Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De sinnsyke boligprisene er med på å skape et klasseskille. De som ikke får kjøpt bolig, holdes utenfor øknomisk.

Hvorfor er det så ekstreme priser? Hvorfor bygges det ikke mer?

Anonymous poster hash: 21dc7...c17
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. Tilbud og etterspørsel. Jeg syntes for eksempel man godt kan bygge høyere enn det man gjør.

Anonymous poster hash: 93cc7...35e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Der er ekstreme priser fordi mange klarer å håndtere ekstreme priser, og fordi alle absolutt skal bo i de samme populære områdene. Det bygges for lite fordi vi er for feige og ikke tør å kødde med eksisterende boligers utsikt og markanærhet. Det kunne kanskje løses ved å plassere gigantiske høyblokkomplekser på tidligere ubebodde områder slik at de ikke plager eksisterende boliger. Men utbyggere er jo ikke interessert i å bygge mer enn de får solgt umiddelbart, så hvis kapitalismen får styre alene kommer nok tilbudet til å være dårligere enn etterspørselen lenge.

Anonymous poster hash: 9529d...7a3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

alle som skal kjøpe bolig har råd til 1mill.. mange små førstegangsboliger

Anonymous poster hash: 79d66...ec1
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Hvor kjøper du bolig hend? Her hadde du ikke fått noe for en million

Skrevet

EN mill ja, hvor er denne boligen da?

Skrevet

På bygda.
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sukk! Enda en klagetråd om ekstreme boligpriser, og ikke få råd til bolig midt i sentrum.

Det fins masse fine og billige boliger utenfor sentrum. Selv fotballfruen kjøpte enebolig i bygda. De hadde neppe råd til en tilsvarende bolig i Oslo vest.

TS, hvis du utvider horisonten litt, så er jeg ganske sikker på at også du får råd til egen bolig.

Anonymous poster hash: f6598...529

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du noen gang sett på finn.no tru? Hver gang noen sier noe om boligpriser så kommer du med idiotiske kommentarer og trur alt koster 5mill. Dra til en liten by så får du leiligheter til 400.000-500.000kr.

Lurer på når du skal skjønne ting.

Anonymous poster hash: 45848...de5

• Liker 3
Skrevet

Har du noen gang sett på finn.no tru? Hver gang noen sier noe om boligpriser så kommer du med idiotiske kommentarer og trur alt koster 5mill. Dra til en liten by så får du leiligheter til 400.000-500.000kr.

Jeg er fra Oslo og bor i Oslo det er naturlig for meg å sammenligne priser som kommer opp med Oslo og Akershus, det samme gjelder for ca. 1,5 mil av befolkningen. Useriøst å komme med fiktive påstander om ting jeg har sagt; som at leiligheter generelt koster 5 mil, det blir litt for dumt... Vi kan selvfølgelig ta utgangspunkt i Troms eller Finnmark men det får noen som bor der gjøre, jeg får bare snakke for meg selv.... Det er ingenting jeg ikke har skjønt men jeg tar (som alle andre) utgangspunkt i mitt liv og mine erfaringer, så får du gjøre det samme...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Zereta kommenterte følgende idiotiske utsagn "alle som skal kjøpe bolig har råd til 1mill.. mange små førstegangsboliger". Det er et rimelig ignorant utsagn som om det bare er å senke forventningene sine så får man magisk sett en bolig til under en milion i Oslo? Jeg skjønner du er fra et annet setd, men man svarer jo som hun sier ut fra sine egne erfaringer, da er dette en rimelig arrogant holdning å ha, siden det i Oslo ligger en eneste bolig (et 17 kvaderats oppussingsobjekt ute på finn). Så anklager du andre for å ikke sjekke fakta?

Anonymous poster hash: e7c7c...4af

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke leilighet til den summen hvis det ikke ligger i et fraflyttningsområde eller har renoveringbehov. 400.000 /30 kvm = 13.300 pr kvm. Selv om tomta er gratis er det mange år siden du fikk kjøpt en leilighet til den summen.

Du glemmer nok å plusse på fellesgjeld her.

Anonymous poster hash: b7918...849

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi kan selvfølgelig ta utgangspunkt i Troms eller Finnmark men det får noen som bor der gjøre

La oss ta utgangspunkt i Finnmark, der finner du leilighet til kr 560.000. Riktignok ytterst i havgapet Havøysund, men det finnes. Standarden er så som så og du får deg neppe jobb der, men du kommer deg inn på boligmarkedet. Og har du barn kan du glede deg over at de mest sannsynlig vil få en personlig lærer. Lykke til for dem som vil!

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=58629085&page=2&price_to=1000000&sort=1&ownership_type=3&ref=fas&searchclickthrough=true

Skrevet

Men det er ikke så fryktelig billig å bygge en (ene)bolig i dag heller.

Skrevet

La oss ta utgangspunkt i Finnmark, der finner du leilighet til kr 560.000. Riktignok ytterst i havgapet Havøysund, men det finnes. Standarden er så som så og du får deg neppe jobb der, men du kommer deg inn på boligmarkedet. Og har du barn kan du glede deg over at de mest sannsynlig vil få en personlig lærer. Lykke til for dem som vil!

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=58629085&page=2&price_to=1000000&sort=1&ownership_type=3&ref=fas&searchclickthrough=true

Hva er poenget ditt? Jeg er ikke uenig i det du sier.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er poenget ditt? Jeg er ikke uenig i det du sier.

At selv i Finnmark må man gå lang ut av komfortsonen om man vil ha bolig til 400.00 - 500.000.

Som en forlengelse av det du sa.

AnonymBruker
Skrevet

Haha. Prøv å finne bolig til 1 mill i Tromsø. Billigste jeg fant sist jeg sjekka var 1,6 mill, og den var på 24 kvadrat eller noe i den duren.

Jeg mistenker at de som mener det er lettvint å finne bolig til under 1 mill, har glemt å velge "totalpris", når de søker på finn.no, og bare får opp sånne "billige" leiligheter med lavt innskudd og skyhøy fellesgjeld...

Man kan riktignok finne boliger til halvannen million hvis man beveger seg litt utpå landet, men det er nå ikke rart folk flest vil bo i byene nær jobbene og utdanningsstedene. Og da blir naturligvis boligprisene deretter når staten ikke går inn og regulerer og ofrer utsikt og kos til fordel for skyskrapere med plass til å bo.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Haha. Prøv å finne bolig til 1 mill i Tromsø. Billigste jeg fant sist jeg sjekka var 1,6 mill, og den var på 24 kvadrat eller noe i den duren.

Jeg mistenker at de som mener det er lettvint å finne bolig til under 1 mill, har glemt å velge "totalpris", når de søker på finn.no, og bare får opp sånne "billige" leiligheter med lavt innskudd og skyhøy fellesgjeld...

Man kan riktignok finne boliger til halvannen million hvis man beveger seg litt utpå landet, men det er nå ikke rart folk flest vil bo i byene nær jobbene og utdanningsstedene. Og da blir naturligvis boligprisene deretter når staten ikke går inn og regulerer og ofrer utsikt og kos til fordel for skyskrapere med plass til å bo. Anonymous poster hash: 9529d...7a3

Det er da ikke statens ansvar for at du absolutt skal kapre drømmeboligen din, midt i sentrum. Jeg vet om mange som kjører to timer en vei for å komme seg på jobb. Kan de, så kan du hvis du bare gidder.

AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke statens ansvar for at du absolutt skal kapre drømmeboligen din, midt i sentrum. Jeg vet om mange som kjører to timer en vei for å komme seg på jobb. Kan de, så kan du hvis du bare gidder.

Klart jeg kan. Men TS spør hvorfor prisene er som de er, da er det naturlig å svare på det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De sinnsyke boligprisene er med på å skape et klasseskille. De som ikke får kjøpt bolig, holdes utenfor øknomisk.

Hvorfor er det så ekstreme priser? Hvorfor bygges det ikke mer?

Anonymous poster hash: 21dc7...c17

Ekstrem konkurranse presser prisene opp. Bolighaiene får gjøre som de vil. Det må reguleres mer.

Anonymous poster hash: d4449...4b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...