AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #1 Skrevet 15. mai 2015 Hva er vanlig å ha som størrelse på en stasjonær pc. Vurderer 27 tommer, eller er dette veldig stort? Anonymous poster hash: 039ff...0c7
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #2 Skrevet 15. mai 2015 Noen som vet størrelsen på stasjonær-pc'en sin? Anonymous poster hash: 039ff...0c7
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #4 Skrevet 15. mai 2015 24. Anonymous poster hash: c115d...e6a Hvordan føler du størrelsen på den er? Er den passe eller for liten/stor? Anonymous poster hash: 039ff...0c7
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #5 Skrevet 15. mai 2015 TS: Ta en tur på elkjøp og se. Anonymous poster hash: 07d62...0fb
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #6 Skrevet 15. mai 2015 TS: Ta en tur på elkjøp og se. Anonymous poster hash: 07d62...0fb Det kan jeg gjøre, men jeg lurer på om folk er fornøyd med størrelsen på sin skjerm eller om man ville ha endret den nå. Anonymous poster hash: 039ff...0c7
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #8 Skrevet 16. mai 2015 Jeg har 24. Er du fornøyd med denne, eller ville du valgt en større hvis du skulle kjøpt den i da? Anonymous poster hash: 039ff...0c7
ensomhet1 Skrevet 16. mai 2015 #9 Skrevet 16. mai 2015 jeg har hatt en 21 tommer i noen år nå, og jeg merker jeg har begynt å bli eldre med tanke på syn, vurderer å gå opp til 24 eller kanskje 27 tommer om en stund
Nevian Skrevet 16. mai 2015 #10 Skrevet 16. mai 2015 Er du fornøyd med denne, eller ville du valgt en større hvis du skulle kjøpt den i da? Anonymous poster hash: 039ff...0c7 Jeg synes det er helt passe. Du kan f.eks. lese et A4-dokument i full størrelse i høyden.
-Jiinxs- Skrevet 16. mai 2015 #12 Skrevet 16. mai 2015 (endret) 24" men neste blir 27/28". Hadde det ikke vært for at jeg bruker pcen til spill for det meste og litt andre ting, så hadde jeg kjøpt denne https://youtu.be/CcaktV1iiGk Endret 16. mai 2015 av -Leon-
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #13 Skrevet 16. mai 2015 Noen flere som vil dele skjermstørrelsen på sin stasjonære? Anonymous poster hash: 039ff...0c7
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #14 Skrevet 16. mai 2015 Jeg har to, en på 24 med rask responstid som brukes hovedsakelig til Internettsurfing og dataspill, og en på 27 med høyere kvalitet som brukes til bildebehandling og film. Anonymous poster hash: 2a0cb...2fe
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #15 Skrevet 16. mai 2015 Jeg har to, en på 24 med rask responstid som brukes hovedsakelig til Internettsurfing og dataspill, og en på 27 med høyere kvalitet som brukes til bildebehandling og film. Anonymous poster hash: 2a0cb...2fe Hvor fornøyd er du med den på 27? Er den akkurat passe - eller føler du den blir for stor? Anonymous poster hash: 039ff...0c7
-Jiinxs- Skrevet 16. mai 2015 #17 Skrevet 16. mai 2015 Det var da voldsomt så fokus det var på størrelsen. Hvis du kjøper den ifra Elkjøp så har de vel sånn åpenkjøp, så du kan returnere skjermen hvis du føler at den er for stor. Hva andre synes er ok er jo ikke sikkert du er enig med. Det spiller vel også en rolle hvor langt ifra skjermen du vil komme til å sitte.
Gjest pandabjørnen Skrevet 16. mai 2015 #18 Skrevet 16. mai 2015 Fysisk avstand til skjermen, og hva du faktisk skal bruke den til er jo ganske viktig. Skal du benytte den til noe som f.eks. fotoredigering hvor det bør settes litt krav til kvaliteten på skjermen, så stiger jo også prisen merkbart etter hvert som en øker str. på skjermen. Jeg ville heller ha valgt en meget god 21"/24" skjerm, enn en middelmådig 27", bare for å få den størst mulig. Men det kommer jo som sagt veldig an på hva skjermen skal benyttes til. Nå benytter jeg iMac, men skjermen er på 27" og den er akkurat passe i forhold til hva jeg benytter den til. Jeg har en stor fotointeresse, og når jeg redigerer bilder så har da fremdeles et stort bilde (fotografi) å se på, mens det likevel er god plass til alle verktøypaletter og redigeringsverktøy rundt selve bildet. Jeg vurderte også 21" før jeg handlet, men kom frem til at det blir for lite i forhold til mine behov og bruksomeråder. Har også en bærbar Mac på 13,3", og når jeg redigerer bilder der (på reiser e.l.) så må jeg fjerne det meste av verktøypaletter og redigeringsverktøy, slik at de kun kommer automatisk frem når jeg plasserer muspekeren over der de er. Ellers så blir selve bildet (fotografiet) for lite å se detaljene på hva jeg gjør for redigering. 27" til fotobruk synes jeg er helt passe, kunne nok klart meg med 24", men det finnes ikke lenger tilgjengelig for iMac. Kunne selvfølgelig bare ha kjøpt en ekstern skjerm på 24" til til den bærbare Mac'en, men nå er det jo betydelig bedre/høyere specs på min iMac enn hva det er på den bærbare, alt etter hvilke behov en har.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #19 Skrevet 16. mai 2015 Fysisk avstand til skjermen, og hva du faktisk skal bruke den til er jo ganske viktig. Skal du benytte den til noe som f.eks. fotoredigering hvor det bør settes litt krav til kvaliteten på skjermen, så stiger jo også prisen merkbart etter hvert som en øker str. på skjermen. Jeg ville heller ha valgt en meget god 21"/24" skjerm, enn en middelmådig 27", bare for å få den størst mulig. Men det kommer jo som sagt veldig an på hva skjermen skal benyttes til. Nå benytter jeg iMac, men skjermen er på 27" og den er akkurat passe i forhold til hva jeg benytter den til. Jeg har en stor fotointeresse, og når jeg redigerer bilder så har da fremdeles et stort bilde (fotografi) å se på, mens det likevel er god plass til alle verktøypaletter og redigeringsverktøy rundt selve bildet. Jeg vurderte også 21" før jeg handlet, men kom frem til at det blir for lite i forhold til mine behov og bruksomeråder. Har også en bærbar Mac på 13,3", og når jeg redigerer bilder der (på reiser e.l.) så må jeg fjerne det meste av verktøypaletter og redigeringsverktøy, slik at de kun kommer automatisk frem når jeg plasserer muspekeren over der de er. Ellers så blir selve bildet (fotografiet) for lite å se detaljene på hva jeg gjør for redigering. 27" til fotobruk synes jeg er helt passe, kunne nok klart meg med 24", men det finnes ikke lenger tilgjengelig for iMac. Kunne selvfølgelig bare ha kjøpt en ekstern skjerm på 24" til til den bærbare Mac'en, men nå er det jo betydelig bedre/høyere specs på min iMac enn hva det er på den bærbare, alt etter hvilke behov en har. Tusen takk. Har så smått startet med fotoredigering, og kommer til å gjøre dette mye mer i fremtiden. Har selv lyst på iMac. Da tror jeg det blir en på 27" siden det ikke finnes 24 lenger :/ Anonymous poster hash: 039ff...0c7
AtomReaktor Skrevet 17. mai 2015 #20 Skrevet 17. mai 2015 (endret) Går ut ifra at det er snakk om størrelsen på monitoren/tv'en og ikke på pcen. Pcen min er vel cirka 35 tommer. Men skjermen er 27. Endret 17. mai 2015 av AtomReaktor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå