Gå til innhold

Innskoling i barnehage.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har nettopp begynt med innskoling i bhg med barn nr 2. som ble 1 år nå i mai.

Jeg var ikke med så mye med förste barnet, da jeg måtte jobbe. Nå er det min tur med barn nr 2. Vi har satt av 3 uker til dette. Håper det holder?

Det er på samme avdeling som nr 1.

Nå er förste uken over og jeg er litt frustrert. Ser ikke ut til å gå så bra. Barnet trives med alle barna. Men de voksne får ikke lov til å närme seg en gang!

De förste dagene var jeg sammen med barnet hele tiden. Nå kryper det avgåre selv og vil titte rundt ( det jo kjempebra!). Og jeg holder meg i bakgrunnen. Alt går bra til en av de ansatte närmer seg. Jeg vet ikke helt hva vi kan gjöre med dette?
De har ikke kommet med tips og forslag heller, og sier at vi må ta den tiden det tar.
Ja det er greit og det er det jeg vil.
MEN vi har det ganske trangt ökonomisk nå. Og jeg håper det ikke tar mer en 2 uker til. For jeg behöver den lönnen. (vi har hatt maaaaange uforutsette regninger nå...)

Hvordan gikk det med deres tillvenning i barnehagen?
Hvor lang tid tok det og hvor gammelt var barnet?
Ellers noen tips?

Anonymous poster hash: 4eaba...7d9
Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Vi har brukt et par dager, så har de vært der alene.

Litt snørr og tårer med en gang vi har gått, men det har gitt seg fort.

Vi har etter det latt de hatt korte dager på ca 4 timer.

De aller fleste bruker vel tre dager.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

3 uker?!

Vi brukte 2 dager og hadde satt av 3.

Anonymous poster hash: bd657...a8b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

3 uker med tilvenning? Har brukt 3 dager på mine. Fast opplegg i barnehagen med 3 dager. Noen dager ekstra for de som trenger litt mer tid.

Anonymous poster hash: f305a...bfd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror forholdet til de voksne forandrer seg med en gang du forsvinner!

Hvis man skal bruke så lang tid på tilvenningen så er det nesten som om du farliggjør barnehagen for barnet.

Hopp i det! Lever, gå og kom tilbake noen timer senere så skal du se at alt har gått som en drøm.

Anonymous poster hash: 2c8ce...e10

• Liker 2
Skrevet

Brukte tre dager før jeg dro den fjerde. Hadde korte dager i noen uker fordi jeg var arbeidsledig. Hvis ikke hadde vi ikke hatt mulighet til korte dager.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her:

Ja regner med at det går bedre med de voksne når jeg forsvinner. Men det var de som anbefalte meg å bruke god tid. Siden barnet er så ekstremt usikkert. Pappan skal dra alene med barnet til uka da for å se om det blir bedre.

Föles så vondt å levere når hun gråter. Hun gråter jo når jeg er der også, mye....

Anonymous poster hash: 4eaba...7d9
Skrevet

Vi hadde ingen tilvenning. Da vi var der for å fylle ut diverse skjema, få en omvisning og hilse på de ansatte fant barnet vårt seg såpass til rette at neste dag kunne hun være der aleine.

Det barnehagen på forhånd hadde sagt var at de anbefalt maks 3 dager med tilvenning, hvor barnet var aleine noen timer den tredje dagen. Min samboer jobber også i (en annen) barnehage, og jeg er ganske sikker på at de også anbefaler 3 dager.

Skrevet

Du trenger vel ikke tre uker permisjon? De fleste tar tre dager, skjønner om du syntes det er lite, men tre uker er voldsomt

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde to uker, de ansatte skjønte fort at vi ikke hadde en tredagers-unge. Det tok godt over to måneder før hun fant seg ordentlig til rette der. Hun begynte rett før hun fylte to år.

Alle barn er ikke like ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...