Gjest Anonymous Skrevet 28. august 2004 #1 Skrevet 28. august 2004 Jeg og datteren har fått en slags utslett på armen. Det er rødt, rundt og på størrelse midt mellom en femmer og et kronestykke. Det er en slags ring rundt ytterst som er litt rødere enn det andre. Det klør, svir ikke, er bare litt hovent. Lurer på hva det kan være? :o
Gjest Anonymous Skrevet 28. august 2004 #2 Skrevet 28. august 2004 Er det kommet rundt et gammelt stikk? Da kan det høres ut som det poden her i huset fikk, det var flåttbitt. :-?
Gjest Anonymous Skrevet 28. august 2004 #3 Skrevet 28. august 2004 Høres ut som dere er bitt av flått. Dette bør sjekkes av lege, da denne ringen tyder på at dere er smitta av borreliose. http://www.helsenytt.no/artikler/flaatt.htm Borreliose kureres med en vanlig antibiotikakur. Det er imidlertid viktig å komme til lege raskest mulig, fordi ubehandla borreliose kan angripe sentralnervesystemet og gi varige skader.
Gjest Emera Skrevet 28. august 2004 #4 Skrevet 28. august 2004 Det kan også være ringorm. Ikke en orm, men en soppinfeksjon i huden. Se her. Ikke noe farlig, altså!
m_h Skrevet 28. august 2004 #5 Skrevet 28. august 2004 Det kan være nelle. Som en får av gress,eller tre,planter osv..Det klør mye og er ofte en ganske stor(størreslen kan variere) blemmelignende rød sak. Jeg fpår slikt hver sommer,noen er mer utsatt en andre.
Gjest Anonymous Skrevet 28. august 2004 #6 Skrevet 28. august 2004 Ja, det kan være helt ufarlig, men utfra den beskrivelsen trådstarter har gitt er det stor mulighet for at de er bitt av flått. Det er mindre sannsynlig at to personer skal ha fått ringorm samtidig. Vær så snill: La legen se på dette, og unngå uro og senskader. Faren min gikk med ubehandla borreliose i flere år, og er nå uføretrygda som direkte konsekvens av dette.
Gjest Emera Skrevet 28. august 2004 #7 Skrevet 28. august 2004 Ja' date=' det kan være helt ufarlig...[/quote'] Jada, jeg mente selvsagt at hvis det er ringorm, så er det ufarlig. Er ellers enig med deg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå