Gå til innhold

Er det vanlig at barn på 9år kommer inn til foreldrene på natta/morgningen?m

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det hos dere?

Er dette vanlig?

Anonymous poster hash: 85655...e56

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

10-åringen min kommer inn om natten hvis han har hatt mareritt. Det er ikke så ofte, men da sover han ofte på rommet vårt. Han er jo såpass stor (i str.) nå, så da legger han seg gjerne på en campingseng vi har stående.

I hverdagene kommer han inn på morgenen hvis han synes vi er for trege, men i helgene nyter han og lillebror (6) skjermtid ( spilling, TV) og kommer da kun inn for hjelp til nedlasting av nye spill :fnise:

Anonymous poster hash: 1f2ed...dda

Skrevet

Jeg kom inn til mine foreldre innimellom frem til jeg var 11 år.. Først da følte jeg det ble litt feil.

Tror det er ganske vanlig. Jeg hadde mye mareritt som barn, så var nok derfor.

Har ikke hatt noe problem med søvn som tenåring/ voksen. Sover alltid om natta, med mindre jeg er på jobb eller et av barna mine vekker meg.

AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke vanlig. Når man er såpass gammel burde man klare å sove på sitt eget rom om natten og ikke komme inn til foreldrene midt på natten. Er man mørkredd (eller hva det nå er) så bør man prøve å fikse problemet ellers blir man aldri bedre. På morgenen er helt ok, men ikke om natten.

Anonymous poster hash: 119a9...990

Gjest Mythic
Skrevet

Mine kom gjerne inn om morgenen, og det var veldig koselig :) De sluttet å komme inn på natta før de begynte på skolen, hvert fall, med mindre de var syke eller drømte veldig fælt. En 9-åring er ikke så stor at den ikke lenger trenger trøst og omsorg hvis den drømmer vondt e.l. Jeg pleide følge dem tilbake til egen seng hvis de kom inn om natta på den alderen, men hvis de var veldig syke, fikk de ligge hos meg.

AnonymBruker
Skrevet

Min kommer inn en sjelden gang fordi han har hatt en vond drøm. Synes bare det er koselig. De blir så fort store, så liker disse øyeblikkene jeg.

Anonymous poster hash: e0ad5...b97

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det uvanlig at de ikke gjør det. Hverdag og helg, hvis barna våkner først, kommer de inn.

Anonymous poster hash: f2c62...2aa

• Liker 1
Skrevet

Av og til. Min er 11 og kan kpmme inn om han har mareritt. Når far reiser bort bytter småsøsknene hans på å sove i mammas seng. Det er Ikke så ofte han vil - men utrolig koselig NÅR han vil. Han begynner å bli stor men kan godt komme og kose med oss i sofaen og gi oss en klem. Han vil ofte bli klødd på ryggen, så han kan komme inn om morgenen av og til for å bli klødd og kose litt.

AnonymBruker
Skrevet

Det har ikke vært vanlig hos oss, da har de blitt syke i løpet av natten eller noe. Tror barna sluttet med det når de var rundt 5 år.

Anonymous poster hash: a3206...f9c

Gjest morhjertegod
Skrevet

Vår på syv sniker seg inn når hun har hatt mareritt (sjeldent) Men aldri ellers, hun er lang i lemmene, armer og bein overalt, så dårlig med søvn på oss alle.

Skrevet

Mine sluttet med det når de var 5-6 år. Nå skjer det bare en sjelden gang hvis de er syke, hoster mye og ikke får sove etc.

AnonymBruker
Skrevet

Min på 12 vil gjerne sove med oss, men det er dårlig med plass, så det blir bare når en av oss er borte. Synes bare det er koselig, de slutter når de ikke føler det komfortabelt lengre.

Minste har aldri ønsket å sove med oss, så det er vel forskjell på barna.

Anonymous poster hash: 569bb...d73

Skrevet (endret)

Da jeg var lita gikk jeg inn til mamma og pappa når jeg hadde mareritt, men jeg sluttet da jeg var 7-8 år. Jeg sluttet fordi en gang jeg gikk inn til dem så jeg at de sov, og da innså jeg at jeg var for stor til å vekke dem med noe som bare var en drøm. Derfor tuslet jeg tilbake, fant fram alle kosedyrene mine og leste en koselig bok til jeg roet meg ned, før jeg sovnet blant alle de myke vennene mine.

Hverken jeg eller søsknene mine har gått inn til dem om morgenen, for siden vi i likhet med pappa er b-mennesker pleide mamma å stå opp før vi våknet. Pappa har aldri vært noe særlig før kaffe.

Endret av Sølvrosen
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min på 12 vil gjerne sove med oss, men det er dårlig med plass, så det blir bare når en av oss er borte. Synes bare det er koselig, de slutter når de ikke føler det komfortabelt lengre.

Minste har aldri ønsket å sove med oss, så det er vel forskjell på barna.

Anonymous poster hash: 569bb...d73

Så forskjellige barn er. Min 12 åring er i puberteten, og vil så vidt gi en klem ;)

Anonymous poster hash: a3206...f9c

Skrevet

Jeg gjorde dette når jeg var redd på natten til mine foreldre til jeg var rundt 9år. Ble ikke godt mottatt fra dem, og det gjorde at det ble Værre for meg da jeg ikke fikk den trøsten og tryggheten jeg søkte. Har lært av det, og lar mitt barn sove i sengen med meg når barnet ønsker. Jeg er veldig opptatt av at barnet mitt føler seg trygg, og om natten blir man mer sårbare og redd. Det kommer en tid der de til slutt vil gi seg med det. Bare koselig så lenge det varer vel :)

Skrevet

Min niåring kommer ikke inn til oss verken om natta eller om morgenen (dvs, det hender i helga hvis vi ligger lenge og hun lurer på om hun kan ta noe eller noe sånt....)

Husker ikke helt når hun sluttet å komme inn, men det var vel før/rundt skolestart tror jeg.... Hvis hun føler seg syk eller noe, så kommer hun selvfølgelig, men det er noe annet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...