Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et pc spill som går til Windows 95. Sier seg selv at det er vanskelig å få tak i Windows 95. Klarer Windows vista å kjøre spill laget for Windows 95?

AnonymBruker
Skrevet

Du kan kjøre spillet i kompabilitetsmodus og se om det funker

Anonymous poster hash: e3e26...3d9

Skrevet

Du kan kjøre spillet i kompabilitetsmodus og se om det funker

Anonymous poster hash: e3e26...3d9

Emm..hæ? Hvordan gjør man det?

Skrevet

Hvilket spill er det snakk om?

Noen gamle spill med minimum requirement Win 95 funker på både XP, Vista og Win7, men det kommer også helt an på om du har x32(86) eller x64 operativsystem. (dette finner du ut ved å høyreklikke på Min datamaskin og trykke på Egenskaper. Da kommer det opp et vindu med diverse info om maskinen, System: 32(evt 86) eller 64-bit operativsystem vil det stå hos deg.

Er det 32bit, kan du som regel få setupfila til å starte opp, mens om det er 64bit, vil kanskje ikke spillet engang prøve å starte setupfila fordi 32 og 64 bit som regel ikke er kompatible. Du vil da få opp en dialogboks.

I Win7 kan du laste ned Virtual PC og innstallere win 95 (om du eller noen du kjenner har en win95-installasjonsplate liggende) på en virtuell maskin som fint klarer å kjøre spillet ditt, jeg vet ikke om Vista hadde en lignende funksjon, da jeg aldri kjørte det OS'et.

Er spillet også laget for å kunne spilles i MS-DOS, så kan du laste ned Dosbox som er et program som simulerer MS-DOS.

Noen gamle spill har også blitt shareware, slik at du kan få tak i det på enkelte abandonware-nettsider med innstallasjonsfiler som funker på alt fra win XP og oppover.

Skrevet

Takk :) nei, det er ikke DOS. Ble litt overrasket da jeg fant CD-en, jeg trodde den var til Windows 98, men står 95. Kan se nærmere på det senere idag, hadde vært morsomt å få spillet til å fungere.

AnonymBruker
Skrevet

Backpacker? Where in the world is Carman San Diego?

Anonymous poster hash: f1a0f...110
Skrevet

Backpacker? Where in the world is Carman San Diego? Anonymous poster hash: f1a0f...110

?

Nei :) trodde backpacker var til 98

AnonymBruker
Skrevet

Det var altså et spørsmål om hva for spill det er du har :P

Skrevet (endret)

Det var altså et spørsmål om hva for spill det er du har :PAnonymous poster hash: f1a0f...110

Ja, men hvorfor spør du om et spill som ikke er til 95? Eller er det til 95? Uansett er det urelevant og ikke noe jeg svarer på ;)

Endret av Eiss
Skrevet (endret)

Ja, men hvorfor spør du om et spill som ikke er til 95? Eller er det til 95? Uansett er det urelevant og ikke noe jeg svarer på ;)

Det er et relevant spm siden det kanskje finnes på GOG.com og da skal den versjonen funke til "moderne pc'er (windows 7 og 8)"

Endret av -Leon-
Skrevet

Det er et relevant spm siden det kanskje finnes på GOG.com og da skal den versjonen funke til "moderne pc'er (windows 7 og 8)"

Når jeg tenker meg om vet jeg ikke hva slags "ware" som ligger på PCen. Har uansett ikke tilgang til Internett fra PCen så får ikke lastet ned noe som helst.
AnonymBruker
Skrevet

:sjokkert: Det er ikke Leisure Suit Larry vel?? :fnise::laugh:

• Liker 2
Skrevet

:sjokkert: Det er ikke Leisure Suit Larry vel?? :fnise::laugh:

Aldri hørt om!
Skrevet

?

Nei :) trodde backpacker var til 98

Backpacker 1 ble produsert for windows 3.11, men Backpacker 2 ble laget for win95 :P

BP3 kunne kjøres på winXP, mener jeg å huske.

Skrevet

Ok. For jeg spilte den nemlig på senere dataer..

Men får ikke nøstet opp i dette enda, finner ikke laderen til PCen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...