Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en singel jente, og opplever at det er visse spørsmål som går igjen enten på første date eller når jeg prater med noen på nettet.

Nemlig følgende:

1. Når var ditt siste forhold?

2. Hvorfor tok det slutt?

3. Ønsker du barn?

Jeg synes sånne spørsmål er ubehagelige å få, og vil helst ikke svare på det så tidlig i kontakten. Er det greit å si at jeg ønsker ikke å fortelle om det enda, eller vil det få meg til å virke som om jeg har mye å skjule? Er det dessuten vanlig at menn spør om sånne ting såpass tidlig?

Anonymous poster hash: b4f2e...b09
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er greit at du svarer slik du ønsker. Men disse spørsmålene er ikke de mest personlige. Du kan svare litt vidt og generelt. trenger ikke gå inn i detaljer. 1. når var ditt siste forhold? Svar på det som varte mer enn et halvt år, f.eks "to år siden".

2. Hvorfor tok det slutt? "Vi hadde ulike verdier", "vi kommuniserte ikke så bra". 3. Ønsker du barn? "Ja, en gang i framtiden". Ikke si du ønsker barn nå med en gang og heller ikke antyd at du ønsker h*n som forelder til dine barn.

Anonymous poster hash: bd4d6...245
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På nr 2. Pass på å ikke si noe negativt om eksen, eller noen du har datet. Det vil i så fall vise at du ikke har kommet over ham. Vis at du er klar for et nytt forhold, og har lagt gamle forhold bak deg. Det kan du også nevne hvis du ikke vil svare på mer inngående spørsmål om tidligere forhold.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode svar begge to :smilyblomst:

Føler imidlertid at jeg må komme med noen tilleggsopplysninger til innlegget mitt. Tror situasjonen stiller seg noe annerledes da, og beklager at det ikke kom fram i HI:

jeg har hatt og har nok det fortsatt til en viss grad, vansker med nære relasjoner. Dette kommer av en del kjipe opplevelser i oppveksten som jeg ikke trenger å gå inn i her. Som følge av det har jeg egentlig ikke hatt noen langvarige forhold. I tillegg er jeg ikke sikker på om jeg vil ha barn. Med rett mann så kanskje, men per i dag nei.

Dette gjør at jeg synes spørsmålene jeg oppga er spesielt vanskelige og såre for meg å svare på.

TS

Skrevet

Svar: Det hadde du likt og visst, og sett øynene i dem.

AnonymBruker
Skrevet

Svar: Det hadde du likt og visst, og sett øynene i dem.

:nigo:

Får kanskje prøve det neste gang.

TS

Skrevet

:nigo:

Får kanskje prøve det neste gang.

TS

Jepp.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode svar begge to :smilyblomst:

Føler imidlertid at jeg må komme med noen tilleggsopplysninger til innlegget mitt. Tror situasjonen stiller seg noe annerledes da, og beklager at det ikke kom fram i HI:

jeg har hatt og har nok det fortsatt til en viss grad, vansker med nære relasjoner. Dette kommer av en del kjipe opplevelser i oppveksten som jeg ikke trenger å gå inn i her. Som følge av det har jeg egentlig ikke hatt noen langvarige forhold. I tillegg er jeg ikke sikker på om jeg vil ha barn. Med rett mann så kanskje, men per i dag nei.

Dette gjør at jeg synes spørsmålene jeg oppga er spesielt vanskelige og såre for meg å svare på.

TS

Ok. Men du har lyst på en kjæreste nå?

I så fall tror jeg det er viktig å ikke være for avvisende, selv om du ikke vil være helt åpen heller. Du kan som sagt svare litt flytende med "jeg har lagt tidligere forhold bak meg" og "Jeg ønsker kanskje barn med den rette personen en gang i framtiden, men ikke nå". Du finner nok ut av det :)

Bare vær høflig, men du kan sette grenser på en vennlig, men bestemt måte.

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Men du har lyst på en kjæreste nå?

I så fall tror jeg det er viktig å ikke være for avvisende, selv om du ikke vil være helt åpen heller. Du kan som sagt svare litt flytende med "jeg har lagt tidligere forhold bak meg" og "Jeg ønsker kanskje barn med den rette personen en gang i framtiden, men ikke nå". Du finner nok ut av det :)

Bare vær høflig, men du kan sette grenser på en vennlig, men bestemt måte.

Ja, har lyst på kjæreste. Takk for rådene. :)

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...