Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker stort sett fingrene, har også brukt svamp, men opplever stadig at ila dagen oppdager jeg områder som ikke er dekket, særlig i øyehulen og rundt brynene og hårfestet, og under nesa.

Har derfor gått over til mineralpudder i stedet, men disse tørker ut huden min og gjør at jeg flasser allerede ved påføring.

1)Hvordan påfører dere foundation for å få det jevnt?

2)Har noen tips til en foundation man kan bruke kun som en concealer (uten at man tydelig ser "foundation flekker rundt i ansiktet), at på de "bra hud-dagene" kan man kun bruke den på problemområdene og ha resten av ansiktet sminkefritt?

Anonymous poster hash: f5a50...4b2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

PS: Har kombinasjonshud til vanlig. Tør men fet panne hake og av og til nese og kinn.

Anonymous poster hash: f5a50...4b2
Skrevet

Jeg veksler mellom en buffing kost fra RealTechniques, og en Beauty Blender.

Med kosten påfører jeg i små sirkelbevegelser, og svampen (våt) "spretter" jeg på huden. Det er en egen teknikk som gir best resultat, visstnok!

Skrevet (endret)

Du kan jo prøve å bruke en primer, smashbox har noen fine. Eller en finishing spray alá Urban Decays "all-nighter". De vil sannsynligvis hjelpe foundationen din å sitte bedre i løpet av dagen. Setter du foundation med pudder? Det kan være lurt i de områdene der du merker at den forsvinner i løpet av dagen (de fete områdene i ansiktet ditt). Bruk et pudder uten farge - et såkalt "translucent" pudder.

Pass på at du har riktig farge på foundation som går fint til din hud. Det samme gjelder concealer. Da vil det ikke synes om du kun bruker den, og passer på å blende den godt ut. Vet at MAC har en del gode concealere med ulik dekkevne, og de kommer også i et hav av ulike farger!

Endret av Cathj
Skrevet

Du bruker flytende foundation?

Jeg syns egentlig resultatet blir best ved å bruke fingrene siden foundationen smelter godt inn i huden da. Bruker du en svamp ala beautyblender er det viktig at den er fuktig og at du på en måte dytter eller spretter den mot huden. Du finner mange videoer på youtube om hvordan du skal gjøre dette hvis du er i tvil. Med en svamp kan du også bruke den mer spisse enden for å komme til i kriker og kroker som rundt nesa og øynene. Ellers er jeg veldig glad i å bruke en ganske tett kost med flat topp til å påføre foundation. Denne bruker du til å jobbe foundationen godt inn i huden.

AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst, oppdager du områder som ikke har foundation fordi den har

blitt borte i løpet av dagen, eller er det områder du ikke har gått over og fått dekket

skikkelig når du påførte foundation?

Hvis du har problemer med at Foundation forsvinner i løpet av dagen vil nok

ett finishing powder/setting powder og setting spray fikse problemet.

Er det fordi du ikke dekker disse områdene skikkelig kan det være at det hjelper

å bruke kost eller svamp. Selv merker jeg at jeg fort kan komme bort i områder

som ikke har blitt like dekket når jeg bruker fingrene, ift når jeg bruker svamp eller

kost og er mer nøye med påføringen.

Når det gjelder svamp bruker jeg Beauty Blender, som jeg syns er overlegen når

det gjelder å få ett naturlig fint utseende som ikke kaker seg til i løpet av dagen.

Koster så anbefaler jeg Real Techniques expert face brush, denne er super.

Jeg har gått mer og mer over til denne. Faktisk så foretrekker jeg nå denne

fremfor Sigma kostene mine, og det sier litt. Men Sigma F80 og F82 er også

gode koster.

Anonymous poster hash: e7803...ea4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...