AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #1 Skrevet 16. mai 2015 Nok en tråd om svigermor. Er så ufattelig lei! Jeg flyttet inn på gården til sambo for ett og et halvt år siden. Svigermor bor 20 meter over tunet. Hver gang jeg går ut av huset kommer hu ut på trappa for å spørre om ett eller annet. Hu kommer innom vårt hus hver dag. Hun blir ikke lenge, men alltid en unnskyldning for å komme innom. Enten har hun henta posten for oss, ellers har hu kjøpt blomster ellers så må hu klage på hvor fælt det blåser, osvosv. Hvis jeg har Vært ute på noe, tar det ikke lenger enn maks 5 minutter så kommer hu inn til oss. Jeg er møkk lei. sa ifra til sambo at jeg var usikker på om jeg ville flytte inn fordi jeg visste at dette kom til å bli et problem for meg. Han sa da at han uansett hadde tenkt til å bygge nytt hus til svigers et stykke unna selve Huset vårt (stor gård og masse aktuelle plasser for nytt hus). Da slo jeg meg til ro med det og flyttet inn. Etter at jeg flyttet inn ble svigerfar dårlig, og døde etter noen Mnd. så nå er svigermor alene. Samboer sier at det blir for gæli å bygge nytt hus til hu Nå når hu er alene. Svigermor er alkoholiker og elsker å slarve. Hu baksnakker negativt om meg til naboer og søsken av samboer. Ting jeg sa til hu I fortrolighet kom tilbake til meg fra søstera hans. Hu overdriver alltid når hu forteller historier og dikter opp en hel masse. Hu var skikkelig alkoholiker når hennes barn var små og det hendte at hun slo dem. Hu kjørte dem på aktiviteter I fylla. Det så ikke ut hjemme hos dem. Rot overalt. Tissebleier lå visst slengt på gulvet og det var tider hvor gulvet var helt dekt av rot. Skikkelig klassisk barnevernsak egentlig. Bortsett fra at de aldri har Vært inne I bildet. Nå når vi har fått baby driver hun å skryter av seg selv hvor flink hun var til å oppdra 5 barn. Hun dikter opp hvordan det liksom var da. Forteller at unga hennes hadde alltid det dem trengte av klær og mat (noe som er helt feil). Er så lei. har tatt det opp med samboer flere ganger og han har da sagt at det bare er å låse Døra. Når baby ble født låste jeg ofte Døra for å få ro. En gang jeg kom hjem fra byen (tar 40 min å kjøre), var jeg utrolig sliten. Baby hadde Grini hele veien og jeg hadde brukt langt over en time på vei hjem. Låste Døra og satte meg I sofaen I ro og fred for å amme. Da hørte jeg at hu tok I Døra og at hu banna. Så gikk hu til den andre Døra (har to innganger) som jeg selvsagt ikke hadde låst. Da kom hun inn I stua og begynte å plapre om noe uviktig. Nå har det gått så langt og jeg mener at det er samboers oppgave å sette ned foten. Tok det opp med han I dag, hvor jeg da sa at han var nødt til å si ifra. Hjalp ikke det får hu flytte, ellers kommer det til å ende med at jeg flytter. Han mumlet noe som at: er det så ille da?. Når jeg sa jeg følte det var det så skulle han forsøke å si ifra til hu da. Hvis ikke er jeg jo selv nødt til å Si noe til hu. Er bare redd for hvordan hu kommer til å ta det og ikke minst reagere. vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget, bare lufte litt tanker kanskje. Kom gjerne med tips og erfaringer fra lignende svigermødre Anonymous poster hash: 54c62...495
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #2 Skrevet 16. mai 2015 Hun er kanskje litt ensom. Dere må sette dere ned med henne og fortelle at dere trenger litt avstand på hverdager. Men husk å sette av dager med hverandre, feks søndagsmiddagen? Og be henne på formiddagskaffe innimellom Hvor gammel er hun? Det finnes mange lag, foreninger og hobbyer hun kan delta på, som gjør at hun ikke har tid til alt dette. Hun savner nok litt nærkontakt med noen. Anonymous poster hash: 55362...0af
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #3 Skrevet 16. mai 2015 Hun er kanskje litt ensom. Dere må sette dere ned med henne og fortelle at dere trenger litt avstand på hverdager. Men husk å sette av dager med hverandre, feks søndagsmiddagen? Og be henne på formiddagskaffe innimellom Hvor gammel er hun? Det finnes mange lag, foreninger og hobbyer hun kan delta på, som gjør at hun ikke har tid til alt dette. Hun savner nok litt nærkontakt med noen. Anonymous poster hash: 55362...0af Hver gang hu har hatt besøk av noen kommer hun inn å klager over at dem var innom og hva dem sa og ditt og datt. Vi bor på et veldig lite sted, med under 200 innbyggere I bygda. Så her er det ikke mye aktiviteter. Hu er sikkert ensom, men er det mitt ansvar å holde henne med selskap? Hu eier ikke sosiale antenner, og har ingen ordentlige venner. Det er en grunn til det for å si det slik. Anonymous poster hash: 54c62...495 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #4 Skrevet 17. mai 2015 uff jeg trodde in nabo-svigermor var ille..... dama i seg selv er flott hun da! men det og bo så tett på er slitsomt.. ikke minst når ungene bgynner å bli noen år og ALLTID skal opp til hun når vi er ute. Vi kan liksom ikke bare være hjemme for oss selv. Men jeg synes ihvertfall du burde snakke med henne føre noe annet. hun har jo faktisk ikke fått dette inn med teskje. (mange tar bare ikke hintet eller har antenner til og skjønne dette med pusterom) lykke til! Anonymous poster hash: 9a090...508
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå