Gjest Virvar Skrevet 28. august 2004 #1 Skrevet 28. august 2004 Stoler du på prevensjonsmiddelet du bruker? Eller hender det at du kjenner fnugg av tvil, at du må ta en test for å bli sikker på at du ikke er gravid? Jeg går på Nuvaringen, men stoler ikke på den. Siden jeg ikke alltid får tatt den ut eller satt den inn når den skal, så kan jeg ikke stole på at den virker. Det er slitsomt. Fører til at jeg har kjøpt noen tester sånn just in case, og det blir dyrt i lengden. Har du brukt det samme hele tiden, og føler du deg sikker?
Gjest Dalwhinnie Skrevet 28. august 2004 #2 Skrevet 28. august 2004 Har brukt p-piller i årevis og stoler på dem.
Gjest Gjest_nanook Skrevet 28. august 2004 #3 Skrevet 28. august 2004 Har brukt hormonspiral i 7 år nå. Har vært kun et par ganger jeg har følt meg bekymret, men det er nok heller tankene som har spilt meg et puss. Har jo hørt om noen som er blitt gravide med spiral..... :o
Gjest care Skrevet 28. august 2004 #4 Skrevet 28. august 2004 Har aldri tatt graviditetstest og alltid brukt p-pillen.
Arkana Skrevet 28. august 2004 #5 Skrevet 28. august 2004 Jeg har brukt p-piller i flere år, stoler helt og fullt på dem. Jeg ville aldri brukt et prevensjonsmiddel jeg ikke stolte på, jeg ville følt det stressende og ikke minst hemmende å måtte ta en test jevnlig.
Gjest Yoni Skrevet 28. august 2004 #6 Skrevet 28. august 2004 Jeg stoler på prevensjonsmetoden, men jeg tar unødvendige risker som gjør at jeg av og til blir usikker.
vilde Skrevet 28. august 2004 #7 Skrevet 28. august 2004 Jeg stoler på Nuvaringen, men ikke helt på meg selv lenger. Det burde ikke være så vanskelig å ta den ut og inn til rett tid..... men det er det......................! De fleste prevansjonsmiddel er jo mer eller mindre helt sikre om man bruker de riktig.
maki Skrevet 28. august 2004 #8 Skrevet 28. august 2004 Akurat nå bruker vi den gode gamlle kondomen, kjøper et ganske dyrt merke for jeg er alergisk mot latex. Stoler på de men vet jo aldri Jeg ble veldig sur og grinete av de p-pillene jeg brukte pluss at jeg mista alt som hette lyst av de, har bare ikke tenkt på å snakka med legen om å bytte piller de gangene jeg har vært innomder har glemt det...ganske dumt egentlig. Men stole på pillene. Også prøvd p-sprøyte men det var jeg veldig missfornøyd med og legen min mente at så unge jenter som meg skal ikke bruke p-spøryte fordi man kan ha problemer med å bli gravid senere, kan ta år før kroppen er klar for det igjen.
Orthia Skrevet 28. august 2004 #9 Skrevet 28. august 2004 Stoler på min hormonspiral. Tidligere brukte jeg p-piller, og stolte alltid på dem (men glemte heller aldri å ta noen piller).
Gjest 1111 Skrevet 28. august 2004 #10 Skrevet 28. august 2004 Jeg har gått på p-piller i to år og stoler på dem. vet at hvis jeg blir gravid så er det sannsynligvis min egen skyld, siden jeg slurver mye. pga slurvingen har jeg tatt endel graviditetstester de siste to årene, men det var ikke fordi jeg tvilte på pillene.
Chihiro Skrevet 28. august 2004 #12 Skrevet 28. august 2004 Jeg går på Nuvaringen' date=' men stoler ikke på den. Siden jeg ikke alltid får tatt den ut eller satt den inn når den skal, så kan jeg ikke stole på at den virker.[/quote'] Hvis du ikke bruker prevensjonsmiddelet slik det skal brukes, kan du jo ikke klage på at du ikke stoler på det! Da er det ikke ringen det er noe i veien med, men dine rutiner. Hvis det er upraktisk for deg å bruke ringen, får du vel bytte prevensjonsmiddel. Selv har jeg brukt p-piller i 7 år og p-ring i snart 1 år, og stoler på begge disse midlene. Men tilliten forutsetter jo at man ikke slurver!
Gjest Virvar Skrevet 28. august 2004 #14 Skrevet 28. august 2004 Jeg har vurdert opp og ned det som finnes på markedet, men endte opp med Nuvaringen. Men det stresser meg det med å få den inn og ut til rett tid, og å huske på hvor lenge den har vært ute. Så jeg stoler ikke på den. Skulle ønske den hadde en litt større slingringsmonn. Hadde det ikke vært for at jeg reagerer alergisk på en del plastre så skulle jeg prøvd p-plasteret. Men det er kan hende like usikkert om man ikke er presis med å skifte det. Og må jo skiftes hyppigere.
Murf Skrevet 28. august 2004 #15 Skrevet 28. august 2004 Jeps, stoler på pillene. Har tatt test en gang pga kvalme og oppkast = risiko for nedsatt virkning, det var et nervepirrende minutt før streken viste ikke gravid. M
Shagya Skrevet 29. august 2004 #16 Skrevet 29. august 2004 Jeg gikk på p-piller i noen år, men måtte slutte pga svært hyppige sopp-plager. Gikk over til kobberspiral, men det ble for plagsomt med uregelmessige og store blødninger. Bytta igjen, til p-plaster,- og har hatt litt problemer med at det har løsna (i dusjen). Da er jeg usikker på hvor sikkert det er. Men nå har jeg bytta plasterplass og det har ikke løsna på lenge. Og da har jeg ingenting å utsette på plasteret.
Gjest Tex Skrevet 29. august 2004 #17 Skrevet 29. august 2004 Jeg har gått på pillen i årevis og stoler sånn ca 98 prosent på den. For meg er det ingen katastrofe å bli gravid, selvom vi har bestemt oss for at vi ikke skal ha flere barn. Men jeg har blitt gravid på pillen to ganger tidligere, så det er vel derfor jeg ikke stoler sånn hundre prosent på dem..... Min kjære mann vet godt at jeg har blitt gravid på pillen før og at abort er fullstendig uaktuellt. Så da får det bare stå til
Salt Skrevet 29. august 2004 #18 Skrevet 29. august 2004 Ja, jeg stoler på at pillene gjør jobben sin jeg Men jeg har likevel tatt en test et par ganger, hvis jeg har kastet opp og mensen er bittelitt forsinka!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå