Gå til innhold

Leddbåndskade?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har muligens fått en skade på noen leddbånd etter en vridning i kneet.

Det skjedde for ca 1 uke siden.

Kneet virker "løst", men det er ikke vondt lenger.. Er det da mulig at det likevel kan være en leddbåndskade?

Legen skal undersøke det til uken igjen, han sa han måtte vente så pass pga hevelsen.

Noen her med erfaring?

Gjest Anonymous
Skrevet

Ingen tidligere håndballspillere eller noe som har opplevd dette?

Gjest Fighter
Skrevet

Har hatt leddbåndskade. Det ble ikke oppdaget at det var et leddbånd som hadde revnet før jeg hadde vært hos 5 forskjellige leger, hadde tatt MR og artroskopi. Det var svninvondt, men nesten uten hevelse. Kneet var løst som du sier, men det er alle leddene mine så for meg fant ikke legene det ut før de gikk in og så. Det finnes sikkert forskjellige typer leddbåndskader og forskjellige måter å oppdage det på og å behandle det på. For meg var det trening som hjalp før jeg ble bra i kneet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen hjertelig takk for at du svarte! :)

Hos meg var det vondt i nesten 1 uke, nå er det bare som et slags trykk i kneet når jeg går i opp- eller nedover bakke. Ja i trapper også. Men det kjennes ustabilt.

Lurer på om det kan være det samme?

Jeg har ikke noe spes. vondt lenger, men det gjorde grusomt vondt da det skjedde. Jeg hørt også et smell i kneet. :roll:

Gjest Fighter
Skrevet

Jeg hørte også en smell i kneet. Jeg skled på vått gress og så klappet kneet mitt sammen i et smell. Jeg hadde vondt i et halvt år før det ble oppdaget hva det var. Men nå har jeg håpløse ledd generelt også. Lykke til. Håper ikke du trenger å gå så lenge med det som meg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk for lykkeønskninger og svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...