Gjest Sådetså Skrevet 15. mai 2015 #1 Skrevet 15. mai 2015 Har følgende øvelser jeg bruker for øyeblikket: Arnoldpress 10x3 Skråbenk m/manualer 10x3 Stående roing 10x3 Crunch (nedtrekk) 15x3 Rygghev 15x3 Knebøy 10x3 Sidehev m/manualer 10x3 Bicepscurl m/stang 10x3 Flyes m/manualer (bøyd stående) 10x3 Noe jeg kan legge til/fjerne?
King in the North Skrevet 15. mai 2015 #3 Skrevet 15. mai 2015 Markløft og flatbenk er et must for et hvert fullkroppsprogram. Forøvrig altfor mange øvelser om du gjør alle i en økt, men det gjør du gjerne ikke? Hva er forøvrig målene dine med treningen?
Gjest Sådetså Skrevet 15. mai 2015 #4 Skrevet 15. mai 2015 Markløft og flatbenk er et must for et hvert fullkroppsprogram. Forøvrig altfor mange øvelser om du gjør alle i en økt, men det gjør du gjerne ikke? Hva er forøvrig målene dine med treningen? Får legg til markløft og flatbenk Jo kjører alle øvelser pr økt nå, annenhver dag. Målet for nå er å bare komme i form å inn i treningen igjen etter ett års pause, målet til slutt er iallefall å bli større/mer markert. Veier pr idag 65 kilo, er 183 høy. Vil opp til 75-80 kilo.
King in the North Skrevet 15. mai 2015 #5 Skrevet 15. mai 2015 Får legg til markløft og flatbenk Jo kjører alle øvelser pr økt nå, annenhver dag. Målet for nå er å bare komme i form å inn i treningen igjen etter ett års pause, målet til slutt er iallefall å bli større/mer markert. Veier pr idag 65 kilo, er 183 høy. Vil opp til 75-80 kilo. Da er du i samme båt jeg var i, i høst 185 høy, og veide vel 68kg. Nå er jeg i overkant av 80. Trener tre ganger i uken og alternerer mellom følgende: knebøy, benkpress, pullups og skulderpress den en dag, og markløft, skråbenk, chin ups, arnold press den andre dagen. Rinse and repeat. Når man begynner å bli mer rutinert er det greit å få inn noen andre bevegelser her og der for ekstra volum osv. Men for meg var det en perfekt start.
Gjest Sådetså Skrevet 15. mai 2015 #6 Skrevet 15. mai 2015 Da er du i samme båt jeg var i, i høst 185 høy, og veide vel 68kg. Nå er jeg i overkant av 80. Trener tre ganger i uken og alternerer mellom følgende: knebøy, benkpress, pullups og skulderpress den en dag, og markløft, skråbenk, chin ups, arnold press den andre dagen. Rinse and repeat. Når man begynner å bli mer rutinert er det greit å få inn noen andre bevegelser her og der for ekstra volum osv. Men for meg var det en perfekt start. Supert :D Blir nok å dele opp jeg også etterhvert slik at man får ytet maksimalt hver økt. Hvordan kosthold holdt du? Føler jeg spiser som en tulling om dagene men etter hva jeg har regnet ut får jeg ikke i meg nok. Vanlig dag kan bestå av: Frokost: 150-200g Bjørn havregryn m/frosne blåbær. Lunsj: ca 150 g kylling med 200 g brun ris. Mellommåltid: 2 bananer middag: 200 g laks, 150 g grønnsaker og 2-3 poteter+2 spise skjeer rømme. Kveldsmat: 2 egg+skive/havregryn(frokostmengde) Spiser som oftest bare: egg, havregryn,laks, kylling, brokkoli/blomkålsblanding, brun ris og poteter. Lever på budsjett så er det billigste man får tak i av nogenlunde sunn mat her.
Gjest Sådetså Skrevet 15. mai 2015 #7 Skrevet 15. mai 2015 Kardio? Anonymous poster hash: 6b42d...602 Blir nok ikke så mye kardio nei.
Supraspinatus Skrevet 15. mai 2015 #8 Skrevet 15. mai 2015 Opp i vekt? Da dropper du bodybuilder-typen-program og går for styrkeløftprogram. Drikk 1-2 liter med H-melk hver dag i tillegg til det andre du spiser. Gode treningsprogram: http://www.bodybuilding.com/fun/starting-strength-review-of-mark-rippetoes-barbell-bible.html http://stronglifts.com/5x5/ http://crossfitfootball.com/basics/basics/
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #9 Skrevet 16. mai 2015 Supert :D Blir nok å dele opp jeg også etterhvert slik at man får ytet maksimalt hver økt. Hvordan kosthold holdt du? Føler jeg spiser som en tulling om dagene men etter hva jeg har regnet ut får jeg ikke i meg nok. Vanlig dag kan bestå av: Frokost: 150-200g Bjørn havregryn m/frosne blåbær. Lunsj: ca 150 g kylling med 200 g brun ris. Mellommåltid: 2 bananer middag: 200 g laks, 150 g grønnsaker og 2-3 poteter+2 spise skjeer rømme. Kveldsmat: 2 egg+skive/havregryn(frokostmengde) Spiser som oftest bare: egg, havregryn,laks, kylling, brokkoli/blomkålsblanding, brun ris og poteter. Lever på budsjett så er det billigste man får tak i av nogenlunde sunn mat her. Du spiser jo nesten ikke fett. Anonymous poster hash: 853e5...1aa
Gjest Sådetså Skrevet 16. mai 2015 #10 Skrevet 16. mai 2015 Du spiser jo nesten ikke fett. Anonymous poster hash: 853e5...1aa Er vel fett i egg, laks,kylling og smør? Drikker og en del melk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå