Gå til innhold

Alkohol for første gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hvor jeg skal poste dette her på forumet, eller om jeg i det hele tatt hører hjemme her som mann- men velger å gjøre det, fordi jeg tror kvinner er mer fornuftige enn menn... :)

Fylte 18 for noen dager siden og var ute og drakk den dagen, for første gang.

Drakk to halvlitere cider, og nesten én halvliter øl over to timer. Brukte vel rundt to timer på det. Klar over at dette ikke er mye alkohol i der hele tatt, men forventet å kjenne en liten forskjell.

Men det rare er at jeg ikke merket det i det hele tatt, følte meg like sjenert som vanlig. Ser på promillekalkulatorer på nettet at jeg da burde ha promille på rundt 0.6-0.7, men kan dette stemme?

Hva bør jeg i så fall drikke neste gang for å føle meg litt godbrisen, men ikke bli dårlig?

Veier forøvrig i underkant av 80 kg.

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folk tåler helt forskjellige mengder alkohol, så du må bare prøve deg frem. Min samboer på din vekt og høyde drikker gjerne en 6-pakning med øl på noen timer og blir bare brisen av det.

Så du kjenner selv etter hvor mye du drikker før du blir brisen, men som du sikkert har skjønt er det ikke lurt å drikke mye på en gang fordi det tar ofte litt tid før du kjenner det. Samme er når du sitter så kjenner du det ikke så godt før du reiser deg og da blir det litt sånn "oi, er jeg så brisen ja".

Drikk alkohol fordi du synes det er godt, men ikke for å bli full. Det er mange unge (og en del voksne) som drikker alkohol de ikke synes er godt bare for å få en rus av det. Det er veldig synd synes jeg om man ikke kan ha det morsomt uten å være totalt dritings som en del blir.

Anonymous poster hash: 92714...08e
Skrevet (endret)

En merker ikke nødvendigvis 3 halvlitere på 2 timer, og det er for de aller fleste for lite til å bli særlig påvirket. Det kommer mye an på dagsform, hvor mye en har spist, forventninger og stemning. Det kan godt tenkes at du vil merke mer neste gang, selv om du drikker samme mengde. Jeg tror også den promillen kan stemme ganske greit, i USA ville du for eksempel fremdeles ha kunnet kjøre bil.

Endret av Maximillian Cohen
Gjest Solsmil
Skrevet

3 halvlitere over såpass lang tid som to timer er ikke spesielt mye. Jeg blir sjelden brisen av kun øl eller cider (er begrenset hvor mye man klarer å helle i seg), men stort sett alltid av vin

Skrevet

3 halvlitere var ikke mye, spesielt ikke med en vekt på 80kg. jeg veier det samme men jeg må opp i 13 halvlitere før jeg blir brisen. en dyr affære med andre ord, så istedet drikker jeg drinker/kombinerer. rimeligere og raskere. men det er ikke du gammel nok til uansett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...