Gå til innhold

10 måneder baby tuller med soving... Råd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei Happy.gif

Helt til nå har vår lille snuppe sovet godt natten rundt, lagt seg 19 og sovet til 6.30-7.

Hun har da sovet 3 ganger på dagtid, sammenlagt ca 4 timer.

Det eneste som har lagd kluss for dette har vært tannfrembrudd.

Nå: vi legger henne til vanlig tid, men hun styrer, snur seg rundt, herjer og tuller til nærmere 20.30...Da er vi helt ferdige.

Så våkner hun igjen rundt 5!!!

Hva i huleste skjer? det er ikke tegn til tenner.....hun sover like mye(evt lite) som før på dagtid. Hun får samme, om ikke mer, mat. Men det er så mye styr.

Vi har tenkt det kanskje er pga lyst i rommet. Vi har blendingsgardiner, men ikke gode nok.

Eller bør hun på eget rom, vil det hjelpe?

Vi vet ikke ut eller inn - alle tips mottas med takk til en trøtt, trøtt mamma.....

Josephina

Anonymous poster hash: 53610...f00
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøv med litt mindre dagsoving, kanskje? Ellers: legg dere tidligere.

Anonymous poster hash: 3eab2...228

Skrevet

Første jeg tenker er:

Wow! Dere har vært utrolig heldige med søvnen hittill!

Dere kan prøve å droppe siste lur, og heller legge en time tidligere?

Hvis hun sover natten igjennom er dere allikevel blant de heldige. Da er løsningen å legge seg tidlig selv. Som regel går det over etter noen mnd ;)

• Liker 3
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)

Når min var 10 måneder så sov han fra 11.30 til rundt ett. Han la seg 19.00 og våknet rundt seks. 4 timer hadde vårt drepen for nattesøvnen og jeg hadde redusert den for å se om det blir noen endringer.

Endret av Steve Rogers
Skrevet

Min sover fra 19-06.30 ca og fra 10.30-12.30. Noen ganger blir duppen på dagtid litt kortere, noen ganger lengre. Hvis hu hadde sovet mer på dagtid, ville hu ikke sovet mye på natta trur jeg.

Men Vesla styrer av og til en del ved leggetid hun også. Krabber rundt i senga. Går bare inn hvis hu begynner å grine. Ellers lar jeg hu bare holde på, så sovner hu etter hvert.

Skrevet

Fire timers dagsoving er mye i dn alderen. Jeg ville redusert til to dagslurer, sammenlagt maks tre timer.

Skrevet

Ville redusert mengden på dagsøvnen en god del. Husk bare å gjøre det gradvis.

I tillegg ville jeg passet på at det var skikkelig mørkt på rommet. Enten å kjøpe gode nok blendingsgardiner, eller tilpasse de dere har. Vi har teipet våre til vinduet med sort teip. Da slipper det ikke inn noe lys.

Lykke til!

Gjest Walden
Skrevet

Første jeg tenker er:

Hvis hun sover natten igjennom er dere allikevel blant de heldige. Da er løsningen å legge seg tidlig selv. Som regel går det over etter noen mnd ;)

Haha. Det tenkte jeg også. Her gikk det i perioder. Når vi endelig innså at jøss nå sovern jo helt rolig i to-tre timer uten grining, så pang så var det 4 uker hvor det ikke gikk an å legge ham. Sov med han på brystet i flere mnd en periode..Helt klin umulig for noen av oss å legge ham.

Så svaret må vel bli at det går litt opp og ned. Det tar noen år før de virkelig sover jevnt og trutt og finner søvnen hver eneste kveld selv.

Gjest Walden
Skrevet

Ville redusert mengden på dagsøvnen en god del. Husk bare å gjøre det gradvis.

I tillegg ville jeg passet på at det var skikkelig mørkt på rommet. Enten å kjøpe gode nok blendingsgardiner, eller tilpasse de dere har. Vi har teipet våre til vinduet med sort teip. Da slipper det ikke inn noe lys.

Lykke til!

Det er kanskje et tips som fungerer til noen..men vi har gjort omvendt, for om det er helt bekmørkt der inne så blir han redd når han våkner til litt. Ser ingenting. Men er det litt lys på så hører man bare litt kåling også finner han søvnen selv igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Første jeg tenker er:

:ler:

Jeg tenkte det samme. Det er utrolig teit å være så "suring" når noen poster fortvilte innlegg om minimale problemer - men jeg ble litt sånn :roll:

Det der er jo ikke et problem, men et privilegie.

Men for å være løsningsorientert: kutt litt ned på dagsøvn. Legg deg tidligere om du klarer sovne, og så er alle problemer løst med et worst case scenario på at ungen våkner 5.

Blir det varig trøster man seg med at man slipper oppvåkninger gjennom natta og tar en kaffekopp ekstra. Problem løst :)

Anonymous poster hash: ba516...d92

AnonymBruker
Skrevet

Min er nesten like gammel, og har frivillig gått ned til én dagsoving for et par måneder siden. Ikke at han sover natta igjennom av den grunn, men han sovner som regel ganske greit innen 19 og vil starte dagen igjen sånn typisk litt før 6 om morraen.

Anonymous poster hash: c4509...04f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...