opp i joggebukse på 17 mai er like pinlig og idiotisk som å møte opp til fjelltur ikledd ballkjole og stiletthæler. Anonymous poster hash: 11217...9ae 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #16 Skrevet 16. mai 2015 Vel, det har vært flere lignende tråder her inne den siste tiden. Synes folk skal få gå i hva de vil, er ikke alle som har råd til å kjøpe finklær til en hver anledning, synes likevel man skal kunne gå i de klærne man har uten å bli sett ned på fordi man ikke er pyntet nok. Virker jo som flere her inne har den holdningen ovenfor det, spesielt vedr. 17. mai. Ærlig talt, ikke bruk "har ikke råd"-kortet! Folk flest og til og med folk på trygd bruker masse penger på de mest unødvendige ting (feks røyk og snus) så det er kun snakk om å prioritere. En penkjole til bruk om vinteren og en til sommeren + et par sko fra hm/din sko har aldri veltet noens økonomi for å si det sånn. Anonymous poster hash: 11217...9ae 1
belle_ Skrevet 16. mai 2015 #17 Skrevet 16. mai 2015 Wow, tøff du. Kanskje ikke like gjennomtenkt bestandig når du sier noe? Hva er tøft med deg jeg skriver? Er du helt månereist, ser du i det hele tatt hva jeg skriver? Jeg synes det er latterlig at andre skal mene noe om hvordan folk skal kle seg og i tillegg nevner jeg at ikke alle har råd til fine klær til 17. mai. Jeg har selv vært i en slik posisjon i min barndom, skulle jeg da blitt sett ned på eller mobbet fordi jeg ikke hadde fine klær til 17. mai? Er det slik å forstå, eller hva mener du egentlig er lite gjennomtenkt med hva jeg skriver? 1
belle_ Skrevet 16. mai 2015 #18 Skrevet 16. mai 2015 Ærlig talt, ikke bruk "har ikke råd"-kortet! Folk flest og til og med folk på trygd bruker masse penger på de mest unødvendige ting (feks røyk og snus) så det er kun snakk om å prioritere. En penkjole til bruk om vinteren og en til sommeren + et par sko fra hm/din sko har aldri veltet noens økonomi for å si det sånn.Anonymous poster hash: 11217...9ae Kult at du skriver som anonym. Jeg har selv vokst opp med dårlig råd, jeg vet alt om hvordan det er, min mor hverken røykte, drakk eller snuste, men hun var veldig syk og ikke mye penger til å oppdra flere barn ei eller råd til fine klær til en hver anledning. Du vet ikke hva du snakker om, så ikke uttal deg! 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #19 Skrevet 16. mai 2015 Jeg synes hettegenser er veldig fint på gutter Men anser det ikke som et plagg man bruker om man skal pynte seg da. Mine vennefester er derimot såpass uformelle at hettegenser går helt fint, så det kommer jo an på setting. Jeans synes jeg også er helt fint, mørke jeans er penere enn mange andre typer bukser/skjørt. Man går ikke i det i bryllup såklart, men de fleste andre anledninger synes jeg det er pent nok.. Anonymous poster hash: 775da...e4a
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #20 Skrevet 16. mai 2015 Kommer ann på hva slags festligheter det er snakk om. men crogs er stygt hele tiden.ville nok lurt på hva vedkommende hadde tenkt om det var en del av fest antrekket. og folk som går med dyp kløft og bare lår og naken rygg. ja litt mye. men herremin vis du vil så- do you bo!. Anonymous poster hash: 631f9...a7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå