Engel Skrevet 15. mai 2015 #1 Skrevet 15. mai 2015 Hei Har en snart 10 åring som ønsker seg egen mobil til bursdagen, det skal han få. Men han vil gjerne ha en smarttelefon, og det syns vi er litt for dyrt, også med tanke på at han ikke er verdens flinkeste til å ta vare på en mobil (vi har hatt en enkel mobil som han låner ved behov, den her gått i gulvet så batteri har flagret flere ganger). Men jeg har en iPhone 4 liggende. Den har han selv foreslått at han kan arve. VI har forklart at mange nye spill ikke vil fungere på den osv, men det syns han er greit. Det er et par kompiser som også har gamle iPhoner. Så det vurderer vi å gjøre nå i første omgang. Men hva slagt abonnement bør vi velge? Hva er mest gunstig? Vi ønsker å ha stor kontroll over bruken for å si det sånn. Både jeg og mannen har telefoner gjennom jobbene våre, så det er ingen "familie" binding som er mulig. Jeg vil ellers gjerne ha tips om prisgunstig telefon også, som et alternativ. En som det er mulig å spille en god del på, men som ikke koster mange tusen (syns 2000 kr holder leeeenge).
Tibbie Skrevet 15. mai 2015 #2 Skrevet 15. mai 2015 For det første; kjøpt beskyttelse til telefonen, sånn at det ikke gjør noe om den faller i bakken Kjenner jeg 10-årige gutter riktig, så vil det gå mer i data enn i ringing og SMSing. Så velg noe som inkluderer mye data. Man klarer alltid å fiske seg til en god deal hos telefonselgere, så om dere får en sånn telefon - ta den (kanskje dere ikke får det siden dere registrert på firma?). Ellers... Telenor har jo noen reklamer kjørende om at man kan kontrollere mobilbruken til barna? Sjekk det ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå