Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er 19 år og er nå sykmeldt fra jobb og skole, pga. dyp depresjon og sosial angst. Jeg har nå i 2 år vært fysisk syk fordi psyken min ikke har klart å takle de følelsene jeg har følt.

Psykologen og legen min lurer på om jeg burde søke AAP fordi jeg til høsten skal begynne med skole igjen og jobb samtidig pga. sosiale angsten og depresjonen.

Men er det mulig for meg som er under 20 å få noe utbetalt før jeg fyller 20?

Håper på svar! :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg er 19 år og er nå sykmeldt fra jobb og skole, pga. dyp depresjon og sosial angst. Jeg har nå i 2 år vært fysisk syk fordi psyken min ikke har klart å takle de følelsene jeg har følt.

Psykologen og legen min lurer på om jeg burde søke AAP fordi jeg til høsten skal begynne med skole igjen og jobb samtidig pga. sosiale angsten og depresjonen.

Men er det mulig for meg som er under 20 å få noe utbetalt før jeg fyller 20?

Håper på svar! :)

Sannsynligheten er nærmere null for deg å få AAP ved skole når du er så ung. Å få AAP kan du sikkert, men da under behandling og ikke under skole. NAV er ekstremt strenge på dette punktet dessverre. Mange 19-åringer går på skole, det regnes som normalt.

Anonymous poster hash: 7a169...dfc

• Liker 3
Skrevet

Sannsynligheten er nærmere null for deg å få AAP ved skole når du er så ung. Å få AAP kan du sikkert, men da under behandling og ikke under skole. NAV er ekstremt strenge på dette punktet dessverre. Mange 19-åringer går på skole, det regnes som normalt.

jeg skal selvfølgelig søke med at jeg er under behandling, siden jeg ikke får jobbet før jeg blir bedre.. Men kan jeg på 19 få utbetalt støtte før jeg er 20?

AnonymBruker
Skrevet

jeg skal selvfølgelig søke med at jeg er under behandling, siden jeg ikke får jobbet før jeg blir bedre.. Men kan jeg på 19 få utbetalt støtte før jeg er 20?

Du skriver at du ska begynne på skolen igjen til høsten og svaret mitt beroer på det. Du får ikke AAP under utdanning, spesielt som 19 år. Du får ett blankt nei til AAP da.

• Liker 2
Skrevet

Du skriver at du ska begynne på skolen igjen til høsten og svaret mitt beroer på det. Du får ikke AAP under utdanning, spesielt som 19 år. Du får ett blankt nei til AAP da.

Jeg kjenner en som begynte på skole igjen etter han fikk AAP, de har ikke tatt det fra han forde?

Trodde de skulle hjelpe folk i gang med arbeid og/eller skole igjen.

Gjest Saxofon
Skrevet

Jeg kjenner en som begynte på skole igjen etter han fikk AAP, de har ikke tatt det fra han forde?

Han har vel mest sannsyneligvis ikke opplyst NAV om det da

AnonymBruker
Skrevet

Om han er under 26 år så er sannsynligheten nærmere 100 % at han driver med trygdesvindel og han risikerer gigantgjeld og fengsel - er det livet du vil ha? Fengsel? Det er på grunn av sånne at det blir strengere.

Resten av innlegget ditt vitner om en frekk arroganse og det er samme arrogansen som gjør livet jævlig for de som virkelig trenger det. Vet du hva? Skjerp deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

AAP kan du få fra du er 18 år, dersom du har arbeidsevnen nedsatt med minst 50% på grunn av sykdom. Dersom du har planer om både studier og jobb høres det kanskje ikke ut som om du oppfyller de kravene, men det beste er nok om du får med deg behandler eller lege til et møte sammen med NAV for å diskutere hva som er best for deg.

Anonymous poster hash: a2ca0...b67
  • Liker 2
Skrevet

AAP kan du få fra du er 18 år, dersom du har arbeidsevnen nedsatt med minst 50% på grunn av sykdom. Dersom du har planer om både studier og jobb høres det kanskje ikke ut som om du oppfyller de kravene, men det beste er nok om du får med deg behandler eller lege til et møte sammen med NAV for å diskutere hva som er best for deg.

Anonymous poster hash: a2ca0...b67

Takk for svar, jeg skal antakeligvis søke AAP fordi jeg ikke har mulighet pga. psyken til å jobbe om jeg skal ha mulighet til å klare litt skole..

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, jeg skal antakeligvis søke AAP fordi jeg ikke har mulighet pga. psyken til å jobbe om jeg skal ha mulighet til å klare litt skole..

Det kan du bare glemme før du er 26 år.

Anonymous poster hash: 82fe1...6bc

AnonymBruker
Skrevet

Å gå på skole kommer du til å få nei til. Det kan jeg garantere deg.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke få aap fordi du ikke kan jobbe ved siden av skole! Da søker du lån/stipend som andre.

Anonymous poster hash: 9027d...eaf

• Liker 8
Gjest Explsm
Skrevet

Jeg fikk beholde aap når jeg begynte på skolen og jeg er 21. Så det er faktisk mulig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beholde aap når jeg begynte på skolen og jeg er 21. Så det er faktisk mulig.

På hvilket grunnlag? Spør bare fordi jeg er nyskjerrig. Jeg fikk avslag.

Anonymous poster hash: 99f24...88a

Gjest Explsm
Skrevet

På hvilket grunnlag? Spør bare fordi jeg er nyskjerrig. Jeg fikk avslag. Anonymous poster hash: 99f24...88a

Større sjanse å få jobb med utdanning, tror det var derfor hvertfall.

AnonymBruker
Skrevet

Da skal du virkelig takke Gudene! Sannsynlig for å få det er rundt null

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Samme her, og jeg er like gammel.

Anonymous poster hash: 37a12...121

AnonymBruker
Skrevet

Samme her, og jeg er like gammel.

Anonymous poster hash: 37a12...121

Men er det noe spesielt dere la vekt på i søknaden? Jeg er litt i samme situasjon..

Anonymous poster hash: 5ff9e...866

Skrevet

Du kan ikke få aap fordi du ikke kan jobbe ved siden av skole! Da søker du lån/stipend som andre.

Anonymous poster hash: 9027d...eaf

greia er jo at jeg IKKE går på skole, så jeg får ikke stipend eller lån fra lånekassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...