AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #1 Skrevet 16. mai 2015 Hei! Jeg har ihjelfarget mørkebrunt hår. Det er nesten svart i lengdene fordi det er farget så mange ganger, litt lysere brun nærmere røttene og litt mørk blond ettervekst. Jeg har veldig lyst å få orden på dette, og kan tenke meg en litt lysere brunfarge. Gjerne noe som ligner på denne fargen. Det viktigste er at fargen er jevn. Noen som har gjort lignende og vet sånn ca hva prisen vil komme på hos frisør? Regner med jeg må ta avfarging og/eller bleke det, siden det er så mørkt i lengdene. Kan såklart spørre frisøren også, men greit å vite sånn ca pris, så jeg vet om jeg i det hele tatt har sjans til å få ordnet det på studentbudsjett.. Anonymous poster hash: 917ac...dda
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #2 Skrevet 16. mai 2015 Jeg tipper minst 1200kr. Anonymous poster hash: a49c6...5a1
Yvelia Skrevet 16. mai 2015 #3 Skrevet 16. mai 2015 Det der er litt av en prosess, som ofte må gjøres over flere ganger. Mørkt ihjelfarget, ujvevnt hår som skal bli lysere er ikke enkelt. Fargen på bildet er jo også en kald farge, mens når du bleker på mørkt hår vil du få fram varme/rødlige undertoner, så det krever endel fargekorrigering etterpå. Pris kommer jo veldig an på hvilken salong du går på, da noen kan være veldig dyre, mens andre litt rimeligere. Det lureste er sikkert å gå innom en salong og spørre der, for da får de sett på håret ditt også . Lengde/tjukkelse spiller en rolle også. I salongen jeg jobber ville det blitt minst 2000 kr om du har halvlangt hår, og du ville mest sannsynligvis ikke fått den fargen der på første forsøk..
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #5 Skrevet 16. mai 2015 Takk for svar! Jeg har hår til rett over skuldrene, hverken tykt eller tynt. Typisk nordisk vil jeg si. Skal ta turen innom og spørre, men nå har jeg hvert fall en pekepinn på hvilken pris det kommer på. Takk for tips canaomi, men jeg tør rett og slett ikke å gjøre det hjemme siden fargen er så ujevn Anonymous poster hash: 917ac...dda
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #6 Skrevet 16. mai 2015 Jeg har gjort ca det samme hos frisør tidligere selv. Håret mitt ble ved en feil farget altfor mørkt (svart). Først avfarget frisøren det, før hun tok i en lysere brunfarge. Hun tok da høyere vannstoffinnhold (eller hva hun enn kalte det) slik at håret skulle bli farget lysere, og slik at jeg slapp bleking. Dette kostet 1.250,- hos min frisør. Men regner med at prisen kan variere veldig fra salong til salong. Resultatet ble veldig bra da Anonymous poster hash: f0d1b...a13
belle_ Skrevet 16. mai 2015 #7 Skrevet 16. mai 2015 Jeg har gått gjennom en lignende prosess nå, etter 2 frisørbesøk havnet jeg på rundt 5000 kr. Så billig er det ikke
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #8 Skrevet 17. mai 2015 Takk for svar igjen! Oi, det var da veldig varierende priser. Tror jeg skal spørre i salongen før jeg bestiller time. Håper mitt hår ikke trenger så mye jobb at det kommer opp i hele 5000! Anonymous poster hash: 917ac...dda
kjøttmeis Skrevet 17. mai 2015 #10 Skrevet 17. mai 2015 Det kommer nok til å bli litt penger, ja. Kanskje mellom 3-5 tusen, men det kommer jo litt an på hvilken salong du går på. Du må trossalt bleike det for og så farge det i den brunfargen du ønsker. Kan fort bli mye penger. Jeg prøvde det hjemme og det ble HELT fiasko, så jeg skulle heller betalt mer for å få et bedre resultat. Endte opp med mørkt hår igjen....
FantasDick Skrevet 17. mai 2015 #11 Skrevet 17. mai 2015 Gjorde nettopp det samme selv, ligger tråd om det her på forumet. Gikk til billig frisør her på bygda, kom på 3000,-. Hadde nesten svarte lengder på grunn av mange lag hjemmefarge (mørk brun) og lysere lengre opp helt til min egen kommunegrå ettervekst. Avfarget med Olaplex, bleket med Olaplex, farget med to forskjellige gråfarger med Olaplex, kuret og klippet litt. Håret ble IKKE askefarget som på bildet du ønsker deg, men sinnsykt gyllent mørk blondt. Jeg skal ha mer eller mindre grått hår, men ser det er et stykke igjen fordi det er så gyllent. Har pause i omtrent én måned nå før jeg skal tilbake og forsøke å lysne det enda litt mer. Du kan sikkert få det litt billigere uten Olaplex, men jeg anser det som verdt pengene. Håret mitt har bedre kvalitet nå etter disse behandlingene enn det hadde før bleking.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #12 Skrevet 17. mai 2015 Veldig greit å høre deres egne erfaringer Jeg tør rett og slett ikke gjøre det hjemme siden det er så sinnssykt ujevnt, så jeg må nok bare finne meg i å betale et par tusen hvert fall denne ene gangen. Så får jeg heller vedlikeholde etterveksten, i stedet for å farge hele håret hver gang... Veldig spent på hva det kommer på 3000 virker jo som gjennomsnittet av deres erfaringer, så håper jeg slipper å betale mer enn det hvert fall. FantasDick, høres jo veldig bra ut at håret ditt er sunnere etter en så hard behandling! Er jo en fordel at håret ikke faller av, så det høres ut som det er verdt pengene. Får høre hva frisøren anbefaler, og heller grave litt ekstra i lommeboken. TS Anonymous poster hash: 917ac...dda
peppermyntete Skrevet 19. mai 2015 #13 Skrevet 19. mai 2015 Sjekk om en frisør nær deg har lærling også! Myyye billigere og de er veldig flinke de også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå