AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #1 Skrevet 16. mai 2015 Hei! Tenkte å lage bløtkake til morgendagen, og vil gjerne få gjort det i kveld da det er tidlig opp og mye program 17. Mai. Problemet er at jeg ikke har kakelokk (er student, og mangler litt sånne ting ), har bare et fat å lage den på. Går det greit å oppbevare den i kjøleskapet uten lokk? Har tenkt på plastfolie, men det ødelegger jo litt med kremen. Evt. kan jeg lage kaken uten krem og dekke denne med plastfolie, for så å lage kremen i en bolle og dekke denne med plastfolie, og bare smøre på denne i morgen. Vil dette da holde seg i kjøleskapet over natten om det er tildekket med plastfolie? Noen andre gode ideer? Anonymous poster hash: 9cf22...203
PPM Skrevet 16. mai 2015 #2 Skrevet 16. mai 2015 (endret) Har du en kjele eller noe som passer over da? *eller en tilfeldig nabo du kan spørre kanskje? Endret 16. mai 2015 av Petter
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #3 Skrevet 16. mai 2015 Evt. kan jeg lage kaken uten krem og dekke denne med plastfolie, for så å lage kremen i en bolle og dekke denne med plastfolie, og bare smøre på denne i morgen. Anonymous poster hash: 9cf22...203 Jepp Anonymous poster hash: f83f3...782
Pusemamma Skrevet 16. mai 2015 #4 Skrevet 16. mai 2015 Hei! Tenkte å lage bløtkake til morgendagen, og vil gjerne få gjort det i kveld da det er tidlig opp og mye program 17. Mai. Problemet er at jeg ikke har kakelokk (er student, og mangler litt sånne ting ), har bare et fat å lage den på. Går det greit å oppbevare den i kjøleskapet uten lokk? Har tenkt på plastfolie, men det ødelegger jo litt med kremen. Evt. kan jeg lage kaken uten krem og dekke denne med plastfolie, for så å lage kremen i en bolle og dekke denne med plastfolie, og bare smøre på denne i morgen. Vil dette da holde seg i kjøleskapet over natten om det er tildekket med plastfolie? Noen andre gode ideer? Anonymous poster hash: 9cf22...203 Du kan og fint pynte bløtkaken i dag og sette den i kjøleskapet.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #5 Skrevet 16. mai 2015 Legg en plastpåsa over. Anonymous poster hash: b4015...395
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #6 Skrevet 16. mai 2015 Nå skal jeg uttale meg bare på vegne av meg selv: Jeg synes det skjer noe med konsistensen på kremen når den står over natta, som gjør at bløtkake fra dagen før aldri er like god som bløtkake pyntet/satt sammen samme dag. Mulig at fuktigheten i kremen trekker litt inn i kakebunnen, slik at kaka blir bløtere og kremen "tørrere"? Noe av det samme har jeg inntrykk av at skjer med kremen selv om den ikke er tatt på kaka, men bare står i en bolle. Akkurat som den "setter seg" og blir porøs i stedet for smidig. (Er det noen som skjønner hva jeg mener, eller virker dette bare som tøv? ) Å piske krem går jo uansett veldig raskt, så om du uansett har tid til å vente med å pynte kaka hadde jeg ventet med å piske krem også. Anonymous poster hash: 2ad09...deb
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #7 Skrevet 16. mai 2015 Nå skal jeg uttale meg bare på vegne av meg selv: Jeg synes det skjer noe med konsistensen på kremen når den står over natta, som gjør at bløtkake fra dagen før aldri er like god som bløtkake pyntet/satt sammen samme dag. Mulig at fuktigheten i kremen trekker litt inn i kakebunnen, slik at kaka blir bløtere og kremen "tørrere"? Noe av det samme har jeg inntrykk av at skjer med kremen selv om den ikke er tatt på kaka, men bare står i en bolle. Akkurat som den "setter seg" og blir porøs i stedet for smidig. (Er det noen som skjønner hva jeg mener, eller virker dette bare som tøv? ) Å piske krem går jo uansett veldig raskt, så om du uansett har tid til å vente med å pynte kaka hadde jeg ventet med å piske krem også. Anonymous poster hash: 2ad09...deb Jeg liker den bedre dagen derpå jeg synest smakene blir bedreAnonymous poster hash: ca8df...c63 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #8 Skrevet 16. mai 2015 Nå skal jeg uttale meg bare på vegne av meg selv: Jeg synes det skjer noe med konsistensen på kremen når den står over natta, som gjør at bløtkake fra dagen før aldri er like god som bløtkake pyntet/satt sammen samme dag. Mulig at fuktigheten i kremen trekker litt inn i kakebunnen, slik at kaka blir bløtere og kremen "tørrere"? Noe av det samme har jeg inntrykk av at skjer med kremen selv om den ikke er tatt på kaka, men bare står i en bolle. Akkurat som den "setter seg" og blir porøs i stedet for smidig. (Er det noen som skjønner hva jeg mener, eller virker dette bare som tøv? ) Å piske krem går jo uansett veldig raskt, så om du uansett har tid til å vente med å pynte kaka hadde jeg ventet med å piske krem også. Anonymous poster hash: 2ad09...deb Hihi jeg har ikke mixmaster, så må mikse for hånd, og det tar litt tid Men tusen takk for gode innspill alle sammen! Jeg er enig med at kremen blir litt annerledes dag 2, og selv om jeg liker den best da, så er det ikke sikkert alle gjør det. Så lager nok kaken i morgen - får heller stå opp ekstra tidlig God 17. Mai! Anonymous poster hash: 9cf22...203
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå