AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #1 Skrevet 15. mai 2015 Jeg er en katastrofe på kjøkkenet, men har nå bestemt meg for å lage kake til et selskap på søndag. Det blir naturligvis 123-kake fra Toro, men trenger fortsatt bakehjelp - tro det eller ei. Noe jeg alltid sliter med er å få kaken ut av formen. Klarer som oftest å få den av kantene med kniv, men klarer aldri å få den fra bunnen. Så jeg tar den vanligvis ikke av, men siden jeg skal ta den med i et fint selskap hvor jeg ikke kjenner noen, føler jeg det er på plass å la kakeforma være igjen hjemme Så noen med gode tips som ikke ødelegger kaken? Noen som har noen smarte videoer, kanskje? Anonymous poster hash: 87b6e...f17
Cathj Skrevet 15. mai 2015 #2 Skrevet 15. mai 2015 Hva slags kake er dette, langpanne sjokoladekake? Husk å ha bakepapir i formen uansett hvilken form du bruker. Ved langpanne kan du dele den pent i firkanter og sette den pent på et fat, det er nok den enkleste måten og få det fint på. Hvis det er en rund form, så får du samme tips; kle bunnen i bakepapir. Snu kaken opp/ned på en tallerken, ta av bunn og bakepapir. Skal kaken ha glasur kan du fint la den stå "på hodet". Hvis du vil snu den igjen, legg fatet du skal servere den på på hodet på kaken, og snu den igjen. Dette avhenger selvfølgelig av hva slags type kake du baker. Håper du forstår den kronglete forklaringen min!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå