AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #1 Skrevet 15. mai 2015 Hei! Mulig jeg tar ett langskudd her nå, og om noen eventuelt har vært i samme situasjon. Ikke heller vet jeg hvordan jeg skal beskrive situasjonen, men som nevnt, håper jeg noen har vært i samme situasjon. Kjæresten har vært i norge i ca 3 år med skilled-workers visum, og har ventet på en F-kode fra UDI/SUA, men denne koden kom aldri. Visumet går ut om få dager og vi er mildt sagt stresset. Vi begynte å fornye visumet for noen dager siden, men HR-personen som sitter med de fleste svarene i forhold til hva han trenger er på ferie, utilgjengelig på mail og telefon. Altså, hvordan blir det å jobbe uten dette visumet? Leser på UDI sine sider her om at det virker som han kan jobbe uten dette visumet i 90 dager, men vi er jo i prosessen med å fornye. I følge UDI så kan det ta 10 dager for fornyelse av skilled-workers, noe som i seg selv er greit, dersom dette er den reelle behandlingstiden, men så leser man jo om disse som har ventet 10, 12, 15 og 18 mnd for å få godkjent søknaden sin. Er det noen som har erfaring med å ikke få F-koden? Eventuelt vært i samme situasjon, og hva som ble gjort da i mellomtiden? Anonymous poster hash: c3529...716
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #2 Skrevet 15. mai 2015 Det står også greit foklart på sidene til udi at fornyelse av visum må starte senest en måned før visumet går ut med kode, lengre tid i forveien uten. Dersom dere starter bare noen dager før visumet går ut er det jo deres egen skyld at det blir stress. Og hvis han først trenger visa en gang, så tviler jeg på at han kan jobbe tre måneder uten for så å søke igjen.Anonymous poster hash: 8925a...8ba 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #3 Skrevet 15. mai 2015 Ts her. Mulig koden forandrer seg, skriver fra mobil. Vi ventet på denne koden, som han skulle ha fått, men aldri fikk. Vi har lest gjennom alt av relevante mailer og smser uten å finne denne f-koden. Han jobber i et internasjonalt selskap og skal høre med udi/sua om det siste gjelder han og mens søknaden hans blir behandlet. Det er hovedsakelig f-koden jeg spør om, hvorfor ikke denne ble tilsendt. Anonymous poster hash: 6943e...7a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå