AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #1 Skrevet 15. mai 2015 Nå har jeg truffet en fyr tre ganger, som jeg virkelig liker. Det er ganske sjeldent jeg blir så interessert, så det skremmer meg litt at han er så vanskelig å lese. Alle gangene har vi hengt i 6-7 timer, og snakket om alt mulig. Har virkelig kost meg, men det har ikke vært noen utpreget flørting. Det som gjør meg usikker er at jeg har spurt han hver gang om å ses. Skal sies at han jobber mye for tiden og har veldig liten tid. Det andre som gjør meg usikker er at han ikke prøver seg på noe kroppskontakt. Etter andre daten lå det litt i lufta at vi skulle kysse da vi skilte lag, men det var jeg som måtte ta initativ. Han kysset meg virkelig tilbake da, og jeg syns det var kjempebra. Nå er det to dager siden forrige treff, og jeg har ikke hørt noe. Må jeg bare la det ligge nå til jeg hører fra han? Og hvis vi ses igjen, hvordan kan jeg se etter tegn på at han er interessert? Anonymous poster hash: 12132...76b
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #2 Skrevet 15. mai 2015 Det er to dager siden sist dere treftes, og man har jo et liv utenom også. Ikke bli usikker bare fordi du ikke hører fra han hver dag! Flinke menn er tilbakeholdne på kroppskontakt (av respekt og/eller evn sjenanse), og så lenge han svarer deg (før eller senere) på de meldingene du sender han og møter deg når han har mulighet (han sier jo at han har mye å gjøre) så er det ikke noe som tilsier at han ikke skal være interessert. Om han derimot slutter å svare deg helt på meldinger , eller ikke tar kontakt etter noen uker (når han kanskje har litt mindre å gjøre) kan du heller la han ligge i lunkent vann og gå videre Når man sier at man har mye å gjøre så har man faktisk mye å gjøre, de fleste er ganske voksne på å si ting rett ut eller gjøre det på "barnslig måten" at man rett og slett kutter kontakten så det er ikke vits å lese så mye mellom linjene. Anonymous poster hash: 5691c...966 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #3 Skrevet 15. mai 2015 Åh, takk for svar, det var nok det jeg trengte å høre! Han har masse å gjøre nå, det vet jeg. Har bare blitt litt usikker ettersom jeg har tatt initativ til alle møtene. Men virker som han og har kost seg (6-7 timer er jo ganske lenge). Får smøre meg med litt tålmodighet! Anonymous poster hash: 12132...76b
glidemiddel Skrevet 17. mai 2015 #4 Skrevet 17. mai 2015 http://www.theinspirationallifestyle.com/why-your-man-doesnt-initiate-sex/ http://postmasculine.com/sexual-shame/comment-page-1 http://markmanson.net/shut-up-and-kiss-her Vi lever i en radikalfeministisk kultur hvor alt heteroseksuelt kontakt mellom menn og kvinner blir definert som et traumatiserende og syndefullt angrep på kvinnen og en mann som bryr seg om kvinner vil ikke gjøre kvinnen noe vondt. Det hjelper heller ikke med at i kulturen før dette, så var sex tungt skambelagt via kristendommen. Han er redd for å tråkke feil og ødelegge forholdet dere har skapt til nå, så han går varsomt frem så han ikke skal gjøre deg noe vondt eller skremme deg bort. Når man har sexuell skam, så vil det være vanskelig å utøve denne siden ovenfor den man er "mest redd for å miste" og dermed så blir sexdriften og følelsene for denne personen kraftig avstumpet. Dette merkes som liten "kjemi". Om han vet at du er interressert i ham og vil ha kroppskontakt med ham, så vil det også vekke hans interesse for deg selv om han evt skulle ha noen andre i "kikkerten/fantasien". Det som er skummelt er at pga av at han ikke klarer å ta sexuelt initiativ med de han liker, blir han nødt til å ta den som tar initiativ til ham. Da kvinner meget sjeldent tar initiativ, så føler han at dette er hans eneste sjangse og må ta denne selv om han ikke er veldig interressert og han kan heller ikke være oppriktig om dette. Men pass på at du ikke lurer deg selv og fantaserer deg bort fra realiteten, er han bare vanskelig å komme inn på eller er han rett og slett ikke veldig interressert? Bare fortsett å ta kontakt og du kan med fordel ta initiativ til kroppskontakt, klining osv så han forstår at du liker det og at du ikke syns det er ekkelt og "creepy" (Det er denne beskjeden gutter har fått i oppveksten). Han liker å gjøre dette med deg, men han er redd for å gjøre noe du kan reagere negativt på og er derfor passiv og tilbakeholden. For han er kvinner en knapp ressurs og det er derfor viktig og ikke spolere denne muligheten. Denne holdingen fører dessverre til at man ikke er seg selv, men følger "approval" opptreningen som gjør at han spiller en rolle for å gjøre best mulig inntrykk (ganske stor likhet med religiøs oppdragelse som former/hjernevasker personen til å ikke være seg selv via skam og frykt). Det du kan få et problem med er at han kan bli passiv i forholdet. Anbefaler bøker fra Warren Farrell og Herb Goldberg med tanke på psykologi i forhold da vi idag har en veldig destruktiv politisk korrekt ideologi som dominerer våre liv og gjør forhold problemfylt og vanskelig.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #5 Skrevet 18. mai 2015 Når man har sexuell skam, så vil det være vanskelig å utøve denne siden ovenfor den man er "mest redd for å miste" og dermed så blir sexdriften og følelsene for denne personen kraftig avstumpet. Dette merkes som liten "kjemi". Om han vet at du er interressert i ham og vil ha kroppskontakt med ham, så vil det også vekke hans interesse for deg selv om han evt skulle ha noen andre i "kikkerten/fantasien". Det som er skummelt er at pga av at han ikke klarer å ta sexuelt initiativ med de han liker, blir han nødt til å ta den som tar initiativ til ham. Da kvinner meget sjeldent tar initiativ, så føler han at dette er hans eneste sjangse og må ta denne selv om han ikke er veldig interressert og han kan heller ikke være oppriktig om dette. Men pass på at du ikke lurer deg selv og fantaserer deg bort fra realiteten, er han bare vanskelig å komme inn på eller er han rett og slett ikke veldig interressert? Hei, takk for et interessant svar! Jeg leste artiklene du la ved, en del ting jeg aldri har tenkt over/vært borti før. Jeg må innrømme jeg ikke føler at kjemien gnistrer mellom oss enda, men jeg syns han er veldig kjekk, og vi har mye til felles. Tror forhåpentligvis at han syns jeg er ganske søt og. Men jeg føler på at han holder en del igjen, og at det kanskje påvirker kjemien. Også er jeg jo selvfølgelig litt redd for at han faktisk ikke er interessert, det må jeg vel bare avvente og se. Men en annen ting jeg tenkte på etter å ha lest artiklene: Det er jo jeg som har tatt initativ til disse 3 datene og bestemt innhold. Jeg har bestemt tid og sted (etter å ha spurt han hva han vil, men det blir opp til meg), og han har også gitt meg muligheten til å velge hva vi skal drikke når vi har vært ute (jeg kan f.eks en del om rødvin og valgte flaske på første date). Er dette noe jeg må prøve å dempe? Jeg er nemlig veldig redd for å bli for maskulin og ikke gi han rom til å ta styring. Hvis han ber meg med ut igjen, hvordan kan jeg gi han muligheten til å få bestemme alt hvis han er vant til å gi kvinnen kontroll? Er også ganske sikker på at det kan bli vanskelig for meg å ikke kysse han, men vente på at han tar initativ. Burde jeg jobbe med å gjøre meg selv mer tilgjengelig for det, istedet for å bare ta initativet? Anonymous poster hash: 12132...76b
glidemiddel Skrevet 20. mai 2015 #6 Skrevet 20. mai 2015 Jeg vil gi deg skryt for at du er aktiv i sjekkeprosessen og tar initiativ der hvor han desverre er passiv i frykt for å gjøre noe galt. Det varmer meg at det finnes jenter som deg som står på i sjekkeprosessen og bryr deg så mye som du gjør. Dessverre kan det bli litt jobb i slike tilfeller. Du vil bli en kjempegod kjæreste uansett hvem du blir sammens med. Hvis han ble revet veldig med når du kysset ham, så tyder det på at han har lyst til det en god stund men ikke turt i frykt for å være creepy og skremme deg bort. Han vil også trekke seg litt unna pga av frustrasjon som kommer av at han ikke vet hvordan han gå frem og føler seg trist og mister håpet. Gutter blir oppdratt til å skamme seg over sine mannelige sider og at jenter syns det er frastøtende. Senere når de begynner å tenke på sex så absorberer de altfor godt beskjedene om at deres seksualitet er frastøtende for jenter og at alt av initiativ er sexuell trakasering og voldtekt. Jenter aner ikke hvor følsomme gutter er på å ikke gjøre jenta noe vondt og hvor kraftig slike beskjeder fester seg (de som er mest sensitive og beskyttene ovenfor jenter ender desverre opp som aseksuelle tøffler). Når de møter ei jente de vil gjøre et godt inntrykk på, så blir de veldig kunstige/passive/usikre/sjenerte og får lav selvtillit i slike situasjoner. Det er ikke rart når de tror at de ikke kan være seg selv i slike situasjoner og at de må spille en rolle og være meget forsiktig og gå på eggeskal. Dette er noe som må taes tak i slik at han kommer ut av skallet og blir seg selv i forholdet og blir aktiv og slapper av sammens med deg. Det er noe som heter "autentic selfes" i psykologien og da er man seg selv og ikke et skall/rolle som har blitt formet av kultur, ideologi, religion, manipulering og hjernevask. Det første man bør ta tak i er sexuall shame... her ligger det største problemmet og hvis det virker som han må sjule og holde igjen sin seksualitet så må man sette fokus på dette og at dette ikke er naturlig, men ble brukt av religion til å kontrollere folk ved at sex = synd og satans verk og at de gav all sin personlige makt til kirken i skyldfølelse og frykt for å ha gjort gud sint. Det negative bildet av sex henger igjen i kulturen desverre, særlig gjennom radikal feminisme som livnærer seg på å gjøre folk sinte på menn via å demonisere menn og maskulinitet. Det som man må få frem er at slik skal det ikke være og at jenter faktisk liker menn og menns seksualitet og blir tent av at menn som viser kraftig lyst, spontanitet og handlekraft og ikke at jenta ikke trenger å gi klarsignal først. Dette kan være et sårt punkt som han ikke tør å jobbe med andre enn deg siden du har forståelse for dette og dette vil gi ham stor tillit til deg som ingen andre får. Ellers så må han jobbe litt for å komme ut av nice guy tilstanden og bli aktiv og trygg på seg selv ovenfor deg, dette kan ta litt tid hvis problemmet stikker dypt og er en gradvis utvikling som kan ta noen måneder, men det ordner seg garantert. Ikke tenk på maksulin og feminin rolle... det er bare gamle roller som begrenser oss og skaper som oftest bare problemmer og ingen menn blir skremt av at kvinner tar en aktiv rolle, tvert imot det gjør kvinnen mer attraktiv. Det er meningen at man skal forelske seg i hverandre som mennesker og ikke roller. Dermed så må også han vise hvem han er og også bli aktiv. Menn liker å gjøre aktiviteter som gå turer, leke sammen osv og slapper mer av da, noe de ikke gjør med resturanter og shopping . Gutter har blitt oppdratt at de ikke skal være dominerende, kontrollerende og aktiv men å være passive og følge jenta så hun ikke føler seg "undertrykt". Gutter trives best med å være aktiv og å ta kontrollen, men ikke å undertrykke og dominere og kjenner seg ikke igjen i de påstandene. Derfor så tror gutter at jenter vil at de skal være passive og overlate ledelsen/kontrollen til jenta så de ikke undertrykker jenta. Det at de liker å ha kontroll kommer av at gutter har et meget sterkt beskytterinstinkt og det er ikke for å undertrykke deg. Menn føler det samme ovenfor kvinner som kvinner føler for sine egne barn. De liker å få jenta til å føle seg trygg og ta vare på henne. Derfor er det ganske sårende at kvinner føler seg utrygge og skeptiske til menn og tror de er voldelige, slemme, voldtar osv pga av feminisme propoganda. Hvordan hadde kvinner følt seg om barna mislikte og ble redde mora si pga propoganda de får høre i barnehagen mens mor må jobbe for å skaffe penger til å overleve. Så du kan med fordel få frem beskytterinstinktet hans ovenfor deg ved at du "liker" å være trygg hos han f.eks når man går ute i mørket, holde rundt deg osv. Respekt er også viktig for menn og altfor mange kvinner oppfører seg forferdelig og hakker på kjæresten sin og står igjen som et spørsmålstegn når mannen ikke vil være i forholdet lengre. Menn ofrer seg mye for den han er gla i og familien... så langt at han vil ofre sitt liv for dem, derfor er å føle seg respektert så viktig for menn selv om livet ikke lengre er livsfarlig i dagens sivilisasjon. Jeg tror ikke du vil ha noe problem med dette. Man skal ikke behandle mannen sin dårligere enn man ville gjort med sine venner... særlig ikke bestevennen som kjærester ofte blir. Siden han er passiv så må du være aktiv om et skal skje noe så ikke vær redd for å gjøre akkurat det du føler for og særlig klining, kroppskontakt osv som han er redd får å gå for fort frem med og skremme deg bort. Du er nok den eneste jenta som kan få ham ;P, veldig få jenter tar initiativ og er så aktiv som du er og du har ingen konkurenter. Han vil bli aktiv når han får jobbet med seg selv og blir trygg på å være seg selv ovenfor deg. Når det kommer til forhold så er det trivselen og at man kan være seg selv og være sammens med en man har stor tillit til som er viktigst, da er ikke utseende så viktig lengre. Utseende til jenta kaprer mest oppmerksomhet og skaper attraksjon nok til å ta kontakt, men det er ikke det som får mannen til å ville fortsette i forhold med denne personen... da er det andre kvaliteter som er viktigere. Du kan se litt på youtube på noen gamle opptak av Herb Goldberg, han er flink til mye av det som er omtalt her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå