AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #1 Skrevet 15. mai 2015 Jeg har en katt på 2,5 år som jeg dessverre ikke kan ha lenger pga allergisk samboer. Har lagt ut pusen på Finn.no, men har etter én og en halv mnd ikke fått noe respons. Hva gjør jeg da? Finnes det noen som tar seg av dyr som eier lenger ikke kan ha, og ikke finner et nytt hjem til? Vil jo gjerne at min kjære pus skal få et godt og trygt hjem. Akkurat nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, da samboer så vidt kan være hjemme fordi han er så allergisk.Anonymous poster hash: 162eb...230
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #2 Skrevet 15. mai 2015 Be samboeren din om å ta piller, øyedråper, nesespray og/eller sprøyte... Jeg har selv to hunder, katt, og samboer som er allergisk mot alle dyr, pollen, etc. Funker greit med medisiner, kunne ikke drømt om å bytte ut dyra mine med en kjæreste. Anonymous poster hash: 81e09...c34 17
Brimi Skrevet 15. mai 2015 #3 Skrevet 15. mai 2015 Du må nok bare ha tålmodighet. Denne tiden av året er egentlig veldig dumt å skulle omplassere da det er så mange kattunger som kommer. Og til dere som kommer til å foreslå dyrebeskyttelsen, fy skam. De har nok framover med alle kattungene ! 7
Gjest imperio Skrevet 15. mai 2015 #4 Skrevet 15. mai 2015 Det er en grunn til at det finnes medisiner. Dårlig unnskyldning å gi den bort pga allergi. Vet om flere som er ekstremt allergiske, må ta medisin vær dag, også når de ikke er rundt dyr i tilfelle de møter folk med pels på klærne. Og de har vokst opp med dyr, både før og etter de begynte med medisinene. Så allergi er ingen unnskyldning. Behold katten og få han til å skaffe seg medisiner.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #5 Skrevet 15. mai 2015 Katter foran samboere. Anonymous poster hash: f326b...dc6 8
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #6 Skrevet 15. mai 2015 Jeg har bestemt oss for å finne et nytt hjem til katten. Ikke bare pga hans allergi, men også fordi vi om noen måneder flytter til en leilighet hvor det ikke er tillatt dyr. Haster ikke med tanke på det, i og med at det er noen måneder til. Men spør uansett om råd siden jeg ser hvor vanskelig det er. Har ikke kontaktet dyrebeskyttelsen, men hva mener du som sier at det er "fy skam"? Ser på det som eneste alternativ om jeg ikke finner noen som kan ta vare på pusen. Vet ikke om de engang tar inn dyr fordi eier selv ikke kan ha det lenger. TsAnonymous poster hash: 162eb...230 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #7 Skrevet 15. mai 2015 Skrivefeil; bestemt meg. TsAnonymous poster hash: 162eb...230
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #8 Skrevet 15. mai 2015 der kom sannheten frem ja. Allergi har altså ingen med saken å gjøre. Folk som deg burde ikke få lov til å skaffe seg kjæledyr i det hele tatt. Du tenkte vell ikke at du måtte ta vare på katten i 15+ år? Du viste kanskje ikke det du.. herregud er det mulig. Anonymous poster hash: 56886...25a 43
Okapi Skrevet 15. mai 2015 #9 Skrevet 15. mai 2015 Et dyr er en forpliktelse, ikke noe man bare kvitter seg med når det ikke passer. 27
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #10 Skrevet 15. mai 2015 Spør på fb? Jeg hadde heller tatt over katt fra noen kjente i nød enn en tilfeldig h alvplaget pels fra dyrebekyttelsen eller finn.no. Og til dere som sier ta medisiner, der fungerer dessverre ikke for alle.Anonymous poster hash: de376...399 7
Brimi Skrevet 15. mai 2015 #11 Skrevet 15. mai 2015 Jeg har bestemt oss for å finne et nytt hjem til katten. Ikke bare pga hans allergi, men også fordi vi om noen måneder flytter til en leilighet hvor det ikke er tillatt dyr. Haster ikke med tanke på det, i og med at det er noen måneder til. Men spør uansett om råd siden jeg ser hvor vanskelig det er. Har ikke kontaktet dyrebeskyttelsen, men hva mener du som sier at det er "fy skam"? Ser på det som eneste alternativ om jeg ikke finner noen som kan ta vare på pusen. Vet ikke om de engang tar inn dyr fordi eier selv ikke kan ha det lenger. TsAnonymous poster hash: 162eb...230 Fordi de er ikke et omplasseringssenter for folk som ikke klarer å selge katten sin selv. De er der for de dyrene som har blitt forlatt ute. Skamme seg fordi hvis de av en eller annen grunn tar inn katten din så må en katt som ikke har det bra og heller ikke har et hjem vike. Synes ikke det er riktig å bruke sårt tiltrengte penger på en katt som man selv kan omplassere. Kanskje du må gå ned på summen du vil ha for katten. Også bør du bruke flere arenaer enn bare finn. F.eks facebook. 9
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #12 Skrevet 15. mai 2015 Det er ikke sånn at medisin gjør at man ikke reagerer! Jeg kunne ikke hatt katt, selv om jeg tar mye allergimedisiner. Dersom du ikke får gitt bort katten, så kan du vel avlive den. Anonymous poster hash: 7e3ea...d59 8
Gjest Hofmann Skrevet 15. mai 2015 #13 Skrevet 15. mai 2015 Uaktuelt å kvitte seg med samboeren i stedet? 7
Brimi Skrevet 15. mai 2015 #14 Skrevet 15. mai 2015 Det er ikke sånn at medisin gjør at man ikke reagerer! Jeg kunne ikke hatt katt, selv om jeg tar mye allergimedisiner. Dersom du ikke får gitt bort katten, så kan du vel avlive den. Anonymous poster hash: 7e3ea...d59 Herregud, man avliver ikke friske katter. 25
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #15 Skrevet 15. mai 2015 Fryktelig korttenkt av deg, heldigvis tror jeg på karma. Du er nødt til å bare fortsette å annonsere og vente til det kommer en passende familie. Du virker som en person som gir bort katta til første som tar kontakt nå, men jeg håper for guds skyld at du i det minste bryr deg nok om katta di til at du finner det RETTE hjemmet. Anonymous poster hash: ccf0b...da3 14
WubWub Skrevet 15. mai 2015 #16 Skrevet 15. mai 2015 Uaktuelt å kvitte seg med samboeren i stedet? Håper det var ironi av rang haha. Et dyr mer verdt enn en kjæreste ja..... STABILT 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #17 Skrevet 15. mai 2015 Håper det var ironi av rang haha. Et dyr mer verdt enn en kjæreste ja..... STABILT Allergi = dårlige gener. Ikke noe du vil videreføre til ditt avkom. Allergiske barn vil også gå glipp av mye omgang med dyr p.g.a. sin allergi, så om man kan unngå å få allergiske barn, er det optimalt å gjøre det. Spesielt dersom en selv er dyrevennlig. Anonymous poster hash: 4080c...fad 4
WubWub Skrevet 15. mai 2015 #18 Skrevet 15. mai 2015 Allergi = dårlige gener. Ikke noe du vil videreføre til ditt avkom. Allergiske barn vil også gå glipp av mye omgang med dyr p.g.a. sin allergi, så om man kan unngå å få allergiske barn, er det optimalt å gjøre det. Spesielt dersom en selv er dyrevennlig. Anonymous poster hash: 4080c...fad Gratulerer for dagens mest kunnskapsløse og tåpelige innlegg. Nesten 50% av av befolkningen har allergi og det handler ikke om dårlige gener men en feiltolkning fra kroppens immunsystem. Det finnes ingen sikre svar på hvorfor stadig flere blir allergiske (ja tallet kommer til å øke langt over 50% veldig snart) men en teori er at vi lever for renslig. Vi blir eksponert for altfor lite bakterier som faktisk er viktig for immunforsvaret og pga vaksiner og antibiotika går vi ikke gjennom tunge infeksjoner. Drikkevannet vårt er nesten helt renset, vi dusjer ofte hver dag, bruker håndsåpe flere ganger om dagen - vi ruller oss ikke i møkk og vi er stort sett rene og pene i vår livsstil. Hva har dette med allergi å gjøre tenker så kanskje du lille venn? Det skal jeg forklare deg med enkle ord du kan forstå : i u-land og den tredjeverden hvor mennesker blir utsatt for uendelig flere bakteriefloraer enn oss nordmenn pga de ikke har tilgang til rent drikkevann, dusj eller såpe , vaksiner eller antibiotika tilgjengelig så er tilnærmet INGEN allergiske. Skal oppsummere konklusjonen kort for deg : Allergi handler om immunforsvaret og dets samspill med bakterier. IKKE dårlige gener. Eller mener du at alle i den tredje verden har bedre gener enn vestlige siden de er langt mindre utsatt for allergi? haha, fan du må ha studert mye for dette forstod du deg skikkelig på ! Så du har et valg - vi kan leve med verre renhold, null vaksiner , antibiotika eller rent drikkevann og bli mindre allergiske - eller så kan vi leve uten tunge infeksjoner og med allergi. I de fleste oppegående menneskers øyne så er denne prisen verdt å betale. Welcome to school, MuvH Professor WubWub. 6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #19 Skrevet 16. mai 2015 Gratulerer for dagens mest kunnskapsløse og tåpelige innlegg. Nesten 50% av av befolkningen har allergi og det handler ikke om dårlige gener men en feiltolkning fra kroppens immunsystem. Det finnes ingen sikre svar på hvorfor stadig flere blir allergiske (ja tallet kommer til å øke langt over 50% veldig snart) men en teori er at vi lever for renslig. Vi blir eksponert for altfor lite bakterier som faktisk er viktig for immunforsvaret og pga vaksiner og antibiotika går vi ikke gjennom tunge infeksjoner. Drikkevannet vårt er nesten helt renset, vi dusjer ofte hver dag, bruker håndsåpe flere ganger om dagen - vi ruller oss ikke i møkk og vi er stort sett rene og pene i vår livsstil. Hva har dette med allergi å gjøre tenker så kanskje du lille venn? Det skal jeg forklare deg med enkle ord du kan forstå : i u-land og den tredjeverden hvor mennesker blir utsatt for uendelig flere bakteriefloraer enn oss nordmenn pga de ikke har tilgang til rent drikkevann, dusj eller såpe , vaksiner eller antibiotika tilgjengelig så er tilnærmet INGEN allergiske. Skal oppsummere konklusjonen kort for deg : Allergi handler om immunforsvaret og dets samspill med bakterier. IKKE dårlige gener. Eller mener du at alle i den tredje verden har bedre gener enn vestlige siden de er langt mindre utsatt for allergi? haha, fan du må ha studert mye for dette forstod du deg skikkelig på ! Så du har et valg - vi kan leve med verre renhold, null vaksiner , antibiotika eller rent drikkevann og bli mindre allergiske - eller så kan vi leve uten tunge infeksjoner og med allergi. I de fleste oppegående menneskers øyne så er denne prisen verdt å betale. Welcome to school, MuvH Professor WubWub. Har et adoptivsøsken som er født i et ikke-vestlig land, og h*n er den eneste som har pollen- og dyreallergier. Det har dennes barn fått også. Vi andre har ikke snev av slikt. Og så er det vel ikke snakk om å avlive samboeren, men heller velge en annen. Som ikke er allergisk. Jeg hadde heller ikke kvittet meg med dyret mitt for en fyr og en høyst usikker fremtid. Anonymous poster hash: 417e3...359 5
Lady Skrevet 16. mai 2015 #20 Skrevet 16. mai 2015 (endret) Hva mer fod gården? Forening for omplassering av dyr. De kan hjelpe deg De har side på facebook også, hvor de ofte legger ut dyr som skal omplasseres. Endret 16. mai 2015 av Lady
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå