Gå til innhold

barnet mitt sier så mye pinlig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat fylt tre år. hun har blitt storesøster og husker godt at mamma hadde stor mage. Nå spør hu farmora si hver gang vi møtes om hun har baby i magen. Vi lo litt alle sammen første gang, men nå er det rett og slett synd på farmora syntes jeg. Har snakket endel med barnet om at det er ikke pent å spørre om sånt, farmor har ikke baby i magen osv. Har prøvd å overse det, men hu gir seg ikke. Hva skal vi si?

Anonymous poster hash: ee32a...49e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo bare gjenta det gang på gang og forklare at farmor ikke har baby i magen. :) Barn i den alderen sier de drøyeste tingene, ikke tenk på det :)

Anonymous poster hash: c674b...613
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker noen som slet med at 3-åringen deres hadde, tydeligvis, lært seg et litt ubehagelig ord. Så en dag når de gikk nedover Grønland så pekte hun på noen og sa, "pakkis!". At foreldrene ble både flaue og prøvde å hysje på henne gjorde jo at hun så på det som moro, så hun sa det flere ganger...

Det må ha vært flaut det! :P

Men ja, skjønner at det er flaut/litt trist at hun spør om graviditet slik. Tror nok hun skjønner det er fy-fy men synes det er moro med reaksjoner. Barn får med seg mer enn vi tror...

Anonymous poster hash: e7628...49a
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat fylt tre år. hun har blitt storesøster og husker godt at mamma hadde stor mage. Nå spør hu farmora si hver gang vi møtes om hun har baby i magen. Vi lo litt alle sammen første gang, men nå er det rett og slett synd på farmora syntes jeg. Har snakket endel med barnet om at det er ikke pent å spørre om sånt, farmor har ikke baby i magen osv. Har prøvd å overse det, men hu gir seg ikke. Hva skal vi si?

På tide å slanke seg da :)

Anonymous poster hash: 33642...320

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Datteren min sier de merkligste ting: Som når jeg sier jeg må innom parfymeriet før vi er ferdig med shopping, forde jeg måååå ha ny maskara.

"Det er da ikke verdens undergang å klare seg en dag uten maskara mamma"

Der fikk jeg den!

Anonymous poster hash: 61343...337
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Lillebror presterte å kalle en mørkhudet for "sotrør" da han var 4... Tror aldri jeg har sett modern mer skamfull i hele mitt liv!

Anonymous poster hash: 8dcca...613
  • Liker 6
Skrevet

Jeg husker noen som slet med at 3-åringen deres hadde, tydeligvis, lært seg et litt ubehagelig ord. Så en dag når de gikk nedover Grønland så pekte hun på noen og sa, "pakkis!". At foreldrene ble både flaue og prøvde å hysje på henne gjorde jo at hun så på det som moro, så hun sa det flere ganger...

Det må ha vært flaut det! :P

Men ja, skjønner at det er flaut/litt trist at hun spør om graviditet slik. Tror nok hun skjønner det er fy-fy men synes det er moro med reaksjoner. Barn får med seg mer enn vi tror...

Herregud så grusomt. At en 3 år gammel unge i det hele tatt kan den nedsettende betegnelsen på andre mennesker er jo fryktelig trist. Sier mye om hvordan foreldrene omtaler andre hjemme.

Unger sier mange flaue ting, men det der er faktisk skammelig. For foreldrene selvsagt, ikke ungen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at det ikke er foreldrene som har lært henne det uttrykket...

• Liker 4
Skrevet

Herregud så grusomt. At en 3 år gammel unge i det hele tatt kan den nedsettende betegnelsen på andre mennesker er jo fryktelig trist. Sier mye om hvordan foreldrene omtaler andre hjemme.

Unger sier mange flaue ting, men det der er faktisk skammelig. For foreldrene selvsagt, ikke ungen.

Ja, for det er jo bare av foreldrene barn kan høre sånne ord fra.....:ironi:
  • Liker 7
Skrevet

Ja, for det er jo bare av foreldrene barn kan høre sånne ord fra.....:ironi:

Nei selvfølgelig ikke, men dette var snakk om en 3-åring. Og hun viste tydeligvis hvem det var "riktig" å kalle en pakkis. Da er det neppe et ord hun har plukket opp i en tilfeldig situasjon, hun har nok hørt det bli brukt aktivt. Det trenger jo ikke å være fra foreldrene, men om det er eldre søsken eller andre familiemedlemmer så syns jeg uansett foreldrene har et ansvar for hva slags verdier barnet får. Man lar ikke barnet omgås mennesker som kaller andre for noe så stygt. Hadde mitt barn pekt på en person av utenlandsk opprinnelse og kalt han/hun "pakkis" hadde jeg gjort absolutt alt for å finne ut hvem i omgangskretsen hennes som bruker slike betegnelser, og sørget for at hun ikke fikk omgås de igjen før de hadde skjerpet seg kraftig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får bare si at det er stygt å spørre andre om TS.

Anonymous poster hash: 18ab7...514

Gjest hockeyfrue
Skrevet

Nei selvfølgelig ikke, men dette var snakk om en 3-åring. Og hun viste tydeligvis hvem det var "riktig" å kalle en pakkis. Da er det neppe et ord hun har plukket opp i en tilfeldig situasjon, hun har nok hørt det bli brukt aktivt. Det trenger jo ikke å være fra foreldrene, men om det er eldre søsken eller andre familiemedlemmer så syns jeg uansett foreldrene har et ansvar for hva slags verdier barnet får. Man lar ikke barnet omgås mennesker som kaller andre for noe så stygt. Hadde mitt barn pekt på en person av utenlandsk opprinnelse og kalt han/hun "pakkis" hadde jeg gjort absolutt alt for å finne ut hvem i omgangskretsen hennes som bruker slike betegnelser, og sørget for at hun ikke fikk omgås de igjen før de hadde skjerpet seg kraftig.

Jeg tipper hun har plukket det opp i barnehagen. Ærlig talt, en 3-åring kan ha plukket det opp overalt, ikke nødvendigvis lært det av foreldre eller nær familie.
AnonymBruker
Skrevet

En jeg kjenner, var 3-4 år den gangen, ble så skitten hver gang han var ute og lekte. Han måtte derfor bade seg etter å ha vært ute, men da han var nybadet løp han ut for å leke seg igjen. Dette skjedde 3 ganger tror jeg før moren sa at nå fikk han holde seg inne. Den kvelden kom det en mørkhudet mann på døra for å selge bøker. Da gutten fikk se mannen sa han: Har du også vært ute og lekt deg i dag? Du kan få låne dusjen så du blir ren du også.

Dette var på 80-tallet så det er heldigvis lenge siden.

Anonymous poster hash: 2fee8...39d

AnonymBruker
Skrevet

Fra barn og fulle folk ?

Anonymous poster hash: 3a1de...7ce

Skrevet

Enig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...