AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #1 Skrevet 15. mai 2015 Jeg er tydeligvis den som noen aldri vil noe seriøst med. Jeg har ikke lenger tall på hvor mange som har gått videre til et seriøst forhold etter å ha vært på date med meg. Det har gått år!! Enten om det har vært kun en date eller fler. Det er kun en "type" gutter som jeg oppfatter at faller for meg, uheldigvis faller ikke jeg for disse. Jeg er en ordentlig og seriøs person, greit smart og masser av vett i hodet og mye livserfaring til å være 23 år. Jeg har mange venner, er lett å omgås med, blir fort kjent med folk, og har ellers et veldig bredt spekter av interesser, både innen sport, reise, mat, kultur.... Og jeg dater også en god del type forskjellige typer. Anser meg selv som en med et ok+ utseende. Jeg er som oftest ikke personen som har sex ila de første datene når jeg ikke kjenner personen. Det hender jo, men det er sjelden. Er dette virkelig et problem? Jeg har alltid hatt selvtilliten på topp, men den har kanskje sunket litt i det siste da jeg ikke lenger vet karrierevei, og også pga det dette innlegget handler om. Tærer litt på selvfølelsen når man blir valgt bort gang på gang. Kanskje dette er grunnen? Altså hva gjør jeg feil? Jeg forstår det bare ikke. Er det noen som har tips/erfaringer å dele? Hva gjør en jente til en man ikke vil ha noe seriøst med og omvendt?Anonymous poster hash: 43669...9ad
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #2 Skrevet 15. mai 2015 Hvordan er den typen som faller for deg? Anonymous poster hash: c2fac...e13
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #3 Skrevet 15. mai 2015 Du faller for badboysa, men niceguys er uattraktive og uaktuelle. Gled deg, det blir bare bedre med årene. For når du blir eldre så vil ikke engang badboysa ha noe med deg å gjøre, og da blir du nødt til å ta til takke med en niceguy. Eller så ender du opp alene fordi du nekter "å slumme". Forresten liker jeg åssen du omtaler deg selv som det catchet. Greia er at menn driter en lang marsj i det du tror er interessante eller kjærestemateriale. Ikke noe sted nevner du noe som for meg kan virke interessant. Har du da i tilllegg bare ok+ utseende, så er jeg absolutt ikke interesset i noe annet enn sex. Anonymous poster hash: e72f0...544
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #4 Skrevet 15. mai 2015 Du faller for badboysa, men niceguys er uattraktive og uaktuelle. Gled deg, det blir bare bedre med årene. For når du blir eldre så vil ikke engang badboysa ha noe med deg å gjøre, og da blir du nødt til å ta til takke med en niceguy. Eller så ender du opp alene fordi du nekter "å slumme". Forresten liker jeg åssen du omtaler deg selv som det catchet. Greia er at menn driter en lang marsj i det du tror er interessante eller kjærestemateriale. Ikke noe sted nevner du noe som for meg kan virke interessant. Har du da i tilllegg bare ok+ utseende, så er jeg absolutt ikke interesset i noe annet enn sex.Anonymous poster hash: e72f0...544 Haha! Nå lo jeg godt her. Beklager, men det innlegget her lyste desperat mann som ikke har fått seg et ligg på mange år. Bitterheten skinner så sterkt gjennom at jeg nesten må ha solbriller for å lese det du skriver. Stakkars mann. Det blir nok bedre Anonymous poster hash: e2cb9...43a 12
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #5 Skrevet 15. mai 2015 Forresten liker jeg åssen du omtaler deg selv som det catchet. Greia er at menn driter en lang marsj i det du tror er interessante eller kjærestemateriale. Ikke noe sted nevner du noe som for meg kan virke interessant. Har du da i tilllegg bare ok+ utseende, så er jeg absolutt ikke interesset i noe annet enn sex. Anonymous poster hash: e72f0...544 Dette er interessant! Jeg er i samme situasjon som ts (men jeg er 30). Har datet maaange menn de siste årene. De vil som regel alltid treffe meg igjen etter første date, men det blir som regel med maks 3-4 treff før de enten slutter å ta kontakt eller jeg får beskjed om at "dette føles ikke helt rett", uansett om vi har hatt sex eller ikke. Anser meg selv som litt av et catch og koneemne med de samme kvalitetene ts nevner, men det gjør tydeligvis ikke mennene jeg treffer (har vært bortpå både good guys og bad guys). Jeg har hørt flere menn si at det vi kvinner selv ser på som attraktivt ikke gjelder for menn. Kan noen da fortelle meg HVA menn er ute etter dersom utdannelse, god jobb, hobbyer, venner, å være aktiv osv. (altså det vi selv ser etter i en mann) ikke er interessant for menn. Hvordan skulle ts ha beskrevet seg selv for at hun skulle virke spennende og aktuell som kjæresteemne? Anonymous poster hash: 0cafa...6f4 2
Gjest EspenAskeladd Skrevet 15. mai 2015 #6 Skrevet 15. mai 2015 (endret) Jeg har hørt flere menn si at det vi kvinner selv ser på som attraktivt ikke gjelder for menn. Kan noen da fortelle meg HVA menn er ute etter dersom utdannelse, god jobb, hobbyer, venner, å være aktiv osv. (altså det vi selv ser etter i en mann) ikke er interessant for menn. Hvordan skulle ts ha beskrevet seg selv for at hun skulle virke spennende og aktuell som kjæresteemne? Anonymous poster hash: 0cafa...6f4 Det er damer som er opptatt av at partner skal ha god utdannelse jobb gode hobbyer og være populær blant venner. Menn bryr seg om hvordan det er å være sammen med damen, ikke om at damen absolutt skal bringe all slags goder med seg utenom seg selv. Jeg kan ikke svare for alle men jeg kan svare for meg, jeg vil helst ha en dame som er: Sprek og slank Søt, helst sexy og. +Veldig femi femi femi femi spiller musikkinstrument annet enn enkle akkorder på gitar/piano (=insta 1,4 ganger så attraktiv) Har langt dypere musikksmak enn typisk radiomusikk/partymusikk/ God humor Blid Optimistisk Går an å ha en diskusjon med uten at de går angriper emosjonelt når de etter 1 minutt går tom for argument (Som for eksempel AB lenger oppe som anklager AB2 for å være desperat)(må jeg finne meg en mann istedet?) Smart Flink til å lage mat, og gjør det uten å syte om at hun har laget mat 10 ganger mens jeg har gjort det bare 8 Ha et liv utenom meg. Altså egne ting hun driver med, samme hva, som gjør at hun ikke blir oppmerksomhetssyk Ikke feminist, de er så travle. Endret 15. mai 2015 av EspenAskeladd 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #7 Skrevet 15. mai 2015 Det er damer som er opptatt av at partner skal ha god utdannelse jobb gode hobbyer og være populær blant venner. Menn bryr seg om hvordan det er å være sammen med damen, ikke om at damen absolutt skal bringe all slags goder med seg utenom seg selv. Jeg kan ikke svare for alle men jeg kan svare for meg, jeg vil helst ha en dame som er: Sprek og slank Søt, helst sexy og. +Veldig femi femi femi femi spiller musikkinstrument annet enn enkle akkorder på gitar/piano (=insta 1,4 ganger så attraktiv) Har langt dypere musikksmak enn typisk radiomusikk/partymusikk/ God humor Blid Optimistisk Går an å ha en diskusjon med uten at de går angriper emosjonelt når de etter 1 minutt går tom for argument (må jeg finne meg en mann istedet?) Smart Flink til å lage mat, og gjør det uten å syte om at hun har laget mat 10 ganger mens jeg har gjort det bare 8 Ha et liv utenom meg. Altså egne ting hun driver med, samme hva, som gjør at hun ikke blir oppmerksomhetssyk Ikke feminist, de er så travle. Hadde tenkt å svare henne, men du traff spikeren på hodet. Anonymous poster hash: e72f0...544 1
Gjest O.G. Skrevet 15. mai 2015 #8 Skrevet 15. mai 2015 Det er damer som er opptatt av at partner skal ha god utdannelse jobb gode hobbyer og være populær blant venner. Menn bryr seg om hvordan det er å være sammen med damen, ikke om at damen absolutt skal bringe all slags goder med seg utenom seg selv. Jeg kan ikke svare for alle men jeg kan svare for meg, jeg vil helst ha en dame som er: Sprek og slank Søt, helst sexy og. +Veldig femi femi femi femi spiller musikkinstrument annet enn enkle akkorder på gitar/piano (=insta 1,4 ganger så attraktiv) Har langt dypere musikksmak enn typisk radiomusikk/partymusikk/ God humor Blid Optimistisk Går an å ha en diskusjon med uten at de går angriper emosjonelt når de etter 1 minutt går tom for argument (Som for eksempel AB lenger oppe som anklager AB2 for å være desperat)(må jeg finne meg en mann istedet?) Smart Flink til å lage mat, og gjør det uten å syte om at hun har laget mat 10 ganger mens jeg har gjort det bare 8 Ha et liv utenom meg. Altså egne ting hun driver med, samme hva, som gjør at hun ikke blir oppmerksomhetssyk Ikke feminist, de er så travle. Ja, ja, ja.
Ramona Skrevet 15. mai 2015 #9 Skrevet 15. mai 2015 Har du samme musikksmak som dem, da? Norske menn er veldig opptatt av dette. Ellers er det umulig å svare deg (og alle andre lignende tråder forsåvidt) uten å vite hvordan du oppfører deg på date. Sitter du der og er dritnervøs? Gir mye av deg selv, og er avslappet? Er veldig pratsom? Klarer du å skape kjemi, eller bøir det mer som et intervju, etc.? Sånne ting har jo mye å si. + hva er egentlig et ok utseende? Matcher utseendet ditt utseendet til de du dater? Osv. Ellers er du bare 23 år. Det er ikke uvanlig at man ikke finner drømmemannen i den alderen. Hvis du utstråler at du er på kjærestejakt, så kan det hende det er nettopp dette som skremmer dem vekk.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #10 Skrevet 15. mai 2015 Kvinner er så opptatt av hva menn vil ha. Menn er opptatt av hva de selv vil ha. Kanskje. Jeg vet ikke. Tror det viktigste er at begge føler seg vel med den andre. Prøv å slapp av, du er ennå ung og har god tid. Anonymous poster hash: 72e6d...6a0 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #11 Skrevet 15. mai 2015 Kvinner er så opptatt av hva menn vil ha. Menn er opptatt av hva de selv vil ha. Kanskje. Jeg vet ikke. Tror det viktigste er at begge føler seg vel med den andre. Prøv å slapp av, du er ennå ung og har god tid. Anonymous poster hash: 72e6d...6a0 Kvinner er ikke opptatt av hva menn vil ha. Hadde de vært det, hadde de for lengst skjønt hva menn faktisk liker og ikke klaget over at de ikke får menn til å være interesserte. Det er også slik at menn er overfokuserte på hva kvinner vil ha. Har du sett antall artikler som sier "slik tilfredstiller du henne... blabla bla". Det er fokus på hva kvinner trenger 4/5 artikler på nettet. 1/5 er hva menn trenger. Anonymous poster hash: e72f0...544
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #12 Skrevet 15. mai 2015 Kvinner er ikke opptatt av hva menn vil ha. Hadde de vært det, hadde de for lengst skjønt hva menn faktisk liker og ikke klaget over at de ikke får menn til å være interesserte. Det er også slik at menn er overfokuserte på hva kvinner vil ha. Har du sett antall artikler som sier "slik tilfredstiller du henne... blabla bla". Det er fokus på hva kvinner trenger 4/5 artikler på nettet. 1/5 er hva menn trenger. Anonymous poster hash: e72f0...544 Kilder? Neida. Men det er DIN oppfatning. Ikke nødvendigvis fakta. Anonymous poster hash: 72e6d...6a0
Gjest O.G. Skrevet 15. mai 2015 #13 Skrevet 15. mai 2015 (endret) Min observasjon er at menn vil ha kvinner som virker hjelpesløse, er man selvstendig så er de ikke interessert, ei slik som Ts er ikke "feminin" nok. At de etter bruddet blir bitter fordi hun skal ha så helvetes mye i barnebidrag pga jobb er ikke noe hun har prioritert, er ikke noe de selv klarer å tenke ut. Endret 15. mai 2015 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #14 Skrevet 15. mai 2015 Vil gjerne ha en utdypning på "feminin" nok. Selv er jeg feminin i den forstand at jeg kler meg fint og sminker meg, men jeg er også ganske selvstendig, hører mye på hip-hop og liker å gå ut og drikke. Ikke at jeg er på grøftefylla hver helg, men jeg er glad i å gå ut. Gjør disse tingene meg ufeminin? Anonymous poster hash: 0599f...4e8 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #15 Skrevet 15. mai 2015 Har langt dypere musikksmak enn typisk radiomusikk/partymusikk/ Hva med om hun ikke hører på musikk i det hele tatt? Selv er jeg glad i stillhet og blir stressa av musikk , etter å ha jobbet med musikk i mange år tidligere. Nå vil jeg heller ha det stille enn å høre på/snakke musikk. Anonymous poster hash: 5a1bb...d57
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #16 Skrevet 15. mai 2015 Ser det er mange kvinner her som føler en dyp identitetskrise. Det mange kvinner ikke forstår er at de viser menn hva de selv syns er attraktivt. De liker å ha karriere, stabilitet, penger, stor sosial omgangskrets, og selvfølgelig være verdensvante. Menn bryr seg som sagt ikke om disse tingene, annet enn at hun er stabil. Jeg liker å se på et langvarig forhold slik: Se for deg en sirkel hvor mannen og kvinnen står på kanten av en sirkel. Mannen ser utover, kvinnen innover, for de står rygg til rygg. Begge to må regne med at den andre står stødig og ikke forlater dem. Etterhvert som tiden går tar mannen et skritt fremover og de utvider sirkelen. Klarer ikke mannen å bevege seg fremover eller at kvinnen mister kontrollen over det som er inni sirkelen, så går de tilbake til der de var. Problemet med dagens samfunn er at kvinner og menn skal både se inni og utenfor sirkelen. Da blir det mye vanskeligere å fokusere på hva man driver med, og det gir mindre trygghet i form av at man ikke er trygg på at noen støtter ryggen din. Jeg tør påstå de fleste kvinner jeg har møtt er lite feminine. Søt, blid, tilbakeholden, fostrende, og omsorgsfull er ikke kvaliteter som mange kvinner innehar. De prøver som sagt å bevise at de er noe, de vil fostre sitt ego, de vil absolutt kjempe imot det onde patriarkatet. For min del så vil jeg ha en dame som ikke stresser for mye, stoler på at jeg kommer til å være der for meg, og som først har tenkt å gå all in om vi er bestemte for å bli sammen. At hun vet det finnes ting som forventes av henne i et forhold, og at hun selv må ofre noe for å få noe. Det er her mange feiler, for de har enkelte krav og såkalte varseltegn på at de burde være ulykkelige eller forlate mannen. For kvinner er det et stort sår på sitt ego at hun lager mat oftere enn manne. For kvinner er det et stort nederlag å kanskje være litt underdanig av og til. For kvinnen er det et stort nederlag om hun ikke får tjent masse penger, selv om husholdningen egentlig er så avhengig av det lille ekstra. Og da sier det seg selv at når sånne ting kommer frem i et forhold, så vil mange norske kvinner få vond smak i munnen. Det er en grunn itl at kjønnsroller eksisterer. Det er en grunn til at damer av og til drar frem kjønnsforskjellkortet her på KG når de ikke har noen gode argumenter. Dette er reellt: Det finnes også en gruppe damer som faktisk tar for seg hvordan denne dynamikken fungerer og hvordan de skal kunne være en god mor og en god kjæreste. De liker å se på seg selv som den myke puten som stenen hviler på. Hvor hun er puta, og mannen er stenen. De avlaster, de fostrer, de hjelper, de motiverer sin mann. Dette er noe norske kvinner ser seg for gode til å gjøre. Og det er derfor mange forhold ikke fungerer. Når det er sagt er det selvsagt et ansvar hos mannen å bidra og pleie forholdet. Anonymous poster hash: e72f0...544
Gjest O.G. Skrevet 15. mai 2015 #17 Skrevet 15. mai 2015 Når det er sagt er det selvsagt et ansvar hos mannen å bidra og pleie forholdet. Anonymous poster hash: e72f0...544 Ja, hva eksagt er det her ansvaret mannen har. Er han egentlig maskulin nok for den her feminine damen han ønsker seg?
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #18 Skrevet 15. mai 2015 Ja, hva eksagt er det her ansvaret mannen har. Er han egentlig maskulin nok for den her feminine damen han ønsker seg? Jepp, for slik du sikkert har forstått så har kvinner en rekke krav som de ser på som tiltrekkende, Selvtillitt, gode ferdigheter intellektuelt og sosialt, ambisiøs, konkurranseinnstinkt. Han må være godt trent, altså ha en god og sterk kropp. Mange menn varierer i graden de er nettopp dette, men ingen dame vil ha en mann som ikke har noe av det der. Det er jo typiske maskuline trekk og da er han maskulin nok. Det er heller kvinner som er forvirra i Norge tør jegpåstå. Menn i norge er også til dels forvirra i den forstand at de er veldig feminine av seg. Ta en tur til utlandet så får du se hvor maskuline og aggressive menn egentlig er. Anonymous poster hash: e72f0...544
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #19 Skrevet 15. mai 2015 Du faller for badboysa, men niceguys er uattraktive og uaktuelle. Gled deg, det blir bare bedre med årene. For når du blir eldre så vil ikke engang badboysa ha noe med deg å gjøre, og da blir du nødt til å ta til takke med en niceguy. Eller så ender du opp alene fordi du nekter "å slumme". Forresten liker jeg åssen du omtaler deg selv som det catchet. Greia er at menn driter en lang marsj i det du tror er interessante eller kjærestemateriale. Ikke noe sted nevner du noe som for meg kan virke interessant. Har du da i tilllegg bare ok+ utseende, så er jeg absolutt ikke interesset i noe annet enn sex.Anonymous poster hash: e72f0...544 For det første synes jeg det er unødvendig å komme med respons om du bare skal angripe meg, jeg søker bare hjelp Det er få ting jeg finner mer uattraktivt enn bad guys. Tro det eller ei. Og du har ingen interesse for verken sport, kultur, reise, mat eller musikk? Litt av et liv du må ha da. Poenget var ikke å omtale meg selv som et stort catch, (herav forsåvidt også beskrivelsen "ok+") men prøvde heller å komme med eksempler som vil gjøre det lettere for de som vil hjelpe meg å forstå hvordan type jeg er. Anonymous poster hash: 43669...9ad 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #20 Skrevet 15. mai 2015 Har du samme musikksmak som dem, da? Norske menn er veldig opptatt av dette. Ellers er det umulig å svare deg (og alle andre lignende tråder forsåvidt) uten å vite hvordan du oppfører deg på date. Sitter du der og er dritnervøs? Gir mye av deg selv, og er avslappet? Er veldig pratsom? Klarer du å skape kjemi, eller bøir det mer som et intervju, etc.? Sånne ting har jo mye å si. + hva er egentlig et ok utseende? Matcher utseendet ditt utseendet til de du dater? Osv. Ellers er du bare 23 år. Det er ikke uvanlig at man ikke finner drømmemannen i den alderen. Hvis du utstråler at du er på kjærestejakt, så kan det hende det er nettopp dette som skremmer dem vekk. Musikksmaken min varierer veldig, så jeg treffer ofte der om jeg må. Men de jeg har vært på date med har ikke vært spesielt musikk-interesserte etter hva jeg har skjønt. Det emnet har i hvert fall ikke kommet opp. Jeg er avsolutt ikke sjenert på date. Føler jeg klarer å skape gos kjemi med de fleste faktisk, ikke noen intervjusituasjon liksom, men om det er en romantisk kjemi er en annen sak. Ang utseende vet jeg at jeg ser ganske bra ut. Men dater bevisst ikke gutter JEG anser som fryktelig mye penere enn meg, da jeg av erfaring har skjønt at det ofte ender feil. Men det er kanskke noe i dette du nevner om kjærestejakt. Det er det som er så rart, jeg er jo egentlig ikke ute etter noe veldig seriøst når jeg tenker meg om, har aldri vært i et lengre forhold, og trives forsåvidt som oftest som singel. Men av en eller annen grunn har jeg overbevist meg om at kreste, det er tingen for meg. Og da er det godt mulig det skinner litt igjennom. Anonymous poster hash: 43669...9ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå