Gå til innhold

Hjelp! Kake/muffins til 17.mai

Aircondition

Anbefalte innlegg

Istedenfor å lage en 17.mai-inspirert kake så jeg for meg å lage muffins istede. Har kjøpt inn blåbær og jordbær til flagg-farger, og så liksom for meg å stæsje opp muffins istede. Men så ramlet virkeligheten over meg.. Hvordan gjennomføre dette i praksis? Hva skal jeg bruke for å få hvitfargen i flagget? Og hvordan skal jeg pynte muffinsene? Jeg begynte å tenke etter, og det funker kanskje dårlig med fløte-krem på muffins?! Og hvilken snømak skal jeg ha på selve muffinsene? Kanskje det går an å bruke kakebunn-oppskrift istedenfor vanlig muffins?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Istedenfor å lage en 17.mai-inspirert kake så jeg for meg å lage muffins istede. Har kjøpt inn blåbær og jordbær til flagg-farger, og så liksom for meg å stæsje opp muffins istede. Men så ramlet virkeligheten over meg.. Hvordan gjennomføre dette i praksis? Hva skal jeg bruke for å få hvitfargen i flagget? Og hvordan skal jeg pynte muffinsene? Jeg begynte å tenke etter, og det funker kanskje dårlig med fløte-krem på muffins?! Og hvilken snømak skal jeg ha på selve muffinsene? Kanskje det går an å bruke kakebunn-oppskrift istedenfor vanlig muffins?

Jeg skal lage sjokolademuffins med smørkrem, og pynte med jordbær og blåbær :) Fant oppskrift og ide på en blogg som het My Little Kitchen. En avis som linket til den, med masse kakeideer til 17. Mai :)

Anonymous poster hash: 4dbcc...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det enkleste hvite som også holder bærene på plass er jo faktisk melis.

Om alle tåler melk så er melis laget med melk hvitere enn melis laget med vann ;)

Eller går det jo supert med pisket krem på toppen dersom du skal lage de schvære cupcakes'ene som er 2 måltider i en amerikansk muffin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lage red velvet cupcakes, med hvit kremostglasur og blåbær oppå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke en kakebunnsoppskrift, men da blir både temperatur og steketid vanskeligere å regulere. Med mindre mengde blir dette helt annerledes. Jeg hadde funnet en oppskrift som så god ut, og så hoppet i det!

Ida har f.eks. en del oppskrifter:

http://www.cakeplease.no/category/cupcake/

Jeg har ikke prøvd noen av dem selv, men de ser bra ut!

Som glasur ville jeg gått for enten smørkrem (buttercream) eller kremost (cream cheese). Dette vil holde formen, så du vil kunne legge bærene pent oppå. Begge deler vil smake godt med bær. Dekk kaken med glasuren (flatt), og sprøyt ut glasur der du vil ha hvitt i flagget. Disse brukes til å lage den klassiske "cupcake swirl"-looken, så disse holder formen hvis du setter dem kaldt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...