AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #1 Skrevet 16. mai 2015 Det jeg merket var at han sjeldnere og sjeldnere ville være med på å finne på diverse ting. Hvis jeg inviterte på date eller kafè ble bestandig unnskyldningen om dårlig råd brukt – enda vi hadde råd til å ”ta oss råd”. Påskeferien var fin, og midt i påsken så tok vi en etterlengtet pleiedag for forholdet, ettersom jeg jobbet halve påsken og resten av påsken skulle være med hver sin familie på hver sin hytte. Vi dro på kino, ut å spiste og et par runder på bowling. Dette var den beste dagen jeg hadde hatt på lenge og jeg sa det nok flere ganger til han, at jeg virkelig satt pris på en slik dag. Resten av påskeferien ble tilbragt på hytta hvor det ikke var noe krangling. Så etter 1-2 uker etter påskeferien slipper han bomben med at han er usikker på forholdet og ikke vet om han elsker meg lengre, og at han har følt det slik en stund men prøvd å jobbet med seg selv. Han forteller at han ikke vil prøve på nytt fordi han vet hvordan det kommer til å bli, og at vi kommer til å fortsette i gamle spor. Vi møtes etter noen dager fra hverandre hvor jeg hadde gitt han rikelig med tid for å tenke. Han forteller at han vil prøve videre fordi han vil at det skal funke og fordi vi er såpass glade i hverandre. Vi finner ut av at jeg skal flytte hjem til foreldrene mine men at vi skal finne på koselige ting sammen for å se hva som skjer fremover. Vi gjør ikke stort i ukene fremover, kanskje litt matlaging og film-kos men ikke noe mer. Vi har regelmessig sex, og sexen er bedre enn den noen gang har vært, dette tror jeg vi begge tenker. Når jeg er på besøk så sover jeg som regel over, og det er verken krangling eller diskusjoner, mest kos. Jeg føler meg ekstremt tiltrukket til han, men merker så klart at han er usikker og tenker mye så jeg prøver å oppføre meg så normalt som mulig, selv om han så klart oppfører seg annerledes og kanskje litt negativ. Virker som han ikke gjør så mye for å få følelsene tilbake. Etter ca. 4 uker med sjeldne møter med sex så har han enda ikke funnet ut hva han vil. Han er enda usikker og redd, og føler han ikke klarer å snu følelsene etter hvordan vi har gjort det de siste ukene. Vi finner da ut at vi skal se en siste uke om vi klarer å snu dette om til noe positivt, at vi kan møtes oftere og oppføre seg litt mer som kjærester. Han forteller 2 dager senere at han gjør det slutt med meg fordi han ikke klarer lengre, og at han vet at han ikke klarer å snu tankene og følelsene sine. Jeg prøver å si at vi heller kan slutte å prate en stund, og heller se etter det, ettersom jeg er livredd. Men han vil heller gjøre det slutt og evt. Senere oppdage at det å gjøre det slutt var feil og da gjenoppta kontakten for å se. Han sier flere ganger i løpet av kvelden at han er veldig glad i meg, men at han ikke klarer å snu følelsene og at han føler vi ikke passer sammen. Vi har ikke hatt et perfekt forhold nei, noe som kan skyldes at vi flyttet sammen etter bare et par måneder som kjærester, og at jeg var 16 og han i en alder av 19. Alt ble veldig fort hverdagslig og vi har tatt hverandre for gitt. Jeg har følt jeg har gjort veldig mye for han, husarbeid, mat, alle penger jeg har tjent har gått til dette og uten at jeg har følt at jeg har blitt sett og satt pris på. Han føler nok også det samme, og at jeg har vært veldig ”streng” og en sjalu type. Jeg har under hele forholdet vært veldig redd for å miste han ettersom han er en herlig person, men har blitt bedre ang. sjalusi og festing ettersom det er noe jeg har jobbet mye med meg selv med. Før kunne jeg ikke sitte hjemme en kveld hvis han var ute, men jeg nå kan gjøre det uten å tenke en tanke på hva han gjør. Så forholdet har aldri vært ”kritisk” eller veldig dårlig. Vi har hatt dårlige perioder og det største problemet vårt er kanskje kommuniksjonen og at han ikke sier noe med en gang det plager han – men etter et par måneder slipper en stor bombe. Vi har vært gode venner med mange gode opplevelser gjennom 3 år og vi er fortsatt utrolig glade i hverandre. Når han gjorde det slutt ble det ingen riktig avslutning. Vi hadde først og fremst sex, og deretter gikk vi gjennom huset å så hvilke ting jeg eier og som jeg skulle få hente når jeg hadde lyst. Når jeg dro derfra sporte han verken om nøklene sine eller noen ting, har ikke snakket sammen siden da, 4 dager. Jeg har veldig lyst til at det skal funke, ikke fordi jeg bare tenker på de positive tingen i forholdet, men fordi vi er såpass glade i hverandre og fordi jeg elsker han. Er det håp om at han etter en stund uten meg har lyst til å prøve på nytt? Anonymous poster hash: fa9fa...959
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #2 Skrevet 16. mai 2015 Synes du gir for mye. Han har sagt flere ganger at han er usikker på følelsene sine til deg, t.o.m sagt at han føler dere ikke passer sammen. Allikevel har du sex med han. Hvorfor? Må føles veldig sårt? Synes du skal vise han en reaksjon. Nå får han på en måte i pose og sekk. Kan komme og gå når det passer han, for du er alltid der. Man kan finne tilbake til hverandre, men siden det er han som tviler, må du trekke deg tilbake og evt la han komme til deg. IKKE ha sex med han, IKKE vær som en kjæreste mot han. Ha NULL kontakt fremover, men ha fokus på deg selv og ditt eget liv UTEN han. Kommer han tilbake, er jeg jo fint, men ikke tenk at det kommer til å skje. Som sagt : lev ditt liv. Hvis han evt skulle komme tilbake , vær mer tydelig på hva du ønsker og ikke hopp med en gang han sier hopp. Anonymous poster hash: 26a49...3ee 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #3 Skrevet 16. mai 2015 Hvor gamle er dere nå? Det er ikke unormalt å vokse fra hverandre når man bli sammen i så ung alder. Anonymous poster hash: cc503...513
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #4 Skrevet 16. mai 2015 Har snart vært sammen i 3 år, men føler ikke at dette er et tegn på at vi har vokst fra hverandre? I såffal hva kjennetegner det? Anonymous poster hash: fa9fa...959
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #5 Skrevet 16. mai 2015 Hvor gamle er dere nå? Det er ikke unormalt å vokse fra hverandre når man bli sammen i så ung alder.Anonymous poster hash: cc503...513 Har snart vært sammen i 3 år, men føler ikke at dette er et tegn på at vi har vokst fra hverandre? Han har vært usikker og ikke visst helt, og da kanskje fokusert mest på det negative ved forholdet vårt og ikke det positivte. Anonymous poster hash: fa9fa...959
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #6 Skrevet 16. mai 2015 Synes du gir for mye. Han har sagt flere ganger at han er usikker på følelsene sine til deg, t.o.m sagt at han føler dere ikke passer sammen. Allikevel har du sex med han. Hvorfor? Må føles veldig sårt? Synes du skal vise han en reaksjon. Nå får han på en måte i pose og sekk. Kan komme og gå når det passer han, for du er alltid der. Man kan finne tilbake til hverandre, men siden det er han som tviler, må du trekke deg tilbake og evt la han komme til deg. IKKE ha sex med han, IKKE vær som en kjæreste mot han. Ha NULL kontakt fremover, men ha fokus på deg selv og ditt eget liv UTEN han. Kommer han tilbake, er jeg jo fint, men ikke tenk at det kommer til å skje. Som sagt : lev ditt liv. Hvis han evt skulle komme tilbake , vær mer tydelig på hva du ønsker og ikke hopp med en gang han sier hopp. Anonymous poster hash: 26a49...3ee Takk for svar. Årsaker til sex er vel fordi vi disse ukene har prøvd å oppført oss som vanlig og både jeg og han har hatt lysten til sex for første gang på en stund, noe som så klart har vært godt. Jeg har nå planer om å ikke ta kontakt på en stund og ikke blande meg inn i livet hans slik at han virkelig får tenke seg om å kjenne hvordan det er uten meg. Anonymous poster hash: fa9fa...959
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #7 Skrevet 16. mai 2015 Takk for svar. Årsaker til sex er vel fordi vi disse ukene har prøvd å oppført oss som vanlig og både jeg og han har hatt lysten til sex for første gang på en stund, noe som så klart har vært godt. Jeg har nå planer om å ikke ta kontakt på en stund og ikke blande meg inn i livet hans slik at han virkelig får tenke seg om å kjenne hvordan det er uten meg. Anonymous poster hash: fa9fa...959 Fint. Hvis han tar kontakt, hadde jeg sagt at det er vanskelig for deg å ha kontakt med han siden han har sagt det han har sagt ( at han er usikker ), at du derfor ønsker en periode uten kontakt. Da blir du og den som setter premissene, ikke bare han. Det kan og få han til å tenke, savne deg. Men da må du holde på det så det ikke bare blir tomme ord. Men du må selvsagt gjøre det som føles rett for deg. Var bare et tips. Anonymous poster hash: 26a49...3ee
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #8 Skrevet 16. mai 2015 Fint. Hvis han tar kontakt, hadde jeg sagt at det er vanskelig for deg å ha kontakt med han siden han har sagt det han har sagt ( at han er usikker ), at du derfor ønsker en periode uten kontakt. Da blir du og den som setter premissene, ikke bare han. Det kan og få han til å tenke, savne deg. Men da må du holde på det så det ikke bare blir tomme ord. Men du må selvsagt gjøre det som føles rett for deg. Var bare et tips. Anonymous poster hash: 26a49...3ee Ja nå har vi vel egentlig funnet ut av at vi ikke skal ha kontakt ettersom han gjorde det slutt. Og han sa også da at han gjerne vil fortsette å være venner da det ikke er noe hat/avsky i mellom oss, men at vi ikke trenger å ha noen kontakt nå - han vil rett og slett la brikkene falle på plass :-) Noe jeg tenker er greit, i hvertfall de første ukene før jeg evt. må ta det store steget å hente tingene mine hos ham. Anonymous poster hash: fa9fa...959
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #9 Skrevet 16. mai 2015 Ja nå har vi vel egentlig funnet ut av at vi ikke skal ha kontakt ettersom han gjorde det slutt. Og han sa også da at han gjerne vil fortsette å være venner da det ikke er noe hat/avsky i mellom oss, men at vi ikke trenger å ha noen kontakt nå - han vil rett og slett la brikkene falle på plass :-) Noe jeg tenker er greit, i hvertfall de første ukene før jeg evt. må ta det store steget å hente tingene mine hos ham. Anonymous poster hash: fa9fa...959 Synes kanskje det beste er at du henter tingene dine så fort som mulig siden han har sagt slutt. Anonymous poster hash: 26a49...3ee 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #10 Skrevet 16. mai 2015 Synes kanskje det beste er at du henter tingene dine så fort som mulig siden han har sagt slutt. Anonymous poster hash: 26a49...3ee Men gjør som sagt det som føles best for deg. Vil bare tro at å hale det ut, gjør det vondt verre for deg... Anonymous poster hash: 26a49...3ee
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #11 Skrevet 16. mai 2015 Men gjør som sagt det som føles best for deg. Vil bare tro at å hale det ut, gjør det vondt verre for deg... Anonymous poster hash: 26a49...3ee Ja jeg kunne såklart hentet alt nå og "blitt ferdig" men for min egen del vil jeg la det gå 1-2 uker slik at vi begge får det litt på avstand før jeg henter alt jeg har der. 3 år sammen - 2 år i samme hus er noe å ta innover seg når det blir over spesielt siden vi har hatt et spesielt bånd mellom hverandre. Anonymous poster hash: fa9fa...959
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #12 Skrevet 16. mai 2015 Det kan nok være lurt å gi han rom, la han kjenne på følelsen av å ikke ha deg tilgjengelig. Jeg har troen på at mennesker kan finne tilbake til hverandre, selv i situasjoner hvor en trodde følelser var borte. Jeg har nemlig selv opplevd og få følelser for en ekskjæreste jeg på et tidspunkt var følelsemessig ferdig med.Anonymous poster hash: 0040c...f4d
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #13 Skrevet 16. mai 2015 Det kan nok være lurt å gi han rom, la han kjenne på følelsen av å ikke ha deg tilgjengelig. Jeg har troen på at mennesker kan finne tilbake til hverandre, selv i situasjoner hvor en trodde følelser var borte. Jeg har nemlig selv opplevd og få følelser for en ekskjæreste jeg på et tidspunkt var følelsemessig ferdig med.Anonymous poster hash: 0040c...f4d Tusen takk for svar, er deilig å hør at det faktisk går an selv om man ikke skal ha 100% med håp om det. Ja planen er å gi han rom til å tenke og kjenne på følelsene sine uten at jeg sitter å maser om at vi ikke skal gjøre noe, møtes, eller prate. Vi har hatt 3 fine år sammen selv om vi har hatt våre nedturer - og ettersom forholdet ikke endte dramatisk eller med at vi er uenige/hater hverandre har jeg et håp om at vi finner tilbake til hverandre igjen! Hva gjorde dere egentlig? :-) Anonymous poster hash: fa9fa...959
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #14 Skrevet 16. mai 2015 Vi kuttet helt kontakt i flere måneder. Jeg datet andre, og nådde et punkt hvor jeg innså at følelsene mine for han faktisk var vekke. Jeg ønsket ikke å dele livet mitt med han. Ca. 6 måneder senere begynte vi å treffes litt sporadisk, og jeg utviklet nye følelser for han. (Litt merkelig å forklare, men det var på en måte ikke gamle følelser som blomstret, men nye og spennende følelser). Det skal sies at denne situasjonen fremdeles er uavklart. Likeledes, vil jeg bare formidle at følelser er noe dynamisk som kan endre seg med tiden, bare man får rom til å se forholdet litt på avstand. Anonymous poster hash: 0040c...f4d
Elly22 Skrevet 23. juni 2023 #15 Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 16.5.2015 den 12.13): Tusen takk for svar, er deilig å hør at det faktisk går an selv om man ikke skal ha 100% med håp om det. Ja planen er å gi han rom til å tenke og kjenne på følelsene sine uten at jeg sitter å maser om at vi ikke skal gjøre noe, møtes, eller prate. Vi har hatt 3 fine år sammen selv om vi har hatt våre nedturer - og ettersom forholdet ikke endte dramatisk eller med at vi er uenige/hater hverandre har jeg et håp om at vi finner tilbake til hverandre igjen! Hva gjorde dere egentlig? 🙂 Anonymous poster hash: fa9fa...959 Hvordan gikk det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå