Gå til innhold

jobbe i platebutikk/noen av dere?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vurderer å søke på platekompaniet. Bør jeg skrive en helt ordinær søknad, eller inkludere de band jeg f.eks liker og la den handle om musikk for det meste?

har dere noen tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Vet om en som er butikksjef på Platekompaniet, og da han søkte (den gang som deltidsansatt) fikk han en slags "musikkprøve" om band og musikkstiler osv. Man skal visst like musikk GODT for å klare den prøven, sa han!

Skrevet

Har også hørt at Platekompagniet ønsker folk med god kunnskap om musikk. Bra at de setter slike krav. Basrt på dette, kan du jo godt skrive kort om hva du liker best, synes jeg.

Skrevet

Har også hørt at man har musikktester. Men er da tittel på artister sanger ol. eller mer detaljert om artister?

Skrevet

De kjører først en fellestest med de aktuellle søkerne. Testen er avgjørende for hvordan det går videre. Testen ligger litt over gjennomsnittet av hva folk vet om musikk.

Skrevet

Jeg jobber i en av Norges største platebutikker, og det stemmer at det blir gitt søkere en test.

Platekompaniets tester er vel hakket vanskeligere enn andres. De er veldig nøye på at folk som jobber der har stor kunnskap.

Jeg anbefaler deg å skrive en skikkelig søknad, hvilke sjangere innen musikk du kan mest om, og også inkludere eventuelt andre kunnskaper du måtte ha om ting de selger.

Husk å merke søknaden spesielt til den butikken du søker jobb i.

Jeg har flere ganger vært vitne til søknader som går rett i søpla.

Gjest Anonymous
Skrevet

Slik jeg har forstått det er musikktesten før selve intervjuet altså? Forståelig det for å sile ute de uaktuelle.

Er bare nysgjerrig jeg, om man da skal kunne det meste innen listepop, eller om man skal ha svært gode kunnskaper om de "første" innen prog.rock, heavy, blues, jazz indie osv?

Skrevet

Du får testen før intervjuet, ja.

Du bør absolutt vite hva som befinner seg på VG-lista, det er et minstekrav.

Du bør også kunne mer om "noe ekstra", som feks world, jazz, country eller metal.

Håper du får jobben, det er kjempegøy å jobbe i platebutikk! (Så lenge sjefen er ok).

Skrevet

Er det da krysse av for riktig-spm, eller skrive utdypende?

Skrevet
Er det da krysse av for riktig-spm, eller skrive utdypende?

Begge deler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...