Gjest Happyface87 Skrevet 15. mai 2015 #1 Skrevet 15. mai 2015 Jeg lurer på om noen har tips til en hod solkrem til kroppen, som beskyttet mot soleksem? Jeg vet at jeg må bruke SPF 30-50, men vet ikke hvilket merke eller type jeg skal kjøpe. Var på apoteket i dag, men ble ikke helt klok av hun som jobbet der
Cathj Skrevet 15. mai 2015 #2 Skrevet 15. mai 2015 Jeg har ikke funnet noen som beskytter mot eksem enda, og jeg er veldig plaget med det. Jeg har fått et tips om å bruke solkrem med så lite fett som mulig, da fettet reagerer med varmen (det "koker"), og kan utløse eksemen. Jeg ville tilvendt meg solen mer og mer over tid. Bruk høy faktor, gå med tynne klær slik at solen ikke er i direkte kontakt med huden. Forøvrig har jeg funnet en krem som er helt fantastisk å ta på eksemen når den først har kommet http://www.kiehls.com/Centella-Recovery-Skin-Salve/596,default,pd.html?start=20&cgid=face-moisturizers Denne har hjulpet meg mye, mtp at jeg ikke finner noe som kan unngå at det faktisk bryter ut i det hele tatt. 1
MissPierce Skrevet 15. mai 2015 #3 Skrevet 15. mai 2015 Uten parfyme er også noe å tenke på. Trodde i mange år at jeg hadde soleksem pga solen, men så var det parfymen som ga meg soleksem. Den gjorde så huden "kokte", og jeg fikk soleksem. Så fort jeg byttet til parfyme fri så ga det seg. Prøvde en med parfyme igjen i fjor da jeg glemte min, og lånte av mamma. Fikk soleksem med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå