AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #1 Skrevet 16. mai 2015 Shit nå er jeg irritert. Så at prisen på forsikringene våre hadde økt med ca 1000kr mnd det siste året. Gikk inn på mine sider hos forsikringsselskapet og sjekka. Priser jeg har fått oppgitt via telefon stemmer ikke overens med det vi betaler. Fikk feks opplyst at barneforsikring ville koste litt over 200 kr mnd. Ser nå at jeg betaler 315. Bikkja skulle koste ca 2000 kr året, betaler 3500 for den. Sånn er det over hele rekka. Forventer at prisen på forsikringer skal økes fra år til år, jmf konsumprisindeksen pluss en prosent eller to. Men ikke opptil 80%. Vi betaler ca 14000 for villaforsikring, når den ble tegnet for 2.5 år siden kostet den 6500. Kjenner jeg blir skikkelig irritert. Etter en liten gjennomgang i går ser det ut som jeg kan spare rundt 15 000 i året. Ja jeg vet man skal sjekke forsikringen ofte, men ikke konstant. Kjenner jeg blir skikkelig irritert når priser jeg får oppgitt over tlf ikke stemmer eller noen gang har vært korrekt. Forbanna. Har ikke peiling hva jeg ønsker med denne tråden annet enn å blåse ut litt. Det forsikringsselskapet skal få telefonen fra helvete på mandag. Anonymous poster hash: f07bb...4c0
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #2 Skrevet 16. mai 2015 Si at du ønsker å skifte forsikringsselskap. Dersom de ikke justerer prisen etter det, skift forsikringsselskap. Anonymous poster hash: 6f5c3...232 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #3 Skrevet 16. mai 2015 Det er dessverre vanlig at forsikringsselskapene jekker opp prisen relativt kort tid etter man er blitt kunde (særlig etter "kampanjetilbud"), de spekulerer i at folk ikke er veldig oppmerksomme. Nettopp derfor er det viktig at vi blir flinkere til å følge med, da det er stor konkurranse blant selskapene og ganske lett å få bedre pris. Anonymous poster hash: 51adb...1d9 1
Rosalie Skrevet 16. mai 2015 #4 Skrevet 16. mai 2015 Ring rundt til andre forsikringsselskaper og hør hvilke pakketilbud de kan gi dere.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #5 Skrevet 16. mai 2015 Shit nå er jeg irritert. Så at prisen på forsikringene våre hadde økt med ca 1000kr mnd det siste året. Gikk inn på mine sider hos forsikringsselskapet og sjekka. Priser jeg har fått oppgitt via telefon stemmer ikke overens med det vi betaler. Fikk feks opplyst at barneforsikring ville koste litt over 200 kr mnd. Ser nå at jeg betaler 315. Bikkja skulle koste ca 2000 kr året, betaler 3500 for den. Sånn er det over hele rekka. Forventer at prisen på forsikringer skal økes fra år til år, jmf konsumprisindeksen pluss en prosent eller to. Men ikke opptil 80%. Vi betaler ca 14000 for villaforsikring, når den ble tegnet for 2.5 år siden kostet den 6500. Kjenner jeg blir skikkelig irritert. Etter en liten gjennomgang i går ser det ut som jeg kan spare rundt 15 000 i året. Ja jeg vet man skal sjekke forsikringen ofte, men ikke konstant. Kjenner jeg blir skikkelig irritert når priser jeg får oppgitt over tlf ikke stemmer eller noen gang har vært korrekt. Forbanna. Har ikke peiling hva jeg ønsker med denne tråden annet enn å blåse ut litt. Det forsikringsselskapet skal få telefonen fra helvete på mandag.Anonymous poster hash: f07bb...4c0 Dersom du skal ha bedre pris så kan det lønne seg å ikke ta "en telefon fra helvete" på mandag, spesielt dersom det er i ett av de store selskapene. Er du urimelig i telefonen med kundebehandler som er erfaren så vil du få til svar om at du alt har fått den beste prisen de kan tilby. Hvilket selskap er dette forresten? Har selv opplevd en god del økning i mine, men aldri på dette nivået. Hør med dem om du kan få en gjennomgang av forsikringene dine! Sist jeg gjorde det sparte jeg en god del. Det er dessverre vanlig at forsikringsselskapene jekker opp prisen relativt kort tid etter man er blitt kunde (særlig etter "kampanjetilbud"), de spekulerer i at folk ikke er veldig oppmerksomme. Nettopp derfor er det viktig at vi blir flinkere til å følge med, da det er stor konkurranse blant selskapene og ganske lett å få bedre pris. Anonymous poster hash: 51adb...1d9 Hvor i all verden har du dette fra? Anonymous poster hash: f0dd5...7e0
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #6 Skrevet 16. mai 2015 Forsikringer justeres vanligvis ved nyttårstider og evt senere i løpet av året. Den prisen du har fått oppgitt kan du ikke regne med reguleres bare på grunn av prisstigning, da skjønner du ikke hva forsikring er og hvordan forsikringer fungerer! Noe du bør sette deg inn i før du reisert til ett visst sted for å ringe forsikringsselskapet. Anonymous poster hash: e3193...a00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå