Gå til innhold

Dumpet daten,men han vil fortsette å treffes?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte en mann på en datingnettside og vi traff hverandre 3 ganger.

Det ble etterhvert tydelig at han ikke var noe for meg, så jeg ga beskjed på en pen måte,at jeg ikke ville avtale flere dates.Han er en såkalt snill gutt med lite dameerfaring,og tok det veldig tungt.Han sa at selv om jeg ikke hadde gitt ham hint om at jeg likte ham ekstra godt,hadde han likevel hatt store forhåpninger.

Problemet mitt nå er at han mener vi skal møtes igjen.

Først må vi møtes for å "snakke ut" som han sa. Jeg på min side føler ikke vi har så mye å snakke ut om.Har jo kun møtt hverandre 3 ganger. Videre mener han at vi må kunne være venner.Jeg sa det var greit, men da svarte han at han håpet det betydde et aktivt vennskap og ikke bare et passivt facebook-vennskap.Jeg føler ikke jeg har noe felles med ham på et nivå der det faller seg naturlig å fortsette å møtes.Det føles bare kleint.Dessuten vet jeg jo at han fortsatt har følelser for meg.

Hva ville dere gjort/sagt?

Er det vanlig å fortsette å treffes /ha masse kontakt når man slutter å date hverandre?

Anonymous poster hash: d4a62...e05
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan mene akkurat hva han vil, men jeg hadde sett på det maset og de gjentatte insisteringene på å treffes som veldig turn-off og oversett ham til han tok et hint.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok bare stått på det at det ikke er noe å "snakke ut" om, og at siden dere ikke har noe til felles har du ikke noe stort ønske om å være gode venner. Men samtidig også understreket at du ikke ønsket noe dårlig stemning, og at dere er på hils/kan slå av en prat dersom dere treffes tilfeldig, men ikke er omgangsvenner. Hvis han da forstetter å insistere ville jeg bare sagt at du ikke ønsker noe kontakt over hodet, og ignorert alle tilnærminger.

Anonymous poster hash: 32d31...b3e
  • Liker 2
Skrevet

Kutt ham ut. Han har fått beskjed om at du ikke vil mer, men han tar ikke et nei for et nei. Han vil nok bruke "vennskapet" for å prøve seg igjen. Du har vært ærlig nok, så nå trenger han å lære seg å gå videre når dama ikke vil mer. Igjen kutt ham ut. Og da på en måte som ikke er til å misforstå. Da får du fred, og du gjør ham en tjeneste i samme slengen.

• Liker 1
Gjest ashanti
Skrevet (endret)

Dette har jeg også vært borti. Det gjør ingen noe godt å fortsette å holde kontakten. Det vil bare gi han falske forhåpninger om at han vil få deg "tilbake". Tro meg - been there, done that! Han må erfare at når det er slutt, så er det slutt (dere var jo ikke sammen engang). Han kommer til å komme over det, selv om det sikkert kommer til å ta litt tid. Men du trenger ikke ha dårlig samvittighet, dette er sånn livet er - noen ganger er det en match, andre ganger ikke.

Så mitt råd er: du må si klart ifra at det ikke er noe mer å "snakke ut" om, dere var på 3 dater, ikke sammen i 3 år. Og at han må gå videre.

Endret av ashanti
Skrevet

Husker en gang hvor jeg møtte en jente. Vi spiste sushi og hadde det hyggelig, syntes jeg i hvert fall. Men etterpå sa hun på melding at hun ikke ønsket å treffe meg igjen. Ja, det var litt synd, for jeg syntes hun virket koselig, og kunne tenke meg å bli bedre kjent med henne. Men siden hun ikke ville treffe meg igjen var det ingen vits. Og da ble det også poengløst å ha henne som "venn". Så jeg sa "helt i orden, lykke til videre", eller noe i den dur. Og det var det. Verre var det ikke. Han fyren TS møtte virker jo for pokker desperat. Og jeg spør som flere her, hva er det egentlig å "snakke ut" om? TS har gitt klar beskjed.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en som har utrolig få / ingen venner og er desperat etter nærhet/sosialisering, det i seg selv er jo ikke noe negativt på selve personen, men det er jo virkelig ikke ditt ansvar å være plikt-vennen hans. Ville bare ignorert han og etterhvert slettet han på facebook også.

Anonymous poster hash: 1aedb...3d1
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han vil nok beholde deg som venn så det kan være muligheter for han i fremtiden med deg.

Anonymous poster hash: a8a00...1ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er litt delt her. Noen ganger er det kult med menn som kjemper for ei dame.

Anonymous poster hash: 4b29f...81c
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er litt delt her. Noen ganger er det kult med menn som kjemper for ei dame.

Anonymous poster hash: 4b29f...81c

Nei, ikke når man har sagt tydelig i fra at kjemien ikke er der og man ikke er interessert i noe mer!

For all del, jeg er helt for at menn skal kjempe for damer og gjøre en skikkelig innsats, om hun har vist interesse eller ikke vist nok interesse og han vil prøve å fange oppmerksomheten og tiden hennes for å "stormta henne" - men sier man fra at man ikke er interessert, så er man IKKE interessert. Da er det ekstremt ubehagelig og creepy om mannen ikke gir opp.

• Liker 2
Gjest Hofmann
Skrevet

Han tror han kan ta omveien via vennesonen. Han må tro om igjen.

• Liker 2
Skrevet

Han tror han kan ta omveien via vennesonen. Han må tro om igjen.

Har man først havnet i vennesonen kommer man som regel ikke ut derfra igjen. Eller, han er vel ikke engang der...

• Liker 1
Skrevet

Har opplevd lignende, er litt av grunnen til at jeg hater å date. Dating i seg selv er jo gøy, men synes ikke avvisning er noe moro, særlig ikke når det går som du beskriver.

Man vil jo være snill, så å be folk dra til helvete eller bare ignorere totalt er ikke helt min stil, selv om det sikkert er mest effektivt. Det blir til at det dras ut litt, møter aldri slike "masere", men svarer høflig og bestemt (og noen ganger lettere irritert) på meldinger til det dør ut. Det kan ta tid, uansett hvor tydelig man er, men jeg klarer ikke å bare ikke svare.

Så jeg ville altså ikke møtt han, og vennskap høres jo ikke ut som noen bra idé.

Noen ganger kan det være det altså, men dette er ikke en av de gangene!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er skikkelig desperat. Ikke normalt! Du må bare svare kort og kontant at du ser på kontakten som avsluttet når dere ikke skal date lenger.

Anonymous poster hash: 02c0d...fef
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en som har utrolig få / ingen venner og er desperat etter nærhet/sosialisering, det i seg selv er jo ikke noe negativt på selve personen, men det er jo virkelig ikke ditt ansvar å være plikt-vennen hans. Ville bare ignorert han og etterhvert slettet han på facebook også.

Ja,jeg tror du har rett i at han er litt ensom.Han sa også at jeg var den "mest seriøse han hadde hatt på en god stund"...

Han snakket også mye om foreldrene som var døde,og jeg følte dette ble litt "too much to soon" å ta opp på date nr.1 og 2. Følte jeg lett kunne havnet i en psykolog-rolle.

Så fikk jeg en fbook melding der han igjen ba om å møtes (skrev "Vær så snill (navnet mitt)".Jeg leste den ikke før dagen etter og oppdaget etterpå at han hadde slettet meg fra fbook denne dagen (sikkert av skuffelse over å ikke ha fått svar).

Jeg tenkte da at han sikkert hadde innsett at det beste var å avslutte kontakten men neida..Noen dager etter fikk jeg en laaaaang sms om at han ikke klarte å holde seg,men at han måtte fortelle hvor trist det var at vi ikkke engang kunne holde sammen som venner.At han følte seg ignorert,og ikke kjente igjen "jenta han hadde vært sammen med",og synes det var så trist at vi aldri skulle sees mer.For han hadde ikke vært så lei seg siden foreldrene døde,avsluttet han med..

Jeg svarte ikke på meldingen og håper jeg ikke får flere.

Virker jo som han prøvde å gi meg dårlig samvittighet?

(Har som nevnt avvist han på en verdig måte og altid besvart meldingene hans).

ts

Anonymous poster hash: d4a62...e05

AnonymBruker
Skrevet

Noen mennesker eier ikke selvrespekt. Det neste blir vel at han forteller deg at han ikke har mer å leve for. Det virker ikke som denne mannen er klar for et forhold, når han er så klamrende. Han burde vel heller skaffe seg et vennenettverk først.

Anonymous poster hash: 02c0d...fef
  • Liker 1
Skrevet

Å, herregud. Her snakker vi desperat, ja.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han vil nok beholde deg som venn så det kan være muligheter for han i fremtiden med deg.

Anonymous poster hash: a8a00...1ab

Jeg er i nøyaktig den situasjonen han er i. Men jeg er dame.

Jeg datet en mann i 9 måneder. Han gjorde det slutt med meg. Jeg spurte om hva som var problemet. Han sa at jeg viste ikke nok interesse og følelser for han. Jeg spurte om det var noe med personligheten min eller utseende eller om kjemien ikke stemte?. Han sa at det var kun fordi jeg ikke viste nok følelser og interesse. Da har du missforstått meg, forklarte jeg. Han sa at han ville være venner, og fortsette å møtes. Jeg ble veldig forelsket og på grunn av den dårlige årsaken til å gjøre det slutt så håpet jeg på at dette kunne ordne seg, så jeg fortsatte å møte han. Vi fortsatte som før, og gjorde akkurat det samme som vi gjorde som kjærester. Men jeg var hele tiden redd og usikker på hvilke status jeg hadde videre. Det er ikke alltid lett å tolke situasjonen hvis man ønsker at det skal ordne seg. Så det beste du kan gjøre er å ikke møte han hvis du er uinteressert, for ellers kan du gi falske forhåpninger.

Anonymous poster hash: 42678...b2f

• Liker 2
Skrevet

Fortell han at dere slett ikke har noe å snakke ut om, at det ikke er en ting. Nei, dere må ikke være venner. Fortell han at han må da skjønne at dette bare blir kleint fremover og det beste er å gå vært til sitt. For en uattraktiv mann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...