AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #1 Skrevet 16. mai 2015 Etter hårvask, om jeg lar være å børste håret og lar være å føne det, har jeg fint fall med bølger. Det blir mange småhår som kruser seg ytterst som ikke ser fint ut, derfor børster jeg det jo en eller gang etter det har tørka. Om jeg børster det etter det har tørka,forsvinner bølgene, og håret ser ut som slitt 80-talls-hår (det er ikke slitt, det er bare hårstrukturen som er sånn sa min frisør). Hvordan kan jeg bevare bølgene uten krusete småhår, og samtidig kunne børste det? Jeg bruker en sånn tangle-greie som børste. Anonymous poster hash: 1706b...f4e
Yvelia Skrevet 16. mai 2015 #2 Skrevet 16. mai 2015 Høres ut som du burde børste gjennom det mens det er vått, og så ha oppi skum eller en hårkrem for bølget/krøllet hår samtidig som du klemmer det opp, hvis du skjønner? Evt bare droppe å børste det i hele tatt, men ha oppi en krem for å få roet ned småhårene når håret er vått. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #3 Skrevet 16. mai 2015 Bruk heller bittelitt hårolje i hendene og stryk over de partiene som har krusete småhår etter at håret har tørket. Selv har jeg samme type hår. Bølger/fall som blir ganske pent når håret tørker, men grer jeg det ser jeg helt jævlig ut, mildt sagt. Så da er jeg nødt til å finne frem glattetanga i så fall. Selv pleier jeg også å bruke saltvannsspray i håret mens det er vått, det gir meg mer struktur, fall og bølger. Anonymous poster hash: aa045...14c 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #4 Skrevet 17. mai 2015 Jeg har krøllete hår og børster ALDRI håret. Hvis man børster bølgete / krøllete hår blir det frizzy / brusete. Noen krølltopper grer / børster ikke håret i det hele tatt. Etter at jeg har vasket det, fordeler jeg noen dråper ren arganolje (du som har bølger kan også bruke roseolje) og denne i lengdene. Så gjør jeg det samme som som du, jeg lar jeg være å gre det før det er helt tørt (lufttørker det for best resultat), og da først grer jeg det forsiktig med en veldig grov kam med store tagger, f.eks. denne, men bare så mye som absolutt nødvendig. Anonymous poster hash: c362e...bb6 2
LilleCa Skrevet 17. mai 2015 #5 Skrevet 17. mai 2015 Krøller og børster hører ikke sammen nei, håret mitt ser ikke ut når jeg børster det! Anbefaler deg å sjekke ut balsammetoden og lockig.se
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #6 Skrevet 17. mai 2015 Børst før du dusjer og la det tørke naturlig (uten børsting) etter dusj Evn kan du gjøre som jeg gjør, pleier å gre håret i dusjen rett før jeg skrur av vannet, og setter det opp i en klype midt på hodet. Når håret da er tørt så er det både glatt og med volum og bølger i seg . Anonymous poster hash: 70d3f...a8e
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #7 Skrevet 17. mai 2015 Jeg har naturlig fall. Jeg børster håret vått og lar det tørke. Har i litt produkt, gjerne KMS curl-up eller en standard leave in balsam og "dytter håret opp" rett etter å ha børsta det. Samler hår i håndflaten og løftet og løfter, for å lokke frem litt starthjelp til krøllelokkene. Det samme gjør jeg med diffuser på føner når jeg må føne, men da blir det mer frizzy med en gang. Anonymous poster hash: 34683...56a
Silveri Skrevet 18. mai 2015 #8 Skrevet 18. mai 2015 (endret) Mitt hår høres ganske likt ut som ditt, og det blir kjempefint når jeg bruker varmluftbørste. Etter at jeg har vasket håret tar jeg i et stylingprodukt av krem eller lotion-typen og grer raskt igjennom med en Tangle Teezer (mens håret fremdeles er ganske vått). Så setter jeg håret foran og midt på hodet i en tufs/strikk. Starter å krølle/tørke håret bak i nakken og beveger meg ut mot sidene. Når det er tørt slipper jeg ned mer og mer hår som jeg tørker/krøller. Tar luggen/foran til slutt. Tilslutt "klapper" jeg forsiktig på et par dråper med olje eller glossing produkt. Jeg tar gjerne noe pauser underveis for å spise frokost eller sminke meg. Jeg børster ikke håret med vanlig børste underveis eller etterpå fordi det da blir frizzy. Jeg har denne varmluftbørsten: http://www.expert.no/boerster/braun-as110-varmluftsboerste/p/3573/. Hvis du har lengre hår enn meg (mitt går til skuldrene) trenger du kanskje en med større/tykkere børste. Denne gir meg ikke direkte krøller, men bølger, fall og volum. Den sliter ikke på håret, og den er enkel å bruke selv for en kløne som meg. Den blir ikke varm sånn som krøll- og glattetenger så det er umulig å brenne seg. Bare ikke ta for store deler hår samtidig så det ikke setter seg fast. Endret 18. mai 2015 av Silveri
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå