Gå til innhold

Om barnet ditt ble forbyttet ved fødselen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så en film om dette, og lurer på hva dere tenker. La oss si at du har hatt barnet i 5 år, og får plutselig vite at det ikke er ditt biologiske barn. Det bor hos en annen god familie med et barn som er ditt biologiske.

I mine øyne må det være det verste marerittet man kan oppleve.

Hva ville du gjort? Ville du "byttet" og hatt barnet som var biologisk ditt, eller ville du beholdt barnet du hadde elsket gjennom 5 år?

Jeg tror jeg ikke ville byttet både av hensyn til barnet og følelsene av at barnet var mitt. Biologisk eller ei.

Hva ville dere gjort?

Skrevet

Ville nok ikke byttet.

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke byttet.

Anonymous poster hash: cbdd8...2c6
AnonymBruker
Skrevet

Med forbehold om at jeg aldri har vært i situasjonen og ikke kan garantere hvordan jeg hadde reagert: jeg ville beholdt det barnet jeg hadde hatt et følelsesmessig forhold til i fem år. Biologi trumfer ikke følelser.

Men, det er mulig jeg ville ønsket å fortelle "mitt" barn om situasjonen når det ble voksent, og at det samme gjaldt for mitt biologiske. At de fikk vite hva som skjedde.

Anonymous poster hash: 8bdd9...097
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg skal dna teste ungen min da jeg kommer hjem fra sykehuset om jeg noen gang får barn!

Så da blir det å få rett baby tilbake om det nå skulle hende.

Mamma fikk levert inn en annen jente baby da hun lå på sykehuset når det var til for amming.

Hun sa at dette ikke var hennes baby (meg). Selvfølgelig er det det, var beskjed hun fikk da.

Nei, det er ikke det. Min baby har masse svart hår, og ikke lite blond. Navnet på armbåndet stemmer heller ikke.

Først da gikk det opp for de at de hadde hentet inn feil baby.

Endret av MissPierce
Skrevet

Det må være helt grusomt... Noen her sa at de ville fortalt dette til barnet når det var voksent. Om det hadde vært meg, hadde jeg nok følt meg sviktet og blitt sint på dem for at de ikke hadde fortalt det før... Hadde nok følt at det var noe jeg hadde rett til å vite... Men man kan jo så klart ikke si det med en gang, men i mine øyne er dette noe jeg nok hadde ønsket at barnet skulle vite så fort som mulig... i samråd med en barnepsykolog...

Det blir litt som å vente til barnet er voksent før du forteller det at det er adoptert... Huff. Det er en grusom tanke.

• Liker 1
Gjest Trolletrine
Skrevet

Jeg hadde ikke byttet. Men jeg hadde ønsket åpenhet om det fra dag 1, og laget en samværsavtale for begge barna i begge familiene. Forhåpentligvis hadde det da likevel vært mulig å få til en ok relasjon.

Skrevet

Jeg skal dna teste ungen min da jeg kommer hjem fra sykehuset om jeg noen gang får barn!

Mamma fikk levert inn en annen jente baby da hun lå på sykehuset når det var til for amming.

Hun sa at dette ikke var hennes baby (meg). Selvfølgelig er det det, var beskjed hun fikk da.

Nei, det er ikke det. Min baby har masse svart hår, og ikke lite blond. Navnet på armbåndet stemmer heller ikke.

Det er ufattelig at noe slikt kan skje. Ufattelig bra at det ble oppdaget med en gang. Men det har jo skjedd uten at foreldrene ikke har skjønt det. Må være fælt å sitte med følelsen av at "mangler" morsinstinktet... Det er ufattelig at det kan skje, men det gjør det... sjelden av og til... men uansett

• Liker 1
Skrevet

Det er ufattelig at noe slikt kan skje. Ufattelig bra at det ble oppdaget med en gang. Men det har jo skjedd uten at foreldrene ikke har skjønt det. Må være fælt å sitte med følelsen av at "mangler" morsinstinktet... Det er ufattelig at det kan skje, men det gjør det... sjelden av og til... men uansett

Dette er jo snart 30år siden, og den gangen var sykehuset her mye roligere også. Så mindre stress på de som jobbet da enn nå.

Så kunne det hende den gangen, så tørr jeg nesten ikke tenke på hvordan det er nå når de har like mange ansatte, men dobbelt så mange fødsler.

En bekjent av meg fikk også levert inn feil baby på rommet. Hun syntes at det var noe rart, men tenkte at hun sikkert var groggy etter fødselen. Så hun ammet babyen, og den sov på bryste hennes en times tid.

Var først da hun skulle skifte bleie hun forsto hvorfor det hadde føltes så rart. Babyen hadde utovertiss gitt.

Ikke innover fom datteren hun hadde født hadde.

Pleierne var utrolig flaue over det som hadde hendt, og de unnskyldete seg sikkert 1000 ganger.

Men hun syntes det var forferdelig ubehagelig, så de dro hjem dagen etter i stede for å bli 3dager til.

Kan ikke tenke meg hvor forferdelig det er å ikke oppdage det før det har gått mer enn noen få uker.

For så å skulle måtte ta ett så tungt valg, og også bli enige med de som da har ditt biologiske barn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo snart 30år siden, og den gangen var sykehuset her mye roligere også. Så mindre stress på de som jobbet da enn nå.

Så kunne det hende den gangen, så tørr jeg nesten ikke tenke på hvordan det er nå når de har like mange ansatte, men dobbelt så mange fødsler.

En bekjent av meg fikk også levert inn feil baby på rommet. Hun syntes at det var noe rart, men tenkte at hun sikkert var groggy etter fødselen. Så hun ammet babyen, og den sov på bryste hennes en times tid.

Var først da hun skulle skifte bleie hun forsto hvorfor det hadde føltes så rart. Babyen hadde utovertiss gitt.

Ikke innover fom datteren hun hadde født hadde.

Pleierne var utrolig flaue over det som hadde hendt, og de unnskyldete seg sikkert 1000 ganger.

Men hun syntes det var forferdelig ubehagelig, så de dro hjem dagen etter i stede for å bli 3dager til.

Kan ikke tenke meg hvor forferdelig det er å ikke oppdage det før det har gått mer enn noen få uker.

For så å skulle måtte ta ett så tungt valg, og også bli enige med de som da har ditt biologiske barn.

I dag merker de jo barna med navnelapp både på arm og fot umiddelbart etter fødsel. I motsetning til tidligere har man jo også barnet hos seg hele tiden på barselavd. Så det skal endel til å ende opp med feil barn.

Anonymous poster hash: a6032...0c8

• Liker 4
Skrevet

I dag merker de jo barna med navnelapp både på arm og fot umiddelbart etter fødsel. I motsetning til tidligere har man jo også barnet hos seg hele tiden på barselavd. Så det skal endel til å ende opp med feil barn.Anonymous poster hash: a6032...0c8

Mamma komenterte at armbåndet hadde feil navn. Så derfor de godtok at hun sa at hun hadde fått feil baby.

Hun andre som fikk også fikk inn feil baby var så groggy at hun ikke tenkte på å sjekke armbåndet.

Man tenker jo liksom at de vet hva de driver med på ett sykehus.

Med tanke på at de faktisk har armbånd med navn på, så burde de i hvertfall klare å lever rett baby til rett mor/far.

Skrevet (endret)

Nå har man jo babyen hos seg hele tiden så forbytting kan nok ikke skje. Om det ikke er en spesiell situasjon som gjør at man ikke har baby hos seg.

Hadde nok beholdt barnet som jeg hadde hatt fra fødsel av.

Endret av teknosilje
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når babyen min var fra meg når jeg sydde og når de etter hbert vaska ho bad jeg mannen min følge etter hele tiden.

Anonymous poster hash: c1be6...a80

Skrevet

Tror ikke babyen min kunne ha vært SÅ lik mannen min hvis de hadde klart å forbytte henne.

Men dersom det hadde skjedd, tror jeg at jeg ville ønsket en langvarig deltidsordning med det andre foreldreparet slik at vi alle fikk mye tid sammen med begge barna de første årene (gjerne frem til de var voksne). Tror jeg ville ha hatt barnet som var biologisk mitt som "hovedbarnet", fordi det ville skapt mindre problemer i det lange løp, selv om det ville vært veldig tungt i starten.

Skrevet

Jeg ville ikke ha byttet.

Skrevet

Jeg ville ikke ha byttet, men jeg kunne heller ikke gått gjennom livet og vite at jeg hadde et biologisk barn der ute et sted. Nei, siden dette er et helt hypotetisk spørsmål, så svarer jeg følgende: jeg ville hatt begge barna. :D

• Liker 5
Skrevet

Ville ikke byttet.

Skrevet

Det samme skjedde med meg. Men de klarte ikke engang å gi mamma en jente, de ga henne en gutt og sa det var ungen hennes!

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville nok ikke byttet, veldig mye av hensyn til barna. Men jeg ville ha hatt kontakt med den andre familien. Aller helst ville jeg hatt begge barna - men det ville nok det andre paret også ha hatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...