AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #1 Skrevet 15. mai 2015 Skal reise til Kanariøyene, valgene står mellom Tenerife, Fuerteventura, La Gomera og Lanzarote. Har kun vært på gran Canaria tidligere, men av alle de hvilken vil dere anbefale for et par i vintertiden? Anonymous poster hash: 47b24...91d
caroprins Skrevet 15. mai 2015 #2 Skrevet 15. mai 2015 Spørs hva dere er interessert i å gjøre i ferien da.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #3 Skrevet 15. mai 2015 egentlig alt mulig som ikke har med dyreparker og badeland og gjøre fjellturer, oppdagelsesturer, omvisninger, dykking, båtturer osv.. Anonymous poster hash: 47b24...91d
caroprins Skrevet 16. mai 2015 #4 Skrevet 16. mai 2015 Jeg har vært på Grand Canaria, Tenerife, Lanzarote, Fuerteventura og La Gomera. Jeg liker Lanzarote og Tenerife best. Lanzarote er nydelig med sin spesielle bebyggelse, Timanfaya nasjonalpark, Teguise, Harira, grotte vandring, Playa Blanca, submarine tur og mye spennende natur og kunst øya rundt. Eneste er at det blåser endel der så vindjakker er ofte nødvendig. Fra Playa-blanca så går det ferje over til Fuerteventura mange ganger om dagen slik at den øya også kan besøkes i samme slengen. Tenerife har mindre vind og også mye å by på. Om vinteren så er været mest stabilt på sydsiden og kommer man litt utenfor Playa las Americas så er det mye roligere enn inne i den byen om man ikke liker uteliv og party da. Selv har jeg bodd på Playa Paraiso som er stille og rolig langs med havet. En tur til Teide nasjonalpark og banen opp til 3300 meter over havet opp i krateret er spennende. Også Masca dalen er flott og besøke. Vil man vandre i en ekte kanarisk by så tar man en tur til Puerto de la Cruiz på nordsiden en dag. Veldig koselige by. Eller man kan ta en tur inn til hovedstaden Santa Cruiz og kikke rundt der. Tenerife har små byer, landsbyer, større byer, massevis av fjelllandskap med spennende natur og også muligheter for vandringsturer. Fin strand i Playa las Americas om man ønsker det, hyggelige folk og god mat. var sist der nå i påsken og temperatur lå på 26 grader på dagtid. Man kommer seg til La Gomera fra havnen I Playa las Americas og det er ok med et dags besøk på denne øya også i løpet av tiden man er på Tenerife. La Gomera er en fin øy men personlig er den litt for stille for meg over en lengre periode. Og jeg er over 50. Så mitt valg bli Tenerife.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå