Gå til innhold

jeg blir ikke kvitt aksenten til dialekten..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er redd dette med å lære å virkelig høres ut som en ekte utlending eller ha en annen dialekt er arvelig. Mamma har aldri klart å etterligne andre dialekter uten at det høres dumt ut. Mange venner klarer det! Jeg bor ikke på hjemstedet mitt, og andre fra mitt hjemsted som har flyttet hit til området klarer å høres ut som de er herfra.

Anonymous poster hash: 75e8b...5f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok?

Anonymous poster hash: 95603...368

AnonymBruker
Skrevet

Så du snakker med feil dialekt, eller du snakker kebabnorsk?

Anonymous poster hash: df876...423
Skrevet

Hvorfor må du høres ut som om du er derfra? Er det ikke greit å bruke den dialekten som er naturlig for deg?

AnonymBruker
Skrevet

Er norsk. Jeg vil ikke ha dialekten min..

Skrevet

Så du snakker med feil dialekt, eller du snakker kebabnorsk?

Anonymous poster hash: df876...423

Jeg bare lurer, er alt som ikke er dialekt (eller riksmål) kebabnorsk? Jeg mener, aksenten til f.eks pakistanere er jo grådig ulik aksenten til en fra, la oss si, Polen?

• Liker 1
Skrevet

Er norsk. Jeg vil ikke ha dialekten min..

Det er ikke alle som har like lett for å lære seg nye dialekter, eller som har like bra hørsel for variasjoner i dialekter eller lyder. Derfor er det noen som legger over til ny dialekt ganske fort, ofte uten å legge merke til dette selv, og andre som etter flere tiår fremdeles holder på sin gamle dialekt.

Gjest Bergtekjen
Skrevet

Det eg synast funkar for å slå om dialekt, er å spørre nokon som snakkar dialekta du vil slå om til om hjelp. Lær deg sentrale dialektord derfrå - lag gjerne ei liste - og øv, øv, øv!

Hilsen ei som slo om for et år sida og fremdeles ikkje snakkar dialekta si perfekt.

Skrevet

Hvorfor vil du ikke ha dialekten din? Jeg er latterlig dårlig på å etterligne dialekter, så hvis jeg skulle byttet dialekt hadde det bare endt i latter med alle jeg snakker med. Jeg legger fort til meg visse ord, etter å ha bodd med folk fra andre deler av landet, men å fullstendig bytte dialekt er klin umulig for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...