AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #1 Skrevet 16. mai 2015 Hei! Jeg pleier å jogge utendørs, og tar da bussen til marka (bor midt i byen), og trener litt styrke med strikk og vektskive etterpå. Når det regner ute synes jeg det er ekkelt å trene styrke, så derfor ønsker jeg heller å gjøre det innendørs hjemme. Men det vil si at jeg må sitte våt på bussen i ca. 30 minutter, og så gå i 5 minutter, før jeg er hjemme og kan komme i gang med styrketreningen. Er dette uheldig, siden jeg da er blitt kald når det er lenge siden jeg jogget? Hva må jeg eventuelt gjøre for å varme raskt opp igjen før jeg trener styrke? Eller må jeg varme opp før styrke? Anonymous poster hash: 52b59...beb
Ingvilddd Skrevet 16. mai 2015 #2 Skrevet 16. mai 2015 Å trene jogging og styrketrening separat er ikke uheldig, nei Men det kan være lurt å varme lett opp før styrketreningen, f.eks. hoppe hoppetau, eller så kan du gjør noen lette styrkebevegelser for å varme opp musklene litt (hvis du f.eks. skal ta knebøy med strikk, ta noen knebøylignende øvelser uten strikken først).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå