AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #1 Skrevet 15. mai 2015 Noen som har et treningsprogram for å styrke ryggen og coremusklene? Trenger øvelser jeg kan gjøre hjemme, reps og sets. Anonymous poster hash: ba07b...66b
FitnessIna Skrevet 15. mai 2015 #2 Skrevet 15. mai 2015 Hei! har du noe utstyr hjemme? Aller helst skulle du hatt en treningsstrikk, om mulighet for det. Hvor i ryggen sitter smertene? Hvordan ser hverdagen din ut?
skruf Skrevet 15. mai 2015 #3 Skrevet 15. mai 2015 Jeg ville anbefalt deg å kontaktet en fysioterapaut, evt en dyktig trener på et treningsenter, og få satt opp et program som er tilpasset akkurat deg og dine ryggproblemer Du kan sikkert kontakte lege for å få henvisning til fysio, eller du kan koste på deg en time til en privat fysioterapaut sånn at du slipper henvisning. Det holder med en time for å få satt opp et program. Jeg har en lang historie med ryggen min, og har hatt store problemer (har forsåvdit fortsatt), men har fått god hjelp til treninsprogram av fysioterapaut. Gjør øvelsene hjemme 4 dager i uken, og alt jeg har av utstyr er ei yogamatte, en sånn stor ball til å sitte/ligge på, samt håndmanualer.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #4 Skrevet 15. mai 2015 Var hos fysio for et års tid siden. Ble ikke så mye bedre av selve behandlingen, men det gikk over etter hvert. Gikk en del turer i ulendt terreng. Problemet er at jeg aldri blir helt bra, og det kommer tilbake, for så å gå over, og så komme tilbake. Hovedproblemet sitter i korsryggen, men hele ryggen er svak og jeg har dårligere holdning enn Mette-Marit hadde. Driver med en ganske tøff lagidrett, merker sjeldent noe på trening, men dagen etter har jeg gjerne vondt. Klarer heller ikke stå rett opp og ned lenge eller gå langt på shopping f.eks. Hverdagen består av å sitte fremfor en pc i 8 timer, lette turer av og til + lagtrening to ganger i uka. Av utstyr så har jeg en yogamatte og håndtak til å ta pushups på siden jeg har kronisk senebetennelse i et håndledd. Fikk jo tips om noen øvelser hos fysio, men jeg husker ikke alle. Katteøvelsen var vel en av de. Stå på alle fire og løfte ryggen opp og så bøye den ned. Øvelsene ble jo aldri gjort fordi de er dødskjedelige. Men nå må jeg bare begynne! Frykter jeg blir invalid snart hvis ikke.. Anonymous poster hash: ba07b...66b
Jodi Skrevet 15. mai 2015 #5 Skrevet 15. mai 2015 Yoga er helt fantastisk for min dårlige rygg Ihvertfall! Du finner massevis av gode videoer på YouTube.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå