AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #1 Skrevet 16. mai 2015 Fikk nettopp tilsendt e.l tester fra billigtester. Helt nytt for meg. Har regna på eggløsning med sånn app, litt vanskelig iom at jeg har litt uregelmessige sykluser enda, men regna ut i fra gj.snittslengde. ( Iflg kalkulator skulle jeg hatt e.l i går,evt på 17 mai (alt etter mulig lengde på syklus: 36 eller 34). Tok el-test nå. Ikke positiv, men en svak - dog godt synlig - strek ved siden av kontrollstrek. Det jeg lurer på: Betyr dette at jeg allerede har hatt e.l.? Er dette et godt tegn på at jeg i det hele HAR el? Ville den ikke gitt utslag, vært hvit, dersom jeg ikke har eggløsninger? Jeg er så redd jeg ikke har el, så håper på en måte det er et godt tegn at det iallefall kom en strek.....Enten el har vært/skal være... Blir veldig glad for svar! Anonymous poster hash: ee592...152
Silfen Skrevet 16. mai 2015 #2 Skrevet 16. mai 2015 Det er så og si alltid svake streker. Det si er ingenting om du har El eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #3 Skrevet 16. mai 2015 Det er umulig å tolke el-tester slik du nå prøver. Eggløsningstester måler nivået/stigningen av et hormon som heter LH. Nivået av dette hormonet øker fram mot eggløsningen, og når så en topp når det klart for eggløsning. Det er toppen på denne stigningen eggløsningstester slår positivt ut på. Og man vil som oftest oppleve at strekene blir gradvis sterkere for hver dag. Man må begynne å måle noen dager før antatt eggløsning for å få med seg stigningen og toppen. Det å kun måle i etterkant vil ikke si deg noe som helst To streker får du fordi det er LH i blodet ditt, noen har ett visst nivå hele syklusen og vil alltid få to streker på eggløsningstesten, http://www.syklus.info/egglosning/ http://www.syklus.info/tester/egglosningstester/ Anonymous poster hash: fa05a...119
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #4 Skrevet 16. mai 2015 Ok, takk for svar. Så for at jeg skal være sikker på at jeg har eggløsning, så må strekene være like kraftige? Holder det å ta test en gang i døgnet? Anonymous poster hash: ee592...152
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #5 Skrevet 16. mai 2015 Og - til ab over meg: Takk for svar Kan jeg da f.eks ha hatt el i går, selv om test er negativ i dag? Hvor fort blir den negativ igjen? I.om at den er så svak i dag, så regner jeg jo ikke med at den blir mer positiv - m.m denne syklusen er lengre enn de forrige..? Anonymous poster hash: ee592...152
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #6 Skrevet 16. mai 2015 Og - til ab over meg: Takk for svar Kan jeg da f.eks ha hatt el i går, selv om test er negativ i dag? Hvor fort blir den negativ igjen? I.om at den er så svak i dag, så regner jeg jo ikke med at den blir mer positiv - m.m denne syklusen er lengre enn de forrige..? Anonymous poster hash: ee592...152 Vanskelig å si, det er ganske individuelt. Men husk at eggløsningen skjer først 12-24 timer etter positiv test. Egget lever så i ca 24 timer etter at det slipper fra eggstokken. Anonymous poster hash: fa05a...119
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #7 Skrevet 16. mai 2015 Hm. Så om jeg forstår deg rett - kan jeg ha eggløsning nå? Siden dette er første gang jeg tester, så kan det tenkes at testen var positiv i går f.eks? Anonymous poster hash: ee592...152
Silfen Skrevet 16. mai 2015 #8 Skrevet 16. mai 2015 Hm. Så om jeg forstår deg rett - kan jeg ha eggløsning nå? Siden dette er første gang jeg tester, så kan det tenkes at testen var positiv i går f.eks? Anonymous poster hash: ee592...152 Du kan ikke gjette slik. Det er klin umulig å si noe om.
Lilla-dings Skrevet 16. mai 2015 #9 Skrevet 16. mai 2015 Det står at strekene skal være LIKE sterke eller at teststreken er sterkere enn kontrollstreken for at de skal være positive. En svak strek har nada å si, og jeg har halvsterke streker hele syklusen, men sterke i tiden rett før eggløsning. Du kan i teorien ha eggløsning nå. Mine tester er ikke positive den dagen egget slipper her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå