Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et dusjhjørne på hytta som "lekker". Eller det vil si - etter man tar seg en kort dusj er hele gulvet fylt av vann (er 9 kvm). Dusjhjørnet har subbelister som fulgte med, men disse gjør ikke stor nytte. Gulvet har ingen helling, så er nok dette som er problemer.. Men er det noe jeg kan gjøre for å holde vannet innenfor? Har prøvd silikon, funket ikke..

Anonymous poster hash: 75832...1c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det samme problemet her. Kjøpte sånn dusjlist på Clas Ohlson, det funket dårlig alene, ble mye bedre når jeg festet med silikon. Er fortsatt lekk, men ikke som et svømmebasseng på hele gulvet etterpå liksom. Bare litt vått på gulvet dersom man dusjer i 15 min eller mer, litt irriterende, men jeg finner ikke noen bedre løsning.

Kan hende silikonens funksjon er avhengig av type fliser, jeg har helt vanlig matte baderomsfliser på gulvet.

AnonymBruker
Skrevet

Har det samme problemet her. Kjøpte sånn dusjlist på Clas Ohlson, det funket dårlig alene, ble mye bedre når jeg festet med silikon. Er fortsatt lekk, men ikke som et svømmebasseng på hele gulvet etterpå liksom. Bare litt vått på gulvet dersom man dusjer i 15 min eller mer, litt irriterende, men jeg finner ikke noen bedre løsning.

Kan hende silikonens funksjon er avhengig av type fliser, jeg har helt vanlig matte baderomsfliser på gulvet.

Hvordan festet du silikonen? Får du lagt ut bilde? Vi prøvde silikon først på den ene siden av lista. Da ble det verre. Så la vi silikon på begge sider av lista, og da ble det for mye silikon så man fikk ikke lukket igjen dørene.. Vi har gulvbelegg, men det har vel ikke så mye å si tror jeg

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp dusjkabinett før dere får vannskade. Om det har vært slik lenge er faren stor for at dere allerede har fått vannskade.

Anonymous poster hash: 190dd...f7e

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp dusjkabinett før dere får vannskade. Om det har vært slik lenge er faren stor for at dere allerede har fått vannskade.

Er våtromsbelegg på hele gulvet

AnonymBruker
Skrevet

Det er bra du er optimist...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan kjøre bil med bind for øynene, det KAN gå bra.

Jesus!

Kjøp dusjkabinett! ASAP!

Før du ødelegger hele boligen!

Belegg er aldri sterkere enn det bittelille hullet forårsaket av neglesaksa som ramlet ned halvveis under baderomsskapet, som du tok opp, så ingen merker i gulvet, så det gikk nok bra... Lykke til med å fikse eventuelle råteskader i gulv, som vil gå over i vegger etterhvert....

Og lykke til den dagen dere skal selge, husk å skriv i egenerklæringa på eierskifteforsikringa at dere har dusjhjørne og badet ligner et svømmebasseng hver gang dere dusjer.

Dusjhjørne, belegg og gulv uten fall er oppskrift på katastrofe.

Et dusjkabinett får du helt ned i 4-5000 kr hvis du ikke er så kresen. Å totalrenovere et bad med fukt og råte spredt til vegger og tilstøtende rom kan koste opp mot en halv million, kanskje mer om du er riktig uheldig. Jyst sayin' ...

Anonymous poster hash: 86ced...f9a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har nettopp re-oppusset det 2 år gamle badet mitt på grunn av et slik faens dusjhjørne. Nå har jeg dusjkabinett.

Anonymous poster hash: d14be...080
AnonymBruker
Skrevet

Bytta slepelister på det, er så vidt et par cm utenfor nå

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan kjøre bil med bind for øynene, det KAN gå bra.

Jesus!

Kjøp dusjkabinett! ASAP!

Før du ødelegger hele boligen!

Belegg er aldri sterkere enn det bittelille hullet forårsaket av neglesaksa som ramlet ned halvveis under baderomsskapet, som

du tok opp, så ingen merker i gulvet, så det gikk nok bra... Lykke til

med å fikse eventuelle råteskader i gulv, som vil gå over i vegger

etterhvert....

Og lykke til den dagen dere skal selge, husk å skriv i egenerklæringa på eierskifteforsikringa at dere har dusjhjørne og badet ligner et svømmebasseng hver gang dere dusjer.

Dusjhjørne, belegg og gulv uten fall er oppskrift på katastrofe.

Et dusjkabinett får du helt ned i 4-5000 kr hvis du ikke er så kresen. Å totalrenovere et bad med fukt og råte spredt til vegger og tilstøtende rom kan koste opp mot en halv million, kanskje mer om

du er riktig uheldig. Jyst sayin' ...Anonymous poster hash:

86ced...f9a

Trodde ikke det var mulig å bli mer hysteris enn meg, når det gjelder fukt på avveie, men det er det tydeligvis!

Våtromsbelegg er godkjent som dekke på badegulv, når det er forsvarlig lagt.

Dusjdører med subbelister forstår jeg slik at det er de dørene som slås inn uten at noe ligger igjen på gulvet?

Disse skal jo kunne justeres i forhold til trykk mot gulvet.

Men, problemet her kan være at de ikke er anbefalt som førstevalg til gulvbelegg, fordi et guvbelegg aldri blir helt flatt da det føyer seg etter betong eller annet materiale som det er lagt på.

Så helt tett får du det aldri pga at disse to løsningene ikke passer optimalt sammen.

Anonymous poster hash: 0b499...b18

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trodde ikke det var mulig å bli mer hysteris enn meg, når det gjelder fukt på avveie, men det er det tydeligvis!

Våtromsbelegg er godkjent som dekke på badegulv, når det er forsvarlig lagt.

Dusjdører med subbelister forstår jeg slik at det er de dørene som slås inn uten at noe ligger igjen på gulvet?

Disse skal jo kunne justeres i forhold til trykk mot gulvet.

Men, problemet her kan være at de ikke er anbefalt som førstevalg til gulvbelegg, fordi et guvbelegg aldri blir helt flatt da det føyer seg etter betong eller annet materiale som det er lagt på.

Så helt tett får du det aldri pga at disse to løsningene ikke passer optimalt sammen.

Anonymous poster hash: 0b499...b18

Godkjent våtromsbelegg betyr ikke at det er på langt nær like bra som et dusjkabinett. Fliser er ikke vanntett, og det er heller ikke fugene mellom. Og selv om det er vanntett plast under, så er det på langt nær ideelt at det blir liggende vann å flyte på gulvet hver gang man dusjer. Å tro at dusjhjørne er like bra som kabinett fordi det er godkjent, er som å si at forivervendt barnesete er like bra som bakovervent, bare fordi det er godkjent. Det er naivt.

Anonymous poster hash: 8e5ea...6ee

Skrevet

Godkjent våtromsbelegg betyr ikke at det er på langt nær like bra som et dusjkabinett. Fliser er ikke vanntett, og det er heller ikke fugene mellom. Og selv om det er vanntett plast under, så er det på langt nær ideelt at det blir liggende vann å flyte på gulvet hver gang man dusjer. Å tro at dusjhjørne er like bra som kabinett fordi det er godkjent, er som å si at forivervendt barnesete er like bra som bakovervent, bare fordi det er godkjent. Det er naivt.

Anonymous poster hash: 8e5ea...6ee

Bare sånn for å nevne det så er jeg leietaker, hvis det var min kommentar du tenkte på når du skrev fliser:-) da er det ikke mitt ansvar å installere dusjkabinett osv. Men nå handlet jo ikke denne tråden om min situasjon. Tenkte jeg bare skulle nevne det.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Hvordan får dere til å feste disse dusjlistene på? De er jo rette ved kjøp, men dørene er jo "runde i svingen".

Trenger råd, tips og hjelp! 

Anonymkode: 30a73...88a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...